يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۴۱۵۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۱۶ مهر ۱۳۹۴
نیروی هوایی روسیه که تروریست‌های داعش را در 40 کیلومتری پایگاه هوایی لاذقیه می‌بیند از هلیکوپتر توپدار ام‌آی‌-24 برای حفاظت از نیروها و جنگنده‌های خود بهره گرفته است.

به گزارش پایگاه 598، ارتش روسیه یک هفته‌ای است که موافقت دوما را گرفته و جنگنده‌های خود را به سوریه گسیل کرده است.

پایگاه نظامی لاذقیه که در نزدیکی بندر لاذقیه قرار دارد، اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین بندرگاه سوریه که در کنار بندر طرطوس از ابتدای شروع درگیری‌های داخلی در این کشور، با توجه به حضور کشتی‌های جنگی روسیه، مقصد پیشروی‌های زمینی تروریست‌ها نبوده است.

حالا ارتش روسیه پایگاه هوایی لاذقیه را از ارتش سوریه تحویل گرفته و جنگنده‌های مدرنیزه شده سوخو 24 و 25 و جنگنده مدرن سوخوی 34 را در آنجا مستقر کرده؛ جنگنده‌ای که برای اولین بار در سوریه آزمایش عملیاتی شده است.

جنگنده 36 میلیون دلاری سوخوی 34 که می‌تواند 12 هزار کیلو بمب و موشک را حمل کند، در روزهای اخیر حملات دقیقی علیه مواضع تروریست‌ها داشته است.

حالا ارتش روسیه پایگاهی با جنگنده-بمب‌افکن‌های موثر دارد ولی در کنار آن مشکلی هم دارد؛ مشکل حضور داعشی‌ها در 40 کیلومتر پایگاه هوایی لاذقیه است و در صورت رسیدن پای تروریست‌ها به پایگاه، ضربه شدیدی به مشت آهنین روس‌ها در سوریه می‌خورد.

روس‌ها برای حل این مشکل، گشت‌های هوایی دقیق در اطراف پایگاه به راه انداخته‌اند و برای این کار چه سلاحی بهتر از «ام‌آی24».

لینک دانلود

ام‌آی-24 که سربازان روس به آن تانک پرنده می‌گویند، علاوه بر موتور بسیار قوی که حمل 3 تن مهمات را ممکن می‌سازد، می‌تواند 8 سرباز مسلح را نیز در کابین تعبیه شده در میانه بالگرد، جابجا کند و سربازان را که در حفاظ یک زره ضخیم و چند تن موشک و فشنگ کالیبر بالا نشسته‌اند، در منطقه دلخواه پیاده کند.

این بالگرد یک مسلسل چرخان (گتلینگ‌گان) هم در پیشانی خود دارد، سلاحی موثر که در ناوهای آمریکایی با نام سامانه فالانکس شناخته می‌شود و به عنوانی یکی از بازوهای دفاعی مورد اعتماد ناخدا، همیشه جایگاهی مهم در عرشه دارد.

با افزایش حمایت‌های هوایی روسیه از سربازان پیاده سوریه که امروز از طریق جنگنده‌های سوخو 25 انجام گرفته باید منتظر بود و دید که آیا حمایت همیشه موثر بالگردهای توپدار از نیروهای زمینی در آوردگاه شامات هم تکرار می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها