کد خبر: ۳۴۳۹۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۱۵ مهر ۱۳۹۴
رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه فرش می‌تواند به عنوان دیپلماسی هنری کشور باشد، استفاده از فرصت ها و بسترهای معنوی و قانونی برای سخن گفتن از فرش دستباف ایران را ارزشمند دانست.
به گزارش پایگاه 598، حمید کارگر در آیین معرفی تبریز به عنوان شهر جهانی بافت فرش ضمن ادای احترام به هنرمندان و فعالان هنر- صنعت فرش دستباف ایران به ویژه تبریز که تلاش سالیان متمادی آنان موجب این تفاخر شده است اظهار کرد: شورای جهانی صنایع دستی فرصت و ظرفیتی برای ثبت توانمندی ها و داشته های هویتی، هنری و فرهنگی کشور در عرصه جهانی فراهم می آورد و از همین رو پیشنهاد معاونت صنایع دستی برای استفاده از این فرصت به سود فرش ایرانی با استقبال مرکز ملی فرش ایران مواجه شد و در پی آن شاهد تایید و ثبت تبریز از سوی شورای یادشده بودیم.

رییس مرکز ملی فرش ایران افزود: پیش از این فرش تبریز با همت مرکز ملی فرش ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی به ثبت جهانی رسیده بود و این بار این شهر به عنوان شهر جهانی بافت فرش نیز به ثبت جهانی رسید.

وی گفت: برای پاسداری از داشته های فرهنگی و هنری کشورمان باید از همه ظرفیت های موجود بهره برد و پیشنهاد اخیر هم از همین منظر مورد استقبال مرکز ملی فرش ایران قرار گرفت.

کارگر تاکید کرد: بسیاری از کشورها از نداشته های خود، داشته ها و پشتوانه هایی فرهنگی و هنری می سازند و ما نباید به ذخایر و گنجینه های غنی خود در این حوزه بی توجه باشیم و بی گمان فرش دستباف ایران یکی از این سرمایه های ارزشمند است که به ویژه در دیپلماسی هنری کشور می تواند به خوبی ایفای نقش کند.

رییس مرکز ملی فرش ایران با مروری بر وضعیت کنونی صادرات فرش دستباف ایران، اجرایی شدن برجام را مایه امیدواری برای دستیابی به دونق صادراتی در حوزه فرش دستباف دانست و در عین حال تاکید کرد این هنر - صنعت می توان در شرایط اقتصاد مقاومتی نیز به خوبی ایفای نقش کند.

گفتنی است در پایان این آیین اعتبارنامه صادره از سوی شورای جهانی صنایع دستی در همین زمینه به رییس مرکز ملی فرش ایران تحویل شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها