کد خبر: ۳۴۳۸۹۱
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۱۵ مهر ۱۳۹۴
با حضور علما و نخبگان؛
هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین با حضور علما و نخبگان حوزوی سه استان شمالی کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی سیریزی، رئیس دفتر جامعه مدرسین در گفتگو با خبرنگار مهر به بیان جزئیات برگزاری این اجلاسیه پرداخت و اظهار داشت: هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه از امروز با حضور علمای برجسته و نخبگان حوزوی استان‌های مازندران، گلستان و گیلان در ساری آغاز شده و تا عصر روز پنجشنبه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در روز نخست این اجلاسیه، کمیسیون‌های سه گانه با حضور علمایی که از قبل مشخص شده‌‌اند در دو نوبت صبح و عصر تشکیل شده و جمع بندی مسائل مطرح شده در این سه کمیسیون، روز پنجشنبه در اجلاسیه اصلی توسط دبیر یا رئیس هر کمیسیون ارائه می‌شود.

رئیس دفتر جامعه مدرسین از آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه که در جامعه مدرسین نیز عضویت دارد، به عنوان سخنران ویژه این اجلاسیه نام برد و افزود: آیت‌الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، نمایندگان ولی فقیه در استان‌های گلستان و گیلان، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون رئیس جمهور و تعدادی از علمای شاخص سه استان شمالی کشور از دیگر سخنرانان این اجلاسیه هستند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی سیریزی با بیان اینکه این اجلاسیه با ارائه قطعنامه‌ای به کار خود پایان می‌دهد، تاکید کرد: نتیجه این اجلاسیه به جامعه مدرسین ارائه می‌شود و پس از بحث و بررسی، مصوب شده و توسط آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین به ارگان‌های مربوطه از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، مدیریت حوزه‌های علمیه، سازمان اوقاف و امور خیریه و دولت ارائه می‌شود.

به گفته رئیس دفتر جامعه مدرسین، پس از ارائه مصوبات جامعه مدرسین به نهادهای مربوطه، از آنها درخواست می‌شود نسبت به رفع مشکلات و چالش‌هایی که در این سه استان در زمینه مسائل تبلیغی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حوزه‌های علمیه وجود دارد اهتمام جدی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی سیریزی ابراز امیدواری کرد که در آینده، تحولی در مسائل حوزه‌های علمیه و عرصه‌های فرهنگی، تبیلغی، سیاسی و اجتماعی سه استان گلستان، مازندران و گیلان به وجود آید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها