أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۳۹۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۱۵ مهر ۱۳۹۴
داریوش فرهنگ گفت: من جزو آغازگران بازی در سریال های پلیسی هستم و فکر کنم تا الان پنج مجموعه تلویزیونی پلیسی بازی کردم.
به گزارش پایگاه 598، داریوش فرهنگ از بازیگران اصلی سریال آمین گفت: من در سال های گذشته آنقدر سریال پلیسی بازی کرده ام که دیگر خودم را از خانواده بزرگ نیروی انتظامی می دانم.

این بازیگر ادامه داد: در تولید آثار پلیسی مشارکتی با ناجا، با مقداری اختلاف سلیقه مواجه می شویم چرا که ناجی هنر فقط از ُبعد نیروی انتظامی داستان را می بینند ولی ما از ُبعد درام و هنری ولی درهر صورت با همه سختی ها من دوست داشتم بازی ام در این سریال متفاوت تر از کارهای قبلی ام در همین ژانر باشد. من جزو آغازگران بازی در سریال های پلیسی هستم و فکر کنم تا الان پنج مجموعه تلویزیونی پلیسی بازی کردم.

بازیگر فیلم محمد رسول الله درباره تفاوت آمین با کارهای قبلی پلیسی از نظر محتوایی و موضوعی افزود: اگر بخواهیم آمین را با مثلا سریال شلیک نهایی مقایسه کنم، درشلیک نهایی محدودیت ها بیشتر بود که در سریال آمین این محدودیت ها برطرف شده بود ولی فکر می کنم که جذابیت های داستانی شلیک نهایی چون جزو کارهای اولیه پلیسی بود بیشتر از آمین باشد. البته پروژه آمین به مشکلاتی هم برخورد، مدتی متوقف شد وکارگردان عوض کرد و همین مسایل سختی های کار را بیشتر کرد.

داریوش فرهنگ تصریح کرد: اینگونه سریال ها قصد دارد روحیه پلیس را به جامعه نشان دهند و من هم دلم می خواست بعنوان یک ایرانی در آمین با نشان دادن یک پلیس صاحب فهم و درک و کمالات و معرفت، احساس امنیت، آرامش و آسایش را به بیننده منتقل کنم و پلیسی نباشم که مردم با دیدنش در کوچه و خیابان از او بترسند.

کارگردان فیلم سینمایی خنده در باران یادآور شد: پلیس از خود مردم بیرون آمده است و بعنوان نماینده انتظامی مردم برای امنیت آنها تلاش می کند و در قالب سریال باید این وظیفه پلیس را داستان پردازی هنرمندانه کرد و ما در این سریال نشان دادیم پلیس ما اهل مطالعه و کتاب است و حتی مسلط به زبان خارجی هست و سعی می کند با آرامش و شکیبایی آن امنیت و آرامش را برای مردمانش به ارمغان بیاورد.

سرهنگ سعید سلیم سریال آمین همچنین درباره همکاری با هادی ساعی بعنوان پرافتخارترین ورزشکار ایرانی در تاریخ بازیهای المپیک در این مجموعه تلویزیونی هم اظهار داشت: من هادی ساعی را خیلی دوست دارم، او انسان با معرفتی است ولی طبیعی است که به نسبت آن تخصصی که در تکواندو داشته و قهرمانی های متعدد آسیایی، جهانی و المپیک را کسب کرده، در عرصه هنر هم همانگونه باشد چرا که در اولین قدم نمی تواند شناخت کامل را از یک اثر هنری بدست آورد ولی همه بازیگران سریال آمین با هم سعی کردیم مقابل دوربین به او آرامش بدهیم تا بتواند به خوبی بازی کند و باید این را هم بگویم که بیشتر کارهای فیزیکی و عملیاتی دارای برخورد در این سریال بر روی دوش هادی ساعی بود.

او ادامه داد: من هم بعنوان بازیگری که درکنار هادی بازی می کردم یک هماهنگی خوبی بین ما بود و من هم سعی کردم هر کمکی که از دستم بر می آید به هادی بکنم. مطمئنا درآینده اگر بخواهم در عرصه تکواندو هر حرکتی انجام بدهم از تاسیس آموزشگاه و باشگاه گرفته تا نوشتن سناریو و ساخت فیلمی با محتوای رزمی، حتما از تجربیات هادی ساعی استفاده خواهم کرد. بنابراین این یک تعامل هنری است که در همه جای دنیا هم اتفاق می افتد.

بازیگر سریال کلاه پهلوی افزود: یکی از اشتباهات کارهای پلیسی در تلویزیون این هست که یک نگاه واحد انتظامی بر روی کار حاکم است و نگاه هنری در اینگونه آثار کمتر است و مظلوم مانده.

او تصریح کرد: به نظر من برای اینکه نگاه درام و هنری بر روی سریال های پلیسی افزایش یابد، در سفارشی سازی این آثار باید تجدید نظر شود. من معتقدم اگر سریال های پلیسی توسط شبکه ها تولید شود نتیجه و خروجی مطلوب تری از اینگونه مجموعه های تلویزیونی بیرون خواهد آمد. ناجا در سریال هایی که در تولید آن مشارکت می کند، برای آنکه احساس امنیت در جامعه را انتشار و نمایش بدهد بیشتر بر تقویت بخش های نظامی و انتظامی کار تاکید می کند بنابراین سریال از زیر و بم های هنری و دراماتیک فاصله می گیرید این اتفاق از جذابیت کار خواهد کاست. نظر شخصی من این است که این مساله به کار لطمه می زند و اگر خود من قصد داشته باشم روزگاری کار پلیسی را کارگردانی کنم ترجیح می دهم با مشاورت نیروی انتظامی کار را انجام دهم تا این که تمام و کمال در اختیار ناجا باشم.

داریوش فرهنگ با ابراز رضایت از هر دو کارگردان این سریال پلیسی یعنی منوچهر هادی و بهرنگ توفیقی گفت: من هم تمام تلاشم را کردم در نقشم خوب باشم و امیدوارم که مردم و بینندگان هم از این سریال استقبال کنند. بگفته او وقتی یک کار پلیسی بتواند احساس خوب و شادابی به جامعه منتقل کند و خلاف کاران و اشرار را نگران کند، این کار توانسته تاثیرش را در بین احاد مردم بگذارد این نکته اصلی یک کار پلیسی است.

کارگردان فیلم سینمایی دو فیلم با یک بلیت افزود: هر سریالی اول از همه باید جذاب باشد و برای جذاب بودن، سریال باید داستان و فیلمنامه خوبی داشت و برای جذاب بودن داستان، هم باید هنرپیشه ها و کارگردان سر جای درست خودش قرار بگیرند اما متاسفانه ماجرای دقیق نودی(90) تولید سریال ها همچنان در تمام مجموعه های تلویزیونی ما جاری هست و بر کیفیت و جذابیت کار تاثیر منفی می گذارد.

داریوش فرهنگ در پایان گفت: در حال حاضر مشغول بازی در فیلم سینمایی آشوب به نویسندگی و کارگردانی کاظم راست گفتار هستم که فیلمی پر هزینه و پر بازیگری هم هست و قرار است ان شاا... برای جشنواره فیلم فجر آماده شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها