يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۴۱۸۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۱۶ مهر ۱۳۹۴
محمدکاظم انبارلویی تشریح کرد؛
انبارلویی تصریح کرد: محاسبات ملت ما نشان می دهد مذاکره با آمریکا نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه مضراتی هم دارد که یکی از آن ها مخدوش کردن «برند» مبارزه با استکبار جهانی است.
به گزارش پایگاه 598، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: هرکس که در نیم قرن اخیر رفتار آمریکایی‌ها را علیه ملت ایران رصد کرده باشد می‌فهمد که این رفتار به شدت خصمانه است. ذره‌ای در رفتار آمریکایی‌ها دوستی و مودت و همزیستی مسالمت‌آمیز بر اساس قواعد و مقررات بین‌المللی در ارتباط با دولت‌های نیم قرن اخیر در ایران و نیز با ملت دیده نمی‌شود. موقعیت سوق الجیشی ایران و نیز منابع و معادن عظیم در این کشور و نقش ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی طوری است که آمریکایی‌ها به حکومتی صد درصد وابسته به خود در تهران رضایت می‌دهند و اندکی نافرمانی از راهبردهای خود را برنمی‌تابند.چنین نظامی در دوران پهلوی دوم برای آنها مطلوب بود اما ملت به یمن رهبری امام خمینی(ره) و فداکاری علما و مراجع و جوانان سلحشور این سرزمین آن را به زیر کشیدند. از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 تاکنون آمریکایی‌ها لحظه‌ای از خصومت‌ورزی علیه ملت و دولت ایران فروگذار نکردند. آنها از ابتدا حکومت جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت نشناختند و تاکنون هم نمی‌شناسند.

اگر گفتگو و جستجویی هم بوده بیشتر برای نفوذ و اثرگذاری روی محاسبات دولت‌های قانونی و مشروع در ایران بوده است. هر کسی اندک هوش سیاسی داشته باشد می‌فهمد آمریکا در "برجام" و مذاکرات با ایران دنبال چیست؟

محاسبات ملت ما نشان می دهد مذاکره با آمریکا نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه مضراتی هم دارد. اولین زیان آن مخدوش کردن "برند" مبارزه با استکبار جهانی است که بیش از 3 دهه ملت‌های جهان را متوجه ایران و اسلام کرده است. مردم جهان بدانند ملت ایران و اسلام عزیز و قرآن کریم مبارزه با استکبار جهانی را یک اصل می‌دانند و رهبران روحانی به‌ویژه امام و رهبری لحظه‌ای از این تکلیف الهی غفلت نکرده و نمی‌کنند. دومین زیانی که دارد این است که آنها از موضع کبر و غرور حاضر نیستند ذره‌ای از مواضع خود عقب بنشینند و هیچ تعهدی را حتی اگر امضا کرده باشند، نمی‌پذیرند.نمونه آن در جریان گروگان‌گیری جاسوسخانه آمریکا در تهران بود. قرار بود به محض آزادی گروگان‌ها پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا و ثروت غارت شده شاه به غرب به ایران برگردد که تا به امروز یک "سنت" آن برنگشته است.

سومین زیان آن این است که ما بر اساس تعهد اسلامی و انسانی مقید به اجرای تعهدات هستیم و به آن عمل می کنیم اما چون طرف هیچ تعهدی ندارد بنابراین مذاکرات یکسویه، یک طرفه و صد در صد به زیان ماست و اگر هم گاهی به تعهد خود عمل می‌کنند صرفا برای طراحی یک دام برای اجرای نقشه‌های ظالمانه و فریبنده است.

برخی بر این گمان هستند "برجام" فصل جدیدی از مناسبات ما با آمریکا و غرب می‌گشاید، لذا نباید هر حرفی را زد و هر عملی را انجام داد. اینان فکر می‌کنند ما با برجام به سمت تشنج‌زدایی با آمریکا پیش می‌رویم. این تصور صد در صد غلط است. همین تصور را برخی در زمان امام(ره) داشتند، فکر می‌کردند با پذیرش قطعنامه 598 ما به سمت عادی‌سازی با غرب و رفع تشنج پیش می‌رویم.

در حالی‌که امام (ره) چنین تحلیلی نداشتند. در همان بیانیه پذیرش قطعنامه ادبیات امام علیه نظام سلطه و آمریکا تندتر از شرایط قبل از پذیرش بود. امام(ره) از واژگانی علیه آمریکا و نظام سلطه استفاده کردند که در طول حیات مبارزاتی خود سابقه نداشت. قاعدتاً امام (ره) بر اساس «نباید هر حرفی را زد و هر عملی را انجام داد» نباید آن عبارات آشتی‌ناپذیر را علیه آمریکا و صدام و تبهکاران منطقه نظیر فهد می‌گفتند اما امام هیچ تردیدی در اعلام آن مواضع صریح و آشکار نکردند.

به فاصله کمی، تحلیل امام (ره) درست از آب درآمد. صدام و منافقین علی‌رغم پذیرش قطعنامه به تجاوز مجدد به خاک ایران اقدام کردند که در عملیات مرصاد، ملت ایران پاسخ این تجاوز را دادند. در سال 67 ضربه‌ای به منافقین خورد که در طول حیات ننگین خیانت آنان به ملت هرگز نخورده بودند. امروز نیز همان زبان امام(ره) در کام رهبری می‌پیچد و ایشان اندکی تردید در ادامه مبارزه و اصالت مبارزه با سران کفر و شرک و نفاق عالم به خودشان راه نمی‌دهند.

رهبر انقلاب دیروز در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه، کسانی که در مورد مذاکره با آمریکا دچار سهل‌انگاری و سهل‌اندیشی هستند را مورد خطاب قرار داده و با آن به احتجاج پرداختند و هشدار دادند: «فصل مهمی از فعالیت‌های دشمن این است که محاسبات مسئولین را تغییر و افکار انقلابی و دینی مردم را دستکاری کند.»

به همین دلیل محکم، مذاکرات با آمریکا ممنوع است. ایشان تاکید کردند؛ «دانشگاهها، نیروهای مسلح بیدار و پای کارند و از این جهت نگرانی ندارم.»

واقعیت این است نه تنها دانشگاهها و نیروهای مسلح بیدار و پای کار هستند بلکه مردم به‌ویژه جوانان هم پای کار هستند. اکنون با فاجعه منا یک بغض در گلوی ملت ایران علیه آمریکا به صورت فشرده وجود دارد و منتظر پاسخ تند، خشن و سخت به دشمن هستند. کافی است رهبری اراده کنند، خواهند دید میلیونها جوان با لبیک به فرمانده کل قوا، آنها را که خواب آمریکا را در ایران می‌بینند بیدار خواهند کرد و درسی به دشمن خواهند داد که دیگر با زبان گستاخی و دشمنی با ملت سخن نگویند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها