يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۳۸۹۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۱۵ مهر ۱۳۹۴
آیت‌الله جوادی آملی:
آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی در درس تفسیر خود در مسجد اعظم با اشاره به روز ۲۴ ذی الحجه روز مباهله اظهار داشت: برخی علمای اهل سنت تلاش کرده‌اند در کتاب‌های خود حضور حضرت علی(ع) را در مباهله کتمان کنند.
به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی در درس تفسیر خود در مسجد اعظم با اشاره به روز ۲۴ ذی الحجه روز مباهله اظهار داشت: برخی علمای اهل سنت تلاش کرده‌اند در کتاب‌های خود حضور حضرت علی(ع) را در مباهله کتمان کنند.

وی با تاکید بر این که کلام باید جزو دروس اصلی حوزه قرار بگیرد تا پاسخ این گونه شبهات داده شود گفتند: پژوهشگاه‌های ما باید به مباحث مباهله بپردازند، چرا که بیشتر علمای اهل سنت در کتاب‌های خود تلاش کرده‌اند وجود مبارک حضرت امیر(ع) را در مباهله کتمان کنند.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه ما با چنین دردی روبه رو هستیم، اظهار داشتند: آن علمی که باید حوزه را شکوفا کند علم کلام است که متاسفانه در حوزه کمتر به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه عالمی از اهل سنت نفر اول بعد از پیغمبر را در مباهله کتمان می‌کند و میلیون‌ها نفر هم باور می‌کنند تصریح کرد: حوزه باید در این زمینه فریاد بزند تا دیگران بشنوند.

این مرجع تقلید گفت: در این راستا باید کار علامه امینی و شیخ طوسی‌ها را انجام دهیم؛ اینکه ۲۴ ذی الحجه دیگران روزه بگیرند و ما حوزویان هم روزه بگیریم، این کار حوزه برای مباهله نشد.

وی با بیان این که باید حوزه وظیفه و دین خود را به مباهله ادا کند افزود: این که ما گفته‌های دیگران را بازخوانی کنیم سواد نیست، باید برای علم آموزی تلاش کرد، علم بسیار فراوان است؛ حداقل علم آموزی این است که دین خود را به اهل بیت(ع) ادا کنیم.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان این که اگر فریاد نزنید و آیه مباهله را تشریح نکنید و تنها روزه بگیرید وظیفه خود را انجام نداده‌اید گفت: تبیین جایگاه حقیقی مباهله برای جامعه اسلامی نیازمند برگزاری کنگره و ارائه مقاله و آوردن برهان علمی و منطقی است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها