أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۴۴۳۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۱۸ مهر ۱۳۹۴
صندوق پس انداز مسکن آخرین تغییرات ایجاد شده در زمینه دریافت وام‌های مرتبط با صندوق پس‌انداز مسکن یکم پس از موافقت بانک مرکزی برای اجرا به شعب بانک مسکن ابلاغ شده است.
به گزارش پایگاه 598، آخرین تغییرات صندوق پس‌انداز مسکن یکم از سوی معاون برنامه‌ریزی اداره کل طرح و برنامه بانک مسکن با هدف تسهیل شرایط سابق دریافت تسهیلات خرید یا ساخت واحد مسکونی از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن، هفته گذشته به کلیه شعب این بانک ابلاغ شد.
حذف شرط تأهل
در این ابلاغیه با اشاره به موافقت بانک مرکزی در تاریخ ۲۶ شهریور با شرایط تسهیل‌گر مورد درخواست بانک مسکن در خصوص اعطای تسهیلات خرید و ساخت واحد مسکونی از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم به متقاضیان، آمده است که کلیه شعب بانک مسکن مجازند تسهیلات ۸۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومانی خرید و ساخت واحد مسکونی را به ترتیب در شهرهای تهران، بالای ۲۰۰ هزار نفر و کمتر از ۲۰۰ هزار نفر را به افرادی که متأهل یا سرپرست خانوار نیستند، اعطا کنند. البته این متقاضیان باید بالای ۱۸ سال بوده و درآمد مستقل داشته باشند.
حذف شرط استعلام فرم «ج» همسر متقاضی
همچنین از دیگر شرایط تسهیل شده در اعطای وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن، حذف شرط لزوم اخذ استعلام فرم «ج» از وزارت راه و شهرسازی و سبز بودن آن برای همسر متقاضی است؛ اگر همسرِ متقاضیِ وام ۸۰ میلیونی، قبلا تسهیلات خرید مسکن یا امکانات دولتی تهیه مسکن دریافت کرده باشد، مانعی برای دریافت این تسهیلات نیست. ولی اگر خودِ متقاضی قبلا از این امکانات استفاده یا وام خرید مسکن دریافت کرده باشد، دیگر مشمول این وام نخواهد شد.
اگر همسر یا فرزندان صغیر متقاضی وام ۸۰ میلیونی از محل صندوق یکم، انواع تسهیلات بخش مسکن شبکه بانکی اعم از «خرید»، «احداث»، «انتقال سهم‌الشرکه» و یا «جعاله تعمیر واحد مسکونی» را دریافت کرده باشند نیز مانع از دریافت تسهیلات ۸۰ میلیونی صندوق یکم نخواهند بود و تنها اگر خودِ متقاضی این وام‌ها را قبلا اخذ کرده باشد دیگر مشمول وام صندوق پس‌انداز مسکن یکم نیست.
حذف شرط حداکثر ۳ سال عمر واحد مسکونی و تبدیل آن به حداکثر ۱۵ سال عمر واحد
از دیگر شرایط تسهیل‌گر دریافت وام ۸۰ میلیونی صندوق پس‌انداز مسکن یکم، امکان اعطای این وام از سوی شعب بانک مسکن به متقاضیانی است که واحد مسکونی یا پلاک ثبتی با عمر حداکثر ۱۵ سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی (جواز ساخت) آنها می‌گذرد، خریداری کنند. در ابلاغیه قبلی این تسهیلات، شرط سنی ساختمان حداکثر ۳ سال ذکر شده بود که در بخشنامه جدید بانک مسکن به ۱۵ سال افزایش یافته است.
همچنین شرط تاریخ پایان کار نیز در ابلاغیه جدید حذف شده است. در ابلاغیه سابق می‌بایست حداکثر ۷ سال از تاریخ صدور پایان کار گذشته باشد که در فرم جدید اعطایی به متقاضیان دریافت تسهیلات صندوق یکم، نیازی به ذکر تاریخ پایان کار نیست.
بر اساس دستورالعمل جدید بانک مسکن به شعب،‌ مفاد این دستورالعمل برای ثبت‌نام‌کنندگان صندوق پس‌انداز مسکن یکم در تاریخ‌های پیش از ابلاغیه جدید نیز جاری می‌شود .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها