يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۳۹۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۱۵ مهر ۱۳۹۴
پیکر مطهر خبرنگار برون مرزی مرحوم «سید حمید میرزاده» به همراه مرحوم «عباس معلمی» در قطعه 50 گلزار شهدای تهران و در جوار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شدند.
به گزارش پایگاه 598، روز گذشته دو تن دیگر از جان باختگان حادثه منا طی مراسمی در قطعه 50 گلزار شهدای تهران آرام گرفتند. پیکر مطهر خبرنگار برون مرزی مرحوم «سید حمید میرزاده» به همراه مرحوم «عباس معلمی» با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و عموم مردم تهران طی مراسم باشکوهی تشییع و در قطعه 50 گلزار شهدای تهران و در جوار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شدند.

مراسم تشییع پیکر مطهر سید حمید میرزاده خبرنگار اعزامی شبکه عربی و آفریقایی به مراسم حج نیز با حضور مردم و مسئولین رسانه ملی برگزار شد. انبوه تشییع کنندگان با حضور در این مراسم و ابراز همدردی، انزجار خود را از بی توجهی و بی کفایتی برگزار کنندگان مراسم حج ابراز داشتند.

محمد اخگری معاون برون مرزی سازمان صدا در حاشیه مراسم تشییع پیکر سید حمید میرزاده در گفتگو با خبرنگاران گفت: به دلیل آنکه معمولا مخاطبان رسانه‌های برون مرزی در خارج از کشور هستند، خبرنگاران، دست اندرکاران و مجریان آنها در داخل کشور کمتر شناخته شده‌اند. مرحوم میرزاده هم یکی از این همین خبرنگاران و جهادگران رسانه‌ای گمنام معاونت برون مرزی بود که سال‌ها در رادیوی عربی برون مرزی فعالیت می‌‌کرد، و با توجه به تسلطی که به زبان عربی داشت، علاوه بر گویندگی، کار دبیری خبر و مترجمی را هم انجام می‌داد، و مدیریت تولید این شبکه را نیز عهده دار بود.

وی افزود: وی فردی بسیار مخلص، زحمت کش، با تقوا و دارای توان علمی بود. به رسم هرسال که خبرنگارانی برای پوشش مراسم معنوی حج از سازمان صدا و سیما اعزام می‌شوند؛ امسال هم سید حمید میرزاده با توجه به توانی که داشت نماینده رسانه‌های برون مرزی بود، تا اخبار اطلاعات و تصاویر این مراسم باشکوه را برای مخاطبان رسانه‌های برون مرزی مخصوصا رسانه‌های عرب زبان ما مخابره کند، که در راستای همین مأموریت به لقاء الله پیوست.

اخگری با اشاره به تلاش‌های مستمر و مؤثر رسانه‌های معاونت برون مرزی صدا و سیما و شبکه‌های داخلی برای پرداختن به ابعاد مختلف فاجعه منا گفت: از اولین لحظاتی که این واقعه رخ داد رسانه‌های داخلی مانند شبکه خبر و خبرگزاری صدا و سیما و رسانه‌های مختلف معاونت برون مرزی به 31 زبان به اطلاع رسانی درخصوص فاجعه منا پرداختند. این فعالیت‌های رسانه‌ای تأثیر بسیار زیادی در میان کشورهای مختلف داشته است؛ به صورتیکه ظاهرا بعضی از کشورهایی که در آغاز این فاجعه پیگیر وضعیت حجاج خود نبوده‌اند اکنون پیگیر شده‌اند و موج بیداری در میان ملتها نسبت به سوء تدبیر سعودی‌ها ایجاد شده است.

به گزارش تسنیم سیدحمید میرزاده خبرنگار اعزامی صداوسیما به حج 18 سال سابقه کار در رسانه ملی داشت و گوینده، خبرنگار، مترجم و مدیر تولید و تأمین سیمای عربی برون‌مرزی صداوسیما بوده است. این خبرنگار صداوسیما که جزو 20 نفر از خبرنگاران اعزامی سازمان صداوسیما به حج بوده از صبح روز عید قربان و فاجعه منا ناپدید شد که پس از چند روز نامش در بین کشته شدگان این فاجعه انسانی دیده شد. او متولد سال 1340 بود و آخرین ارتباط تلفنی‌اش با ایران قبل از عازم شدن به رمی جمرات برای تبریک عید قربان به همسرش بود.

میرزاده به همراه سیدحمیدرضا حسینی (خبرنگار شبکه خبر) از خبرنگارانی بودند که در فاجعه منا جان باختند. پیکر سید حمیدرضا حسینی نیز به زودی به تهران منتقل شده و در جوار برادر شهیدش در قطعه 26 به خاک سپرده خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها