کد خبر: ۳۴۴۲۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۱۶ مهر ۱۳۹۴
"اقدامات روسیه در جنگ با داعش نبوده و حتی در جهت محو کردن اوکراین از ذهن آمریکا نیست. پوتین می‌خواهد به آمریکا آسیب بزند."
به گزارش پایگاه 598، روزنامه نیویورک تایمز (Nytimes) در مقاله‌ای به قلم ایوان کراستف، رئیس مرکز استراتژی‌های لیبرال بلغارستان و از اعضای موسسه علوم انسانی وین، به بررسی تمایلات پوتین از حضور نظامی در سوریه پرداخت. 

 

کراستف با اشاره به اظهارات یکی از مقامات آمریکایی درباره اینکه "اقدامات روسیه در جنگ با داعش نبوده و حتی در جهت محو کردن اوکراین از ذهن ما (آمریکا) نیست. پوتین می‌خواهد به آمریکا آسیب بزند" معتقد است که امروزه روسیه به عنوان یک "قدرت مخرب" در واشنگتن شناخته می‌شود که با حضور نظامی در سوریه قصد آموختن درسی به کاخ سفید دارد.

 

نیویورک تایمز در این مقاله متذکر شد که روسیه قصد دارد به آمریکا بفهماند که یا باید آماده دخالت در هر جنگ داخلی بود که یک انقلاب را درپی خواهد داشت یا اینکه با ترک کردن میدان، مردم را به شورش تحریک کرد؛ و البته این درس را مفید ارزیابی کرد.

 

کراستف ضمن بیان اینکه عناصر سیاسی موجود در سوریه ملغمه‌ای از دو دیدگاه مختلف اوباما و پوتین نسبت به بی‌ثبات شدن دنیا است، نوشت: " آمریکا بی‌ثباتی جهانی را ناشی از اقدامات ناامیدانه اقتدارگرایان برای حفظ وضعیت تاریک فعلی دانسته در حالی که مسکو، واشنگتن را بخاطر دل‌مشغولی با دموکراسی سرزنش می‌کند."

 

این مقاله درباره "بدتر شدن وضعیت در زمانی که مردم قدرت را طلب کنند" می‌نویسد: " چیزی که کرملین در ذهن می‌پروراند تسل بر سوریه یا اوکراین نیست؛ بلکه آسیای مرکزی است. حیات خلوت شوروی سابق که در آن رهبران اقتدارگرا رو به کهولت گذاشته‌، اقتصاد راکد شده، میلیون‌ها جوان بی‌کار و آماده مهاجرت بوده و اسلام افراطی نیز در حال افزایش است."

 

"پوتین در کنار درس دادن به آمریکا همچنین قصد دارد به اروپایی که مورد هجوم سیل مهاجران قرار گفته بفهماند با اینکه معمر قذافی یک دیکتاتور بود ولی قصد داشت مرزهای اروپا را از مهاجران و پناهندگان محافظت کند! کشورهای اروپایی نیز از یک سو امیدوارند آمریکا و روسیه برای حل بحران سوریه همکاری کنند."

 

این روزنامه فرضیه پوتین را اینگونه بیان می‌کند "اروپا یک روسیه قوی‌تر را بعنوان تضمینی برای ثبات و پایداری قبول می‌کند حتی اگر به قیمت عقب نشینی از ارزش‌ها و تمایلاتش باشد" و در پایان نوشت: "روسیه حق دارد که بگوید چیزی که در سوریه می‌گذرد جنگ یک حکومت ظالم با مردم عاشق آزادی! نیست."

 


منبع : جام نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
پوتین سهم ایران را از دریای خزر بدهد لفاضی هم نکند و اینقدر پوتین را بادش نکنید که زود خالی خواهد شد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها