أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۴۰۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۱۵ مهر ۱۳۹۴
کارکنان شرکت «ایرفرانس» که از سیاست‌های سنگین ریاضتی و بحران بی‌سابقه اقتصادی به تنگ آمده‌اند، با حمله به مدیران ارشد این شرکت، آنها را به باد کتک گرفتند.
به گزارش پایگاه 598، کیهان نوشت: طی ماه‌های گذشته کارگران، پرستاران، معلمان و لوکوموتیو رانان در اعتراض به بحران عمیق اقتصادی و سیاست‌های سنگین ریاضت اقتصادی دولت فرانسه بارها به خیابان‌ها ریخته و اعتراض خود را به ناتوانی دولت در خروج از بحران نشان داده‌اند، اما این بار کارکنان شرکت معروف ایرفرانس تمام خشم و عصبانیت خود را بر سر ۲ تن از مدیران شرکت خالی کردند که کارکنان سعی داشتند آنها را به  توقف اعتصاب و تظاهرات مجاب کنند.

 تصمیم شرکت ایرفرانس فرانسه برای صرفه‌جویی اقتصادی و اخراج نزدیک به ۳ هزار کارمند، عامل این اعتراض‌ها عنوان شده است.

اما توضحیات ظاهرا منطقی این دو مدیر به جای اینکه اعتصابیون را  آرام کند آنها را عصبانی کرده و کارکنان خشمگین و معترض در میان ازدحام جمعیت لباس این دو مدیر  را پاره کردند و مدیر بخش منابع انسانی بدون پیراهن و با کراواتی به گردن از روی نرده‌های محوطه بالا رفت و فرار کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک نیز در این درگیری‌ها چندین نفر نیز زخمی شده اند. «ژاویر بروستا،» مدیر منابع انسانی و «پیر پلیسونیر»، مسئول بخش پرواز شرکت ایرفرانس، بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا کسانی هستند که با لباس پاره پاره و نیمه عریان مجبور به فرار از جمع کارکنان ایرفرانس شده اند.

شبکه فرانس ۲۴ نیز در گزارشی در این باره نوشت جلسه صبح دیروز(سه شنبه)  کمیته مرکزی ایرفرانس به دلیل هجوم صدها تن از کارکنان شرکت به سالن نشست نیمه‌کاره ماند. رئیس شرکت هواپیمایی ایرفرانس و دیگر اعضای هئیت مدیره مجبور شدند با عجله از سالن خارج شوند. کارکنان معترض شعار می‌دادند: «ما در خانه خودمان هستیم.»

 شرکت ایرفرانس بلافاصله و در واکنش به این تعرضات اعلام کرد از افراد مهاجم شکایت خواهد کرد.«مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه هم که هم اکنون در ژاپن به سر می‌برد این اقدام را «غیرقابل قبول توصیف» کرده است. دولت فرانسه نیز حمایت خود را از مقامات شرکت ایرفرانس اعلام کرده است. ایرفرانس برای مقابله با بحران اقتصادی  در نظر دارد ۳۰۰ خلبان، ۹۰۰ نفر از مهمانداران و خدمه پرواز و هزار و ۷۰۰ نفر از پرسنل اداری خود را از کار برکنار کند. علاوه بر حذف مشاغل، ایرفرانس تا سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۴ فروند از ۱۰۷ فروند هواپیمای موجود در ناوگان خود را از سرویس خارج خواهد کرد.

همچنین از تعداد پروازهای ۲۲ مسیر این شرکت کاسته خواهد شد و در نهایت تا سال ۲۰۱۷، فعالیت پنج خط این کمپانی در هند و جنوب شرق آسیا متوقف خواهد شد. این گوشه بسیار کوچکی از بحران بسیار بزرگ اقتصادی حاکم بر فرانسه بود، فرانسه‌ای که عده‌ای در داخل کشورمان، برای رونق اقتصادی چشم به آن دوخته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها