کد خبر: ۳۴۴۰۰۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۱۵ مهر ۱۳۹۴
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هشدار رهبری عزمی بود که راه را برای عوامل اجرایی جمهوری اسلامی ایران در عربستان باز کرد.
به گزارش پایگاه 598، بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص عملکرد دولت عربستان در قبال فاجعه منا، گفت: هر شرایطی عکس‌العمل مناسبی را می‌طلبد.

وی افزود: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند ابتدا با زبان برادری، اگر نشد با زبان دیپلماتیک و در نهایت با اقتدار سخن می‌گوییم.

این نماینده مجلس ادامه داد: در شرایطی که فاجعه خونین منا رخ داده و ملت ایران در نگرانی فراوان به سر می‌برند، رهبر انقلاب بهترین موضع که همان موضع حق بود را اتخاذ کردند.

نوباوه گفت: این موضع رهبری برای نهیب زدن به آل سعود کافی بود و در شرایط کنونی باید به فکر بازگرداندن حجاج و جان‌باختگان این فاجعه از خاک عربستان باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: بدون شک این مسئله را به طور حقوقی پیگیری می‌کنیم. باید برای تنویر افکار عمومی جهان اسلام کمیته حقیقت‌یاب این فاجعه تشکیل و از علل وقوع این حادثه پرده‌برداری کند.

وی با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبری در بزنگاه تاثیرگذاری مطرح شد، افزود: تا قبل از سخنان رهبر انقلاب حتی اجازه داده نمی‌شد که در سردخانه‌ها به دنبال جان‌باختگان ایرانی باشیم، اما امروز دولت عربستان با عوامل جمهوری اسلامی ایران همکاری می‌کند.

نوباوه ادامه داد: در چنین شرایطی مسئولین دولتی جمهوری اسلامی ایران عنوان می‌کنند که نسبت به روزهای ابتدایی وقوع این فاجعه کار شناسایی جان‌باختگان که بسیار دشوار است، بهتر پیش می‌رود. این نشان‌دهنده تاثیر سخنان رهبر انقلاب است.

نماینده مردم تهران گفت: سخنان ایشان فصل‌الخطاب بود حتی اگر بعد از سخن رهبری، هر مقام سعودی دیگری اظهارنظر کند، بی‌اساس خواهد بود.

وی درباره اقدام دولت پس از وقوع این حادثه، افزود: دولت در ابتدای وقوع فاجعه منا کم‌کاری داشت، حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل می‌بایست قطع می‌شد.

نوباوه ادامه داد: تلاش دیپلماتیکی که انتظار می‌رفت از سوی دولت صورت نگرفت، علی‌رغم اینکه بدنه اجرایی دولت و اعضای ستاد حج و زیارت در عربستان در حال تلاش بودند، اما عزم جدی می‌خواست تا این دوستان کار را ادامه دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: سخنان رهبری عزمی بود که راه را برای ادامه کار عوامل اجرایی جمهوری اسلامی ایران در عربستان باز کرد و امروز هم شاهد آن هستیم که بدون قدرت و به طور همه‌جانبه در حال پیشبرد کار برای بازگرداندن جان‌باختگان و حجاج عزیز از عربستان به کشور هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها