أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۴۰۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۱۵ مهر ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، سرهنگ مراد جعفری ظهر سه شنبه در همایش راهوران نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت ارتقا فرهنگ رانندگی افزود: باید در استان برنامه‌ریزی گسترده از طریق مدارس، دانشگاه‌ها، مطبوعات و رسانه‌ها در حوزه رانندگی فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی ادامه داد: ایران جزو پنج کشور جهان است که در حوزه رانندگی فرهنگ مناسبی ندارد .

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با تأکید بر استمرار تلاش‌ها در کاهش تصادفات گفت: کشته‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در سایر کشورها سه نفر به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است ولی متأسفانه این آمار در ایران ۳۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور است که نگران کننده است و بر لزوم انجام اقدامات گسترده‌تر در کاهش تلفات جاده ای تأکید دارد.

سرهنگ جعفری گفت: سه عامل مهم از قبیل انسان، جاده و وسیله نقلیه در بروز تصادفات دخیل هستند که عامل انسانی دارای اهمیت بیشتری است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر برخی خودروها دارای استانداردهای لازم نیستند و وضعیت جاده‌ها هم در برخی محورها باعث بروز تلفات جاده‌ای می شوند اما با احترام گذاشتن افراد به یکدیگر و رعایت قوانین و فرهنگ رانندگی در این شرایط هم می‌توان شاهد حداقل تصادفات بود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان آمار تلفات جاده‌های بین‌شهری را در ۶ ماهه اول سال ۱۸ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبتا مطلوب تلقی می‌شود،  که نتیجه تلاش‌ها و زحمات مسئولین و دانش آموزان همیار پلیس است.

سرهنگ جعفری از روند نزولی آمار تصادفات سال‌های اخیر خبر داد و افزود: با وجود این روند و همچنین تلاش‌هایی که در امر آموزش انجام‌ شده است، متأسفانه در حال حاضر ایران جزو پنج کشوری است که دارای ضعف فرهنگی در امر رانندگی است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها