أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۴۲۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۱۶ مهر ۱۳۹۴
رئیس کل گمرک خبر داد
رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه کارت بازرگانی یک بار مصرف چالش جدی واردات است،‌ گفت: گزارش گمرک نشان می‌دهد واردات ۸۲ میلیارد تومانی به نام یک روستایی بی سواد با کارت بازرگانی یک بار مصرف ثبت شده است.
به گزارش پایگاه 598، عملکرد گمرکات سراسر کشور به روش الکترونیکی در نشست تخصصی مدیران ستادی و اجرایی گمرکات سراسر کشور بررسی و ارزیابی شد. این اقدام با بهره‌گیری از سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی صورت گرفت و

به گزارش گمرک ایران،کرباسیان رئیس کل گمرک ایران در این نشست با بهره‌گیری از گزارش‌های آنلاین این سامانه به ارزیابی عملکرد گمرکات پرداخت و مشکلات و مسائل مرتبط با رویه‌های گمرگی گمرکات سراسر کشور را با کمک سامانه‌های هوشمند تبیین و درخصوص هر یک از موارد مطرح شده راهکارهایی بیان داشت.

بنابراین گزارش، مهمترین نکته در این خصوص، گزارش گیری هوشمند و آنلاین بود که با کمک سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی کلیه مشکلات و مسائل مرتبط رصد شده بود و بدون بهره‌گیری از فرآیندهای دستی و تنها در مدت دو ساعت مشکلات و کارکردهای هر یک از رویه‌های گمرکی در گمرکات اجرایی احصا و توسط رئیس کل گمرک ایران در این نشست تبیین شد.

برنامه‌های گمرک با ورود به شرایط پسا تحریم چیست؟

کرباسیان در ادامه این نشست گفت: ما باید گمرک را برای حضور فعال و تاثیرگذار در دوران پساتحریم آماده کنیم.

وی در ادامه این نشست به تشریح برنامه‌های گمرک با ورود به شرایط پساتحریم پرداخت و گفت: تبادل اسناد بانکی به صورت الکترونیک و بازرسی کالا در مبدا از جمله برنامه‌های گمرک پس از ورود به شرایط پسا تحریم است.

وی افزود: برنامه ما این است که سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی از بستر کامپیوتر به موبایل برود تا تجار و بازرگانان بتوانند تشریفات گمرکی خود را راحت‌تر انجام دهند.

کرباسیان اخذ ارزش کالاها از کشور مبدا با استفاده از گواهی مبدا همان کشورها را از دیگر برنامه‌های گمرک با ورود به شرایط پساتحریم عنوان نمود و گفت: در این دوران دیگر باید در بحث ارزشگذاری از فروشنده اصلی و بین‌المللی ارزش واقعی کالا را بگیریم، همچنین بحث دریافت اطلاعات و گواهی مبداء نیز از دیگر اقداماتی است که در دوران پساتحریم صورت خواهد گرفت.

رئیس کل گمرک ایران همچنین ارتباطات گسترده با گمرکات دنیا جهت مقررات‌زدایی به منظور توسعه و تسهیل مبادلات را از دیگر برنامه‌های گمرک عنوان نمود و گفت: برنامه ایجاد پنجره واحد مشترک مرزی با کشورهای همسایه با ورود به این شرایط افزایش خواهد یافت.

*تاکید بر ضرورت اجرای مدیریت ریسک و هوش تجاری

رئیس کل گمرک ایران در ادامه نشست تخصصی مدیران ستادی و اجرایی گمرکات سراسر کشور گفت: ما امروز در شرایطی هستیم که دیگر باید مدیریت ریسک و هوش تجاری را به صورت اجرایی در بیاوریم چون کار سامانه جامع امور گمرکی و ریشه‌یابی مشکلات آن تمام شده است.

کرباسیان درخصوص مراحل اجرای پنجره واحد تجارت فرامرزی اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن پنجره واحد تجارت فرامرزی مشکل قانونی نداریم و قانون رفع موانع تولید در مجلس تصویب شده و وظیفه اجرای آن برعهده گمرک گذاشته شده است.

رئیس کل گمرک در این نشست در خصوص تاثیر سامانه جامع امور گمرکی بر تجارت فرامرزی گفت: امروز منبع این موضوع افتخار می‌کنم که رئیس‌جمهور در بین ایرانیان مقیم آمریکا کاهش زمان ترخیص کالا از گمرک را یکی از اقداماتی می‌داند که توانسته است در بهبود اقتصاد نقش به‌سزایی را داشته باشد.

رئیس‌کل گمرک ایران تاکید کرد: کشفیات گمرک در این مدت نیز رشد قابل توجهی داشته است و ما به‌وسیله دستگاه‌های X-RAY خود موفق به کشف مقادیر قابل‌توجهی پیش‌سازهای مواد مخدر شده‌ایم که آخرین مقدار آن کشف 70 تن پیش‌ساز مواد مخدر است. همچنین در کشف دیگری با کمک دفتر نظارت بر تزانزیت گمرک محموله 15 میلیارد تومانی در یکی از انبارهای اطراف تهران که کالای قاچاق به‌صورت ترانزیت در حال حرکت بود با کمک گمرک کشف شده است.

کرباسیان در این نشست اصلی‌ترین چالش در گمرک را واردات دانست و گفت: امروزه شاهد آن هستیم که با صدور کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف حجم عظیمی از کالا وارد کشور می‌شود.

*واردکننده میلیاردی، بی‌سواد از آب درآمد!

نشست تخصصی مدیران اجرایی گمرکات سراسر کشور که با حضور کرباسیان رئیس کل گمرک ایران برگزار شد یک حاشیه هم داشت. در این نشست از یک واردکننده میلیاردی دعوت شده بود تا در رابطه با نحوه تجارت خود توضیحاتی بدهد.

وی گفت: اهل یکی از روستاهای ایلام هستم، بی‌سوادم ،به لحاظ مالی چیزی ندارم و کارت بازرگانی دریافت کرده‌ام که آنها کار کنند! این شخص که از سوی دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک به این نشست دعوت شده بود در ادامه به این موضوع اشاره کرد که برای یک لقمه نان و با واسطه این کار را انجام داده است و اصلا نمی داند که چه مقداری واردات و چه کالاهایی با این کارت انجام شده است! بنابراین گزارش، عملکرد این فرد در نشست یاد شده با استفاده از اطلاعات سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی رصد شد و گزارشات دریافتی نشان داد که وی در مدت 6 ماه به میزان 82 میلیارد تومان واردات به کشور داشته و یک هزار و 250 اظهارنامه وارداتی به نام کارت بازرگانی وی به گمرکات سراسر کشور اظهار شده است.

وی ادامه داد: همچنین مشخص شد که وی به 25 نفر جهت ترخیص کالاهایش وکالت داده که عمده واردات او لوازم یدکی، مواد غذایی، لوازم آرایشی و لوازم التحریر بوده است.

کرباسیان با اشاره به وضعیت این فرد گفت: این فقط یک نمونه از مشکلاتی است که گمرک با صدور کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف با آن مواجه است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
اینها همه بازی و منفعت طلبی گمرکی ها و بعضی از مسئولین است که در این کار شریکند . مگر میشود با یک کارت گمرکی 82 میلیارد تومان وارد کرد و گمرک نفهمد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها