يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۴۰۰۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۱۵ مهر ۱۳۹۴
گره خوردن منافع یک جریان سیاسی با تصویب برجام:
40 روز بحث و بررسي كامل صورت مي‌گيرد. در جمع بندي كميسيون، تعلل‌هايي صورت مي‌گيرد تا در زمان قانوني گزارش به صحن مجلس نرسد، گزارش بي طرفانه و كامل به مجلس ارائه مي‌شود. در همان لحظه به جاي اين‌كه بر اين گزارش مهم تكيه شود، طرفداران برجام طرح دوفوريتي روي ميز مي‌گذارند؛ طرحي كه جز «كليات ابوالبقاء» چيز ديگري در آن نيست.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در مثل آمده است كه در روزگاران قديم، فردي بيمار شده و پزشك، او را از خوردن لبنيات به ويژه ماست منع كرده بود. ولي آن فرد كه علاقه زيادي به خوردن ماست داشت تصميم گرفت با استخاره تكليف خودش راروشن كند. استخاره گرفت كه نان را در ماست تريد كند بد آمد، استخاره گرفت كه كاسه ماست را سر بكشد بد آمد، استخاره گرفت كه ماست را دوغ كند و بخورد باز بد آمد! درباره همه شقوقي كه به نظرش مي‌آمد، استخاره مي‌گرفت و همه بد مي‌آمد!

يكي ازفروضي كه به نظرش آمد اين بود كه نان را در ماست بزند و به هوا بيندازد و با دهانش آن را بگيرد و بخورد! اين فرض خوب آمد و سرانجام تصميم گرفت همين كار را انجام دهد. نان را مي‌گرفت و در ماست مي‌زد و به هوا پرتاب مي‌كرد ولي سگي كه در كنارش بود از او سبقت مي‌گرفت و لقمه را مي‌ربود. با خود گفت عجب! اين مورد هم كه استخاره خوب آمد، ظاهرا براي اين سگ خوب آمده است؛ بنا نيست چيزي عايد ما شود!

به نظر مي‌رسد موضوع برجام نيز از همين سنخ باشد. برخي تصميم گرفته‌اند كه به هر شيوه ممكن برجام را به تصويب برسانند و همه موانع تصويب را از سر راه بردارند؛ يك بار مي‌گويند اين معاهده نيست، بلكه يك اقدام مشترك است و نيازي به تصويب مجلس ندارد. به همين دليل حاضر به فرستادن لايحه نمي‌شوند. يك بار آن را به شوراي عالي امنيت ملي مي‌برند ولي در آن جا نيز چون نياز به تاييد رهبري دارد ره به جايي نمي‌برند. به هر حال نوبت به مجلس مي‌رسد. كميسيون 15 نفره برجام با راي نمايندگان محترم تشكيل مي‌شود.

40 روز بحث و بررسي كامل صورت مي‌گيرد. در جمع بندي كميسيون، تعلل‌هايي صورت مي‌گيرد تا در زمان قانوني گزارش به صحن مجلس نرسد، گزارش بي طرفانه و كامل به مجلس ارائه مي‌شود. در همان لحظه به جاي اين‌كه بر اين گزارش مهم تكيه شود، طرفداران برجام طرح دوفوريتي روي ميز مي‌گذارند؛ طرحي كه جز «كليات ابوالبقاء» چيز ديگري در آن نيست و به نظر مي‌رسد هدفش تنها كوتاه كردن دست مجلس از موضوع هسته‌اي است و مي‌خواهد همه مصوبات قبلي مجلس را لغو كند تا دولت در اجراي برجام با هيچ محدوديت قانوني مواجه نشود.

به‌راستي طرفداران برجام از اين همه تلاش براي تصويب برجام چه منفعتي مي‌برند؟! آيا بايد اين قدر استخاره گرفت كه بالاخره خوب بيايد؟! ترديدي نيست كه اين استخاره نيز به نفع موافقان برجام نخواهد بود؛ زيرا دهان سگي مانند امريكا در كنار برجام باز است و همه لقمه‌ها به دهان سگ امريكايي مي‌افتد.

مگر نه اين است كه در همين آغاز كار، كنگره امريكا مصوبه‌اي گذرانده است كه براي رفع تحريم‌ها بايد مبلغ 43 ميليارد دلار از دارايي‌هاي ايران مصادره و به جان باختگان امريكايي كه در طول 37 سال گذشته در سراسر دنيا جان باخته‌اند به عنوان خسارت پرداخت شود؟ يعني ما بايد خسارت كشته‌هاي امريكايي‌ها از سال 57 تا كنون را بپردازيم! چرا كه از نظر آن‌ها ايران اسلامي مانع پيروزي امريكا در افغانستان، عراق، لبنان، فلسطين، يمن، سوريه و... شده است.

به‌راستي طرفداران برجام با اين همه تحقيري كه مي‌بينند و مي‌شنوند بيدار نمي‌شوند؟ مگر آن‌ها چه منافعي براي كشور مي‌بينند كه عقلاي قوم نمي‌توانند آن را مشاهده كنند؟ خسارت و سرافكندگي فراوان ناشي از برجام قابل انكار نيست. ولي پرسش اين است كه آيا واقعا براي حزب و جناح خاصي در كشور سودي دارد؟ اگر دارد چيست؟

* حجت الاسلام روان بخش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۶ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
دیدن منافع برجام برا این قوم به چشم بصیر نیاز دارد.اگر چنین نبود چطور سره از ناسره تشخیص داده میشد
پاسخ
سلام
UNITED STATES
۰۲:۴۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴
۱
۰
زنده باد ، عالی بود ،

قلمتون بسیار روان و دلنشینه ...


حق نگهدارتون باشه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴
۱
۰
والو ملت هم گیج و منگ شدند نمدیونن چی خوبه چی بده
شما بگین سگی مثل امریکا خوبه یا بده
برجام خوبه یابده
حسن روحانی خوبه یا بده
ظریف خیانتکاره یا نیس
من که مگم هست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها