أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۳۹۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۱۵ مهر ۱۳۹۴
استاد اقتصاد دانشگاه تهران در مورد ابعاد ارسال نامه ۴ وزیر دولت یازدهم با تأکید بر تقابل آنها با خط اقتصادی مد نظر رییس‌جمهور معتقد است که اگر این وزرا صادق هستند چرا استعفا ندادند.
به گزارش پایگاه 598، ابراهیم رزاقی در واکنش به نامه ۴ وزیر به رئیس‌جمهور درباره شرایط بحرانی بازار سرمایه اظهار داشت: این وزرا از دست اندر کاران و اداره کنندگان عملیاتی اقتصاد کشور هستند و اگر متوجه جهات و اثرات این سیاست‌ها بودند چرا از اول اعتراض نکردند یا چرا استعفا ندادند، شاید منافعی داشتند، که این تنها گوشه‌ای از مسئله است.

رزاقی در مورد ابعاد ارسال نامه ۴ وزیر به رئیس جمهور معتقد است، این نامه چندوجهی بوده و یکی از ابعاد مهم آن رکود در پتروشیمی‌ها می‌باشد که از منابع اصلی درآمد بعضی از وزارت‌خانه‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه پتروشیمی‌ها مربوط به بورس هستند، سؤالی که پیش می‌آید این است که بقیه صنایع و وضعیت اشتغال به چه شکل می‌شود، گفت: چرا این مباحث در نامه مطرح نشد، این نشان می‌دهد مسئله عمیق‌تر از این مباحث است و نامه مد نظر فقط بخشی از مسائل را مطرح کرده است.

این اقتصاددان همچنین تأکید کرد، به نظر می‌رسد این وزرا نسبت به آینده احساس خطر کرده‌اند، چرا که رئیس جمهور تمام تخم‌مرغ‌هایش را نه در سبد غرب بلکه در سبد آمریکا چیده است.

رزاقی افزود: این ۴ وزیر قصد دارند خط جدید خود را که مخالف خط رئیس جمهور است، پی‌گیری کنند.

استاد بازنشسته دانشگاه تهران در مورد رویکرد اقتصادی که رییس جمهور دنبال می‌کند، گفت: ایشان همه چیز را مبتنی بر تحریم و لغو آنها می‌داند، اما سؤالی که وجود دارد این است: اگر گشایشی به وجود نیامد، اقتصاد به چه‌سمتی هدایت می‌شود و چه وضعیتی خواهد داشت؟

وی در مورد استفاده از لفظ بحران در این نامه اظهار داشت: این چهار وزیر نسبت به وقوع یک بحران هشدار داده‌اند اما فاجعه واقعی زمانی به وقوع می‌پیوندد که سیاست‌های لیبرالی پی‌گیری شود. فاجعه و بحران اقتصاد فقط در بورس نیست، بورس هم فقط محدود به مواد خام و پتروشیمی‌ها نیست.

رزاقی در پاسخ به سؤالی در مورد راهکار خروج از شرایط فعلی گفت: مسئله مهم این است که در شرایط فعلی مردم به بورس و بانک‌ها اعتماد ندارند.

وی افزود، مردم به رقم بالای سود بانکی اعتراض دارند، همچنین خود ساختار بورس هم مشکل دارد و در خروجی آن فقط سرمایه‌دارهای کلان باقی می‌مانند و افراد عادی عمدتاً متضرر می‌شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها