يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۴۲۵۱
زمان انتشار: ۲۱:۱۳     ۱۶ مهر ۱۳۹۴
امیرعبداللهیان خبرداد؛
معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه گفت: آخرین اقدام انجام شده درخصوص تعیین وضعیت ۶۹ مفقود، ارسال فایلی از اثر انگلشت آنان برای مقامات ذیربط عربستان سعودی است.
به گزارش پایگاه 598، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه اظهار کرد: آخرین اقدام انجام شده در خصوص تعیین وضعیت ۶۹ مفقود، ارسال فایلی از اثر انگلشت آنان برای مقامات ذیربط عربستان سعودی است تا بتوانیم هر چه زودتر این ۶۹ مفقود را تعیین وضعیت کنیم.

وی درخصوص وضعیت آقایان «غضنفر رکن آبادی و احمد فهیما» از دیپلمات های ارشد وزارت امور خارجه افزود: متاسفانه همچنان این دو همکار عزیز ما در فهرست مفقودان قرار دارند و امیدواریم هر چه زودتر تعیین وضعیت بشوند و خانواده هایشان هم از نگرانی بیرون بیایند.

معاون وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد طی حداکثر ۴۸ ساعت آینده شاهد ورود بیش از ۸۰ پیکر جانباخته دیگر به کشور باشیم.

امیرعبداللهیان درباره پیگیری‌های حقوقی وزارت امور خارجه درخصوص فاجعه منا گفت: پیگیری‌های حقوقی و سیاسی ما یک فصل ویژه از تلاش‌های دستگاه دیپلماسی را شامل می شود که از زمان حضور آقای ظریف در نیویورک بخش هایی از آن آغاز شد و از دیروز که وی وارد تهران شد جلسات فشرده ای را در این باره داشتیم.

وی افزود: به زودی اقدامات حقوقی هدفمند و موثری در زمینه پیگیری و احقاق حقوق حجاجمان آغاز خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه همچنین درباره وضعیت سید حمیدرضا حسینی خبرنگار شبکه خبر خاطر نشان کرد: متاسفانه آخرین اطلاعی هم که ما از وضع وی داریم این است که باید در میان ۶۹ مفقود منتظرش باشیم که تعیین وضعیت شود.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: وی از همکاران بسیار پرتلاش در صدا و سیما بود و امیدواریم هر چه زودتر تعیین وضعیت شود تا خانواده محترمش نیز از بلاتکلیفی خارج شوند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها