يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۴۳۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۱۸ مهر ۱۳۹۴
رئیس مرکز پژوهش‌های مجمع تشخیص: عربستان بر اساس کنوانسیون وین مسئول است/ بعید می‌دانیم روس‌ها از انتقال عملیات به عراق امتناع کنند/ بشار اسد، دولت کنونی و مقاومت جزء خطوط قرمز طرح ایران درباره سوریه هستند
به گزارش پایگاه 598، علی‌اکبر ولایتی در گفتگو با شبکه خبری العالم با اشاره به عملیات روسیه در سوریه علیه گروه‌های تروریستی و تأکید غربی‌ها مبنی بر همکاری روسیه با ایران در این حملات و ادعای اینکه این حملات پس از سفر سردار قاسم سلیمانی به روسیه آغاز شده، گفت: ما همکاری و همفکری بین ایران، روسیه، سوریه و عراق را نفی نمی‌کنیم.

همکاری مستمر ایران، روسیه، سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم

وی با بیان اینکه این همفکری ها ادامه دارد، خاطرنشان کرد، ایران، روسیه و عراق دوستان و متحدان سوریه هستند و از ابتدای بروز چنین اشکالاتی و هجوم تروریستها با پشتیبانی بیگانگان به خصوص غربی‌ها و آمریکایی‌ها وصهیونیستها و مرتجعین منطقه، همه آنها بنا را بر این گذاشته بودند که حلقه مقاومت ضد صهیونیستها را بشکنند. ستون فقرات این مقاومت دولت سوریه بوده و شکست دولت سوریه باعث پاره شدن حلقه مقاومت می شد. لذا همه هجوم کردند تا بشار اسد را که مردانه در خط مقاومت ایستاده بود ساقط کنند ولی به حمد الله موفق نشدند.

حمایت از دولت سوریه ادامه می‌دهیم

ولایتی خاطرنشان کرد: ایران این موضوع را پنهان نکرده و پنهان نمی کند و آشکارا حمایت خود را از دولت بشار اسد اعلام کرده و همچنان ادامه خواهد داد، و دولت روسیه هم که در همین هدف با ما مشترک است، طبیعی است که با ما همفکری می کند. ما پنهان نمی‌کنیم که با سوریه، روسیه و عراق در مشورت هستیم، برای جلوگیری از تحقق خواسته نامشروع بیگانگان که می‌خواهند دولت قانونی سوریه را ساقط کنند.

انتقال عملیات روسیه به عراق؛ بعید می‌دانیم روسها امتناع کنند

ولایتی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد عملیات روسیه به عراق متنقل شود، گفت: این امر بستگی به خواست مردم و دولت عراق دارد. اگر دولت عراق بخواهد و درخواست کند، طبیعی است که این حق مردم عراق است که بخواهند روسیه کمک کند، همانطور که ایران به دولت عراق کمک می کند؛ اگر دولت عراق بخواهد تا آنجا که اطلاع داریم بعید می دانم که روسها امتناع کنند.

بشار اسد، دولت کنونی و مقاومت جزء خطوط قرمز طرح ایران درباره سوریه

ولایتی درباره طرح ایران برای حل بحران سوریه اظهار داشت: هیچ طرحی که مورد نظر دولت سوریه و جناب بشار اسد نباشد، مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست، اگر هر طرحی هم که جمهوری اسلامی ایران عرضه می کند حتما این طرح باید با موافقت دولت و مردم سوریه باشد که جز این هم ما مدعای دیگری هم نداریم؛ بدون تردید بعضی خطوط قرمز در آن است که از جمله آنها این است که دولت کنونی سوریه و شخص بشار اسد و همکارانش در دولت چه در گذشته و چه اکنون ثبات و استواری خود را در حمایت از مقاومت نشان دادند بنابراین ما جایگزینی برای چنین دولتی نمی‌شناسیم مگر آنهایی که خط مشی مورد توافق مردم سوریه یعنی خط مقاومت را حمایت کنند، بنابراین بعضی خطوط قرمز مانند مقاومت و استمرار مقاومت در مقابله با صهیونیستها تا آنجا که اطلاع داریم جزو شروط مردم سوریه است، و نباید دولتی آنجا سرکار بیاید که مخالف نظر مردم سوریه باشد.

طرح ایران؛ دولتی بر اساس خواست اکثریت مردم سوریه است

ولایتی افزود: کلیات این طرح همین است که دولتی بیاید که بر اساس خواست اکثریت مردم سوریه باشد. همین سالهای اخیر بود که انتخابات در سوریه برگزار شد و بشار اسد رأی آورد، بنابراین رأی اکثریت مردم پشت بشار اسد است. و یقین داریم اگر باز هم انتخابات صورت بگیرد به خصوص با این فداکاری که بشار اسد برای مردم سوریه انجام داده مردم سوریه به احتمال زیاد به وی رای خواهند داد.

شروط چهارگانه ایران برای عربستان

ولایتی در پاسخ به سؤالی درباره فاجعه منا، با تسلیت به مردم ایران و جهان اسلام به ویژه خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این فاجعه از دست داده‌اند، گفت: درخواست جمهوری اسلامی ایران از دولت سعودی این است که کمک کند اجساد مطهر شهدا هرچه زودتر به ایران برگردد و به خانواده هایشان تحویل داده شود تا با احترام لازم به خاک سپرده شوند.

مقصرین حتما مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند

وی افزود: درخواست دیگر این است که عربستان با کمیته حقیقت یاب همکاری کند که مشخص شود علت این فاجعه چه بوده و چه کسانی مقصر بودند و مقصرین حتما مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند؛ و تمهیداتی که دولت سعودی برای آینده دارد باید مشخص شود و همچنین تضمین هایی که می دهد تا امنیت و سلامت حجاج ایرانی و غیر ایرانی و کسانی که مهمانان خدا هستند، تأمین شود و با احترام وارد شوند و مناسک خود را انجام دهند و با احترام از این کشور خارج شوند و این حداقل خواسته اسلامی و انسانی است که مردم و دولت ایران و همه کشورهای اسلامی و جامعه بین المللی از دولت سعودی می خواهند.

حجاج مفقود معنی ندارد

ولایتی درباره پاسخ ایران در صورت مشخص نشدن سرنوشت حجاج مفقود شده افزود: باید اقدامات ادامه یابد و مفقود معنی ندارد، حجاج یا زنده هستند که باید معلوم شود و به وطن خود بازگردند و یا اینکه به درجه شهادت رسیدند و اجساد مطهر آنان باید برگردد.

عربستان بر اساس کنوانسیون وین مسئول است

وی تصریح کرد، بنابراین مفقود معنی ندارد و حجاج بر اساس گذرنامه ها و ویزاهای صادر شده وارد کشور عربستان شدند و دولت سعودی به لحاظ مبانی اسلامی وانسانی و کنوانسیون وین – مبنی بر این که اتباع خارجی وارد هر کشوری که می شوند از زمان ورود تا خروج امنیت و سلامت آنان را باید دولت میزبان تضمین کند ـ و آن دولت مسؤول است.

ایران فاجعه منا را پیگیری خواهد کرد

ولایتی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیگیری خواهد کرد و از این موضوع به عنوان حقوق حقه شهروندان خود، نخواهد گذشت.

ایران از هر گفتگویی با شورای همکاری خلیج فارس استقبال می‌کند

ولایتی در خصوص دعوت اخیر وزیر خارجه کویت از ایران برای گفتگو با کشورهای عضو شورای همکاری حاشیه خلیج فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال این است که با همسایگان خود روابط نزدیک داشته باشد، از جمله کویت و دیگر همسایگان؛ و دولت ایران از هر گفتگویی به خصوص با همسایگان استقبال می‌کند و راه حل مشکلات هم همین گفتگو و مذاکرات دوستانه بین ما همسایگان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها