يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۴۰۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۱۵ مهر ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، کیهان نوشت: در حالی که رئیس‌جمهور سال ۹۲ و پس از سپری شدن وعده ۱۰۰ روز اعلام کرد از رکود خارج شده‌ایم، چرا ۴ وزیر نامه‌ای به روحانی می‌نویسند و غلط بودن سیاست مهار تورم و رکود را گوشزد می‌کنند.
 
شبکه اطلاع‌رسانی دانا با بررسی این پرسش نوشت: از بررسی اظهارنظر کارشناسان پیرامون وضعیت اقتصادی دولت می‌توان دریافت که ناهماهنگی درونی در برنامه‌ای اقتصادی به وجود آمده است. طهماسب مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی و وزیر اقتصاد دولت اصلاحات با ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت، از کم‌تجربگی و ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت سخن به میان آورده است. همچنین روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله تاریخ ۳۱ فروردین ۹۳ می‌نویسد؛ ناهماهنگی‌ها و تشتت در تصمیم‌گیری‌های دولت در حوزه اقتصاد به وضعیت نگران‌کننده‌ای رسیده است. این نگرانی به حدی است که ناظران و تحلیلگران را به این نتیجه رسانده که در صورت تداوم این روند، دولت یازدهم هم مانند سلف خود، گرفتار مارپیچ تصمیمات متناقض، سیاست‌های یک شبه مستمر در بخش اقتصاد شود.»

مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور نیز پیرامون این ناهماهنگی در تیم اقتصادی گفته است: با توجه به اینکه پیشینه افراد مختلفی که در تیم اقتصادی قرار می‌گیرند، به لحاظ تجربی و حرفه‌ای و از نظر نگرش‌ها و تفکراتی که دارند، می‌تواند متفاوت باشد؛ در نتیجه بروز چنین ناهماهنگی‌هایی اجتناب‌ناپذیر است.
براساس این گزارش موضوع اقتصاد و حل مسائل پیرامون آن یکی از وعده‌های روحانی برای دوران پسا برجام بوده است که امروز به عنوان مهمترین مطالبه عمومی مطرح می‌گردد. محوریت هماهنگی برنامه‌های اقتصادی دولت برعهده دبیر ستادهماهنگی اقتصادی است که کمتر کلامی از وی در رسانه‌ها شنیده و یا حتی دیده شده است.
محمدعلی نجفی این روزها یک سمت مهم در دولت دارد، سمتی که این مقدار بی‌سر و صدا بودنش در ایام پس از برجام که به قول دولتی‌ها قرار است دوران شکوفایی اقتصادی ما باشد عجیب است. نجفی این روزها دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت است ولی ظاهرا هنوز دلش هوای سیاست دارد، این را می‌توان از حضورهایش در جلسات کارگزاران و البته عدم حضور رسانه‌ای در سمت دولتی‌اش به خوبی حس کرد.
تلقی از رسانه‌ای شدن ۴ نامه وزیر به روحانی این است که ناهماهنگی‌های پشت پرده چنان لبریز شده که چاره‌ای جز انتشار چنین نامه‌ای را باقی نگذاشته است. ظاهرا این ۴ وزیر محترم دولت یازدهم پیش از این بارها روحانی را مورد خطاب قرار داده و از این ناهماهنگی به وجود آمده که تعیین دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی نیز مزیدی بر علت گشته است، گله‌مند بوده‌اند که ظاهرا عدم توجه به مطالبه و گله‌مندی آنها باعث فوران موضوع به رسانه‌‌ها شده است.
دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی کشور در مدت یک سال و چند ماهی که از مسئولیتش می‌گذرد تنها یک نشست خبری برگزار کرده و غیر از آن دیگر هیچ خبری از او نیست؛ البته جز همین اواخر که در جمع هم حزبی‌هایش حاضر شده و از وضعیت بد! ماه‌های آینده کشور گفته است.
نجفی در دولت یازدهم روند جالبی را طی کرده است؛ با معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بر سر زبان‌ها افتاد، وقتی که رای نیاورد معاون روحانی شد و بعد از چند ماه قلب درد را بهانه کرد و استعفا داد؛ ولی باز هم روحانی از او دل نکند و وی را دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی کرد.
این روزها و در حساس‌ترین شرایط اقتصادی کشور این سوال مهم ایجاد می‌شود که نجفی دبیرستاد هماهنگ‌کننده دستگاه‌های اقتصادی دولت کجاست؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها