أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۴۲۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۱۷ مهر ۱۳۹۴
پس از سه دهه رشادت در جبهه های نبرد علیه کفر:
سردار حسین همدانی از فرماندهان سپاه پاسداران و از مستشاران ارشد نظامی ایران در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س)، دیشب (پنجشنبه) در سوریه به شهادت رسید. سردار سرتیپ پاسدار، حسین همدانی از فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران سپاه همدان بود.
به گزارش پایگاه 598، سردار حسین همدانی از فرماندهان سپاه پاسداران و از مستشاران ارشد نظامی ایران در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س)، دیشب (پنجشنبه) در سوریه به شهادت رسید.


در کنار غضنفر رکن آبادی

سردار سرتیپ پاسدار، حسین همدانی از فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران سپاه همدان بود و مدتی نیز فرماندهی لشکر 27 محمدرسول‌الله را برعهده داشت.

پس از تبدیل این لشکر به سپاه محمد رسول‌الله فرمانده این سپاه نیز برعهده سردار همدانی بود.

خاطرات وی در قالب 2 کتاب «مهتاب خیّن» و «تکلیف است برادر» منتشر شده است.

صبح یک شنبه پیکر سردار شهید حسین همدانی در تهران  تشییع می شود.

در پی شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی در سوریه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این سردار شجاع و گرانقدر به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و نائب برحقش امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) و ملت شریف ایران، آمده است:

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب(س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، عصر دیروز در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به‌دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.

"سردار حسین همدانی" یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز (اوایل جنگ تحمیلی در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان) و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه)، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص)، مشاور فرمانده کل سپاه و جانشینی قرارگاه امام حسین(ع) را در کارنامه داشت.

سردار همدانی یکی از بنیانگذاران سپاه منطقه غرب خصوصاً استان "همدان" و "کردستان" بوده و از فرماندهان جنگ تحمیلی و از یادگاران دوران دفاع مقدس به حساب می‌آید.

نشریه Foregn Policy درباره سردار همدانی نوشت؛ او در اوایل ۱۹۷۹ برای مبارزه با شورشیان "کردستان" و سپس در جنگ ایران و عراق (دوران ۸ سال دفاع مقدس) ایفای نقش کرد.

روزنامه Wall Street Journal درباره سردار همدانی نوشت: ژنرال همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و او به‌عنوان افسر سپاه پاسداران اعلام خدمت داشته است. همدانی یک متخصص در نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه‌نظامیان است.

خبرنگار صدا و سیما نیز از شهادت سردار حسین همدانی معروف به ابووهب در سوریه خبر داده است. حسن شمشادی که سالها خبرنگار صدا و سیما در سوریه بوده در اینستاگرام خود از شهادت سردار همدانی در اطراف حلب در شب گذشته خبر داده و آن را تسلیت گفته است.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره نحوه شهادت سردار همدانی گفت: سردار همدانی مشغول شناسایی منطقه‌ای در حلب بود که بتواند قدرت مشاوره‌ای خود را به درستی ارائه کند که همانجا در صحنه شناسایی و در خودرویی به شهادت رسید.

امیر دریابان علی شمخانی با اشاره به سوابق سردار رشید اسلام شهید همدانی در دوران دفاع مقدس و به ویژه ساماندهی یگان رزمی استان همدان اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار پس از پایان دوران دفاع مقدس هیچگاه از کسوت سپاهی‌گری و نظامی‌گری در دفاع از انقلاب خارج نشد و مدت‌ها بود که مسئولیت مستشاری در بخشی از سوریه و در حلب را به عهده داشت.

در نقشه های زیر علاوه بر مشاهده وضعیت کنونی سوریه، تقسیم جغرافیایی کشور سوریه در بین معارضین مسلح، دولت سوریه و داعش، محل شهادت سردار همدانی آمده است (برگرفته از سایت مسیرآنلاین) :





*****************

لحظاتی پیش با حضور فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح، پیکر پاک سردار شهید "حاج حسین همدانی" (ابو وهب) وارد فرودگاه مهرآباد تهران شده است. در این مراسم، سرلشکر عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار نقدی فرمانده نیروی مقاومت بسیج کشور، سردار غلامعلی رشید، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده یگان هوافضای سپاه پاسداران حضور دارند.

ورود پیکر مطهر شهید همدانی به فرودگاه مهرآباد+تصاویر

در یان مراسم، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه در جمع خبرنگاران گفت: باید خودمان را در راه شهیدان حفظ کنیم. وی افزود: کاری که سپاه می کند خودش بهترین پاسخ به این رذالت هاست. جعفری تاکید کرد: باید همیشه در جبهه مقابله با ظلم و باطل آماده باشیم. صبر ما زیاد است و مردم ما به راهی که میروند معتقدند.

ورود پیکر مطهر شهید همدانی به فرودگاه مهرآباد+تصاویر

فرمانده کل سپاه گفت: شهادت در این راه اجری است که خدا نصیب انسان می کند. جعفری اطهار داشت: جوانان ما باید خودشان را در این صحنه برای حضور طولانی آماده کنند. پیکر سردار شهید حسین همدانی روز یکشنبه 19 مهر ماه ساعت 9 صبح از حسینیه حضرت زهرا(س) در پادگان ولیعصر در میدان سپاه تهران و روز دوشنبه 20 مهر ماه ساعت 9 صبح در میدان امام خمینی(ره) همدان تشییع و در گلزار شهدای زادگاهش همدان خاکسپاری می‌شود.

ورود پیکر مطهر شهید همدانی به فرودگاه مهرآباد+تصاویر

ورود پیکر مطهر شهید همدانی به فرودگاه مهرآباد+تصاویر

ورود پیکر مطهر شهید همدانی به فرودگاه مهرآباد+تصاویر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها