امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۴۴۲۷۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۱۷ مهر ۱۳۹۴
امام جمعه همدان گفت: سردار شهید همدانی از جمله انسان‎هایی بود خود را از عرصه خاک به اوج افلاک رسانده بود و زندگی سراسر جهاد او برای رضای خدا نشان از این امر دارد.

به گزارش پایگاه 598، آیت‎الله غیاث‎الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با تسلیت شهادت سردار حسین همدانی اظهار کرد: حاج حسین همدانی، یکی از سرداران بزرگ جهان اسلام بود که زندگی خود را در راه ترویج دین مبین اسلام وقف کرد.

وی ادامه داد: شهادت این بزرگ‌مرد از یک طرف دردناک است و از طرف دیگر مایه شادمانی است زیرا شهادت فقط نصیب انسان‎های بامعرفت و با کمالات می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: سردار شهید همدانی از جمله انسان‎هایی بود خود را از عرصه خاک به اوج افلاک رسانده بود و زندگی سراسر جهاد او برای رضای خدا نشان از این امر دارد.

وی این شهید بزرگوار را الگویی سازنده برای جامعه دانست و ادامه داد: ولایتمداری ایشان زبانزد بود و می‌دانم که قلب رهبر فرزانه انقلاب نیز از شنیدن خبر شهادت این عزیز؛ به درد آمده است.

محمدی با تأکید بر لزوم برگزاری مراسم باشکوهی برای این شهید بزرگ در همدان گفت: ایشان نقش تعیین‌کننده‎ای را در ثبات سوریه و مدیریت این منطقه در مقابله با دشمنان ایفا می‌کردند.

*نقش موثر سردار همدانی در مقابله با فتنه 88

وی با اشاره به اینکه سردار همدانی در مقابله با فتنه 88 نیز نقش موثری داشتند به طوری که اگر نبود مدیریت ایشان، شاید جمع کردن فتنه مشکل بود، خواستار توجه به این مهم شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: طبق وصیت سردارهمدانی، ایشان در همدان دفن خواهند شد بنابراین باید مراسم باشکوه و در خور شأن این شهید بزرگوار برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان با ایجاد گروهک‎های تکفیری همچون داعش درصدد از ایجاد چهره‎ای خشن از اسلام هستند، اظهار کرد: امثال سردارهمدانی‎ها برای ترویج اسلام ناب محمدی و مقابله با اسلام آمریکایی، جان خود را در طبق اخلاص نهاده و به جنگ با باطل رفته‎اند.

محمدی ولایتمداری را رمز سعادت دانست و با بیان اینکه عید غدیر به عنوان عید امامت و ولایت را باید جهانی کنیم، از کم‌کاری شیعیان در این زمینه انتقاد کرد.

*غدیر را جهانی کنیم

وی خاطرنشان کرد: همان طور که روز عاشورا را جهانی کرده‎ایم باید نسبت به عید بزرگ غدیر که عیدالله است نیز توجه جهانی شود.

امام جمعه همدان ادامه داد: اگر زوایای غدیر را بررسی کرده و به طور کامل معرفی کرده بودیم، امروز نه تنها تعداد زیادی از برادران اهل سنت شیعه شده بودند که غیر مسلمانان نیز به تشیع روی می‌آوردند.

وی با بیان اینکه عالم با ولایت اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر ولایت نباشد همه چیز در این دنیا نیست و نابود می‌شود.

*با هیچ موضوعی به اندازه ولایت دشمنی نشده است

محمدی با تأکید بر اینکه با هیچ موضوعی به اندازه ولایت در دنیا دشمنی نشده است، دلیل آن را اهمیت و تأثیرگذاری این اصل اساسی در هدایت بشریت دانست.

وی گفت: دشمن با اسلام آمریکایی کاری ندارد اما تمام توان خود را برای مقابله با اسلام ناب محمدی به کار بسته است زیرا اسلام آمریکایی منهای ولایت است و هیچ تأثیری نیز بر روی مردم برای حرکت در مسیر حق و حقانیت نخواهد داشت.

* غدیر، غریب مانده است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه غدیر، غریب مانده است، افزود: اگر هر یک از شیعیان در این روز بزرگ، با نصب فقط یک پرچم بر سردرب منازل خود وارد عرصه غدیرشناسی شوند؛ کار بزرگی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی به بنده انتقاد کرده بودند که چرا روز عید غدیر برای خواندن نماز جمعه در همدان حضور نداشتم، گفت: بنده در آن روز سخنرانی پرباری در رابطه با غدیر و اهمیت آن در کرمان داشتم.

محمدی با تأکید بر لزوم اطاعت از ولایت، اظهار کرد: به طور حتم با اطاعت و ولایت‌پذیری، دین مبین اسلام هر روز بیش از گذشته در جهان ترویج خواهد یافت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها