يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۴۴۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۱۹ مهر ۱۳۹۴
خوانساری افزود: در نیمه اول امسال رشد اقتصادی کشور منفی بود که موجب شد تا رکود بسیار سخت در اقتصاد کشور حاکم شود به طوری که در ۳۰ سال گذشته چنین رکودی نداشتیم و هر روز در انتظار بسته شدن کارخانه‌ای هستیم
به گزارش پایگاه 598، مسعود خوانساری در حاشیه سفرش به گیلان در رشت وضعیت اقتصادی کشور را مورد بازبینی قرار داد و اظهار کرد: زمانی که روحانی تصدی دولت را به‌ عهده گرفت مشکلات زیادی داشت و تورم 40 درصد و رکود منفی 6.8 درصد و اشتغال صفر بود و دلار یک‌هزار تومانی به بیش از 3 هزار تومان افزایش رسیده بود.

وی با بیان اینکه در مدت هشت سال میلیاردها دلار وارد کشور شد که دولت می‌توانست با این پول کشور را بسازد و اشتغال ایجاد کند، افزود: نه تنها رشد اشتغال در کشور ایجاد نشد بلکه رکود 6.8 درصدی را شاهد بودیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران با اشاره به اینکه ثابت شدن نرخ ارز جلوی رشد تولیدات داخل را گرفت، تصریح کرد: به همین دلیل اشتغال جدید ایجاد نشد و هزینه بی‌مورد و بی‌جا و توزیع پول بین مردم عامل رکود شد.

وی ادامه داد: در قانون یارانه‌ها آمده بود درصدی به صنایع و تولید داده شود و دولت اکنون به بیش از 70 میلیون نفر یارانه می‌دهد در حالی که صدها میلیارد تومان بدهی دارد و پرداخت نمی‌کند.

خوانساری با اشاره به اینکه دولت اکنون در ماه 3 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم می‌دهد، تصریح کرد: با این پول می‌توان چندین بنگاه اقتصادی را نجات داد و حقوق پرسنل را پرداخت کرد.

این مسئول به عملکرد دولت روحانی در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: دولت روحانی تورم 40 درصدی دولت گذشته را به 15 درصد رساند و قیمت‌ها ثبات یافت و رشد اقتصادی 3 درصد شد اما رکود همچنان ادامه دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران کاهش صادرات را در رکود اقتصادی تاثیرگذار دانست و افزود: در نیمه نخست امسال رشد اقتصادی کشور منفی بود که موجب شد تا رکود بسیار سخت در اقتصاد کشور حاکم شود به طوری که در 30 سال گذشته چنین رکودی نداشتیم و هر روز در انتظار بسته شدن کارخانه‌ای هستیم.

وی با تصریح بر اینکه بسیاری از صنایع مشکل دارند، خاطرنشان کرد: کمبود تقاضا، پیدا نشدن خریدار، کافی نبودن تسهیلات و... از جمله عوامل رکود اقتصادی کشور است.

خوانساری اضافه کرد: بانک‌ها به دلیل پرداخت بی‌ضابطه تسهیلات نمی‌توانند بازگشت پول را داشته باشند و امکان نقدینگی برای کارخانه‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال نرخ تورم به 16 درصد برسد، گفت: اگر قیمت‌ها متعادل نشود هیچ جهشی صورت نمی‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران به نامه چهار وزیر به روحانی اشاره کرد و گفت: از این نامه تعجب کردیم زیرا بیشترین تأکید وزیر اقتصاد در این نامه در زمینه بورس و صنایع بورس بود.

وی با بیان اینکه در مدت دو سال با وجود رکود شاخص بورس به رشد 7 درصدی رسیده بود، یادآور شد: مسائل محتوای نامه داخلی دولت بود و انتشار آن به بیرون جای تعجب داشت.

خوانساری مشکل فعلی کشور را بورس ندانست و تصریح کرد: موضوع مالیات با توجه به رکودی که داریم بیش از اندازه تولید کننده را در فشار قرار داده که موجب ایجاد بحران اقتصادی می‌شود و مشکلات تامین اجتماعی و... به تولید و اقتصاد و آبروی افراد صاحب‌نام لطمه می‌زند.

وی با تأکید بر اینکه تمام تولید کنندگان با تامین اجتماعی و بانک‌ها مشکل دارند، متذکر شد: تمام مشکلات توسط بخش‌خصوصی به وجود نیامده و اگر همه این موارد را از دولت بخواهیم درک بهتری از وضعیت اقتصاد کشور خواهیم داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
ROMANIA
۱۲:۴۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
تبریک به روحانی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها