يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۴۲۵۴
زمان انتشار: ۲۱:۲۴     ۱۶ مهر ۱۳۹۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پرداخت یارانه‌ها سنگی بود که دولت قبلی در یک چاه انداخته که یک میلیون نفر باید بیایند و این سنگ را از درون چاه درآورند.
به گزارش پایگاه 598، علی جنتی عصر امروز در اولین نشست شورای هم‌اندیشی هنر استان اصفهان با حضور استاندار و مدیرکل ارشاد این استاد با اشاره به آیین نامه شورای هنر استان اصفهان گفت: آئین‌نامه شورای هم‌اندیشی هنر استان اصفهان باید برای اهداف و وظایف این شورا در بحث آموزش و هنر سرمایه‌گذاری کند که جای آموزش در این شورا بسیار خالی است.

وی ادامه داد: باید از سرمایه عظیم و گنجینه ارزشمند پیشکسوتان عرصه هنر اصفهان استفاده کرد چرا که این هنرمندان باید با آموزش به جوانان تازه وارد در عرصه هنر، زکات علم و هنر خود را بدهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بحث معماری باید مورد توجه قرار بگیرد و چند نفر در این حوزه و حوزه صنایع دستی به شورای هنری استان اصفهان بپیوندند.

جنتی تصریح کرد: از همه رشته‌های هنری استان اصفهان در این شورا استفاده شود و تا 20 الی 30 عضو از هنرمندان می‌توانند به این شورا بپیوندند و جا دارد که از حوزه صنایع دستی نیز به طور ویژه حضور یابند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم حمایت‌های مالی از هنرمندان اظهارداشت: اگر قرار باشد اساتید و هنرمندان استان اصفهان اقداماتی انجام دهند و تصمیم‌گیری‌هایی برای عرصه فرهنگ و هنر در این استان گرفته شود نیاز به پشتوانه‌های مالی دارد و اگر این پشتوانه‌ها وجود نداشته باشد پس از مدتی انگیزه هنرمندان از بین خواهد رفت بنابراین دولت باید به آنها کمک کند.

جنتی در ادامه تصریح کرد: در دوره خشکسالی اقتصادی هستیم و در چند سال گذشته پس از انقلاب، به جز سال 1367 که خزانه کشور تقریباً خالی شده بود، در این سال‌های اخیر نیز وضعیت اقتصادی بدی را پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی ایران اذعان داشت: با توجه به تحریم‌ها نمی‌توانیم نفت را صادر کنیم، پول‌های بسیاری از ایران بلوکه شده و متأسفانه دولت مجبور به فشار مالیات و عوارض گمرکی به روی مردم شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: بخش عظیمی از بودجه دولت در مرحله اول باید صرف هزینه پرداخت حقوق کارکنان خود دولت و سپس کارکنان نیروهای نظامی و پرداخت یارانه‌های مردم شود و پرداخت یارانه‌ها سنگی بود که دولت قبلی در یک چاه انداخته که یک میلیون نفر باید بیایند و این سنگ را از درون چاه درآورند.

وی در ادامه عنوان داشت: دولت بیشتر وقت خود را صرف چگونگی پرداخت یارانه‌ها کرده و 3 تا 4 هزار میلیارد باید یارانه دهد و متأسفانه برخی از کسانی که وضع مالی خوبی دارند هم یارانه می‌گیرند؛ یک آدم پورشه‌سوار است و چند پاساژ دارد و یارانه هم می‌گیرد که این یارانه فقط پول غذای سگ آن هم نمی‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از موارد اقتصادی، دولت در حال صرفه‌جویی است، اضافه کرد: سفرهای خارجی وزرا کمتر شده و صرفه‌جویی در بودجه دولت به میزان بالایی رسیده است و همچنین دولت 10 تا 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند.

جنتی در ادامه یادآور شد: اقتصاد فرهنگ و هنر پس از 2 سال بررسی تا حدودی جا افتاده و طی جلساتی که با مدیران بانک‌های خصوصی داشته‌ایم، کم کم به نتیجه خواهیم رسید.

وی با اشاره به ورود بیش از 100 سرمایه‌گذار خارجی در عرصه فرهنگ، افزود: قرار است در آبان‌ماه سال جاری سرمایه‌گذارانی در عرصه فرهنگ مشارکت کنند که از کشورهای مختلف و در حوزه تئاتر و سینما وارد عمل شده‌اند که این طرح‌ها دارای توجیه اقتصادی است؛ ما صرفاً روی بودجه‌های دولتی تکیه نمی‌کنیم و در عین حال به دنبال کمک‌های مردم در عرصه فرهنگ هستیم.
منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۵
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
GERMANY
۲۱:۵۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴
۹
۱
یکی نیست بگه وزیر فرهنگ و ارشاد تو مراسم هنری ! چرا به مسائل افتصادی و یارنه پرداخت کرده ؟!!!!

شما تو حوزه فرنگ ارشادتون موندین ! شما رو چه به دست اندازی مسائل اقتصادی؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴
۶
۳
جناب دولت نهم و دهم می دانستند دارند چه کار می کنند و با برنامه حرکت می کردند . بفرمایید برنامه دولت یازدهم چه بوده است اصلا برنامه دارید ؟ بابا نصف عمر دولت 11تمام شده ولی هنوز میگید مقصر تمام مشکلات دولتهای قبلی است
کمتر از 2وسال دیگر بگم بگم برای دولت شما گفته خواهد شد مواظب خود اقوام و...باشید .
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴
۶
۲
دولت سابق سنگی مانند یارانه ها را در چاه انداخت که دراوردن ان کمی طول میکشد اما روحانی سنگی مانند برجام را میخواهد در چاه بیاندازد که دیگر نمیشود ان را دراورد مگر به قیمت از دست رفتن امنیت و نظام و مقاومت و هر انچه بدست اورده ایم . و صدالبته خواری و ذلت مردم .
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۰۱:۰۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴
۹
۰
دولت ها این یارانه ها را در قبال دوبرابر آزادکردن قیمتها به مردم می دهند. پس عملا این طرح به نفع دولت است. چرا جنتی ملت را ابله فرض می کند؟
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴
۳
۱
احمق و دیوانه خودتی بی درکان روزگار
پاسخ
ناشناس
ESTONIA
۱۳:۳۸ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴
۹
۰
درست میگن چونکه نیست که بیشتر بخورند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴
۶
۰
وقتی این طرح اجرا شد خیلی ها گفتند این طرح ما بوده حتی مسکن مهر را هم مامبدعش بودیم سهام عدالت رو ما نوشتیم و...
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۰:۱۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴
۶
۰
برو به کارهای خودت بپرداز نظر نده
پاسخ
بوسجین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴
۸
۰
من نمی دانم یا اینها خودشان نمی دانند و یا مردم را خیلی نااگاه تشخیص داده اند اقای عزیز حذف یارانه و پرداخت مبلغی به مردم با گران کردن کالا ها و خدمات که از دوره هاشمی در جریان بود از داستان حذف مرغ کوپنی و پرداخت مبلغ ان که قبل این اغاز شده تازه در کنار دولت مجلس هم بوده که ان را تصویب کرده با توجه به کمی در امد مردم نسبت به تورم من نمی دانم تا کی ادرس غلط می خواهید به مردم بدهید تا خود تان را تطهیر کنید و تازه در این جریان برخی به مردم در پرداخت یارانه دروغ گفتند و برخی با راستگویی ان را عملیاتی کردند اگر در توان خود نمی ببینید کشور را اداره کنید خواهشمند است اینقدر با زندگی مردم بازی نکنید و جای خود را به افراد شایسته بدهد چون کسانی هستند هم با این در امد های کشور توان اداره کردن ان را دارند
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
۹
۰
مردم رو نادان فرض کردن!
خب دولت قبلا به مردم کوپن میداد، اما الان پولش رو میده
تفاوتش چیه؟
نکنه راه دزدی ها و چپاول بیت المال قطع شده که پرداخت نقدی یارانه انقد مخالف پیدا کرده؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴
۲
۰
این همه مشکلات معیشتی و بیکار ی و گرانی و افزایش مکرر قیمت اب و برق و گاز و بنزین و درنتیجه افزایش قیمت ارزاق عمو می و کا لا ها را نمی بینند که جز ئی از قا نو ن هدف مند ی یارانه هاست و لی پرد اخت 45000 تو مان را که بسیار کمتر از افزایش هاست در بو ق و کرنا می کنند و انرا می خو ا هند بد و نا منا سب و مشکل ساز جلو ه دهند غا فل از اینکه این مبلغ با کمتر ین افزایش قیمت ها شرو ع شد و برابر ی می کند دو سال گذ شته و یک ریال به یارانه مرذدم اضا فه نشده و لی قیمت حا مل های انرژ ی چند بر ابر شده
پس این قا نو ن فقط برای اصلا ح قیمت ها و افزایش در امد دو لت بو د یا شامل تقو یت قدرت خرید مردم نیز باید بشو د؟!
اقایان افزایش در امد خو دشان را نمی بینند و به رو ی مبارک نمی او رند و این مبلغ نا چیز را که از همان محل افزایش قیمت ها پردا خت می شود بابت ان منت سر مردم می گذارند
و اگر بتو انند انرا هم به سر نو شت و عده های 100 رو زه و 150 میلیارد پو ل بلو که شده دچار خو اهند کرد !
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۰۸:۵۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴
۲
۰
نمی دونیم مشکل پرداخت سه چهار هزار میلیارد تومان یارانه به مردم است یا کم شدن سفر خارجی وزرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگر اون کسی که پورشه سوار است و پاساژ دارد آمارش دست دولت نیست که یارانه اش را حذف کند؟؟؟؟؟
پاسخ
یا حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴
۱
۰
آقای جنتی شما برو افتضاح خودت رو تو حوضه فرهنگ جمع آوری کن.
پاسخ
ایرانی
ROMANIA
۰۲:۳۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
سلام قصه قشنگی تعریف کردی کلی خندیدیم حالا اینو بیخیال جوک بعدی رابگو کمی با آن حال کنیم
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
درعوض این دولت بااین برجام سنگی روداره به چاه میندازه که 100تادولت دیگه هم نمی تونن درش بیارن!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها