يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۴۵۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۱۹ مهر ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های شهر فرودگاهی گفت: با فعالیت شهر فرودگاهی به دنبال ایجاد رونق اقتصادی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هستیم که این رونق اقتصادی ابتدا اطراف فرودگاه، سپس تهران و در آینده به سایر نقاط کشور تسری می‌یابد.
به گزارش پایگاه 598، محمود نویدی درباره آخرین وضعیت پروژه‌های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در وسعت ۱۴ هزار هکتاری ساخته می‌شود که بخشی از آن مجموعه هوانوردی شامل دو باند شمالی و جنوبی و ۵ ترمینال است.

وی ادامه داد: با توجه به قوانینی که در کشور وجود دارد مناطق آزاد می‌تواند به توسعه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) کمک کند بر همین اساس بخشی از مجموعه شهر فرودگاهی به وسعت ۱۵۰۰هکتار به منطقه آزاد اختصاص یافت که قوانین این مناطق بر این بخش حاکم است و تجار و بازرگانان می‌توانند بدون پرداخت مالیات و دریافت ویزا برای ورود و خروج در آن فعالیت‌ کنند.

نویدی افزود: اگر مناطق آزاد در سایر نقاط کشور خیلی موفق نبودند اما پیش بینی این است که با توجه به نزدیکی به فرودگاه امام و پایتخت درآمدهای حاصل از فعالیت‌های منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی نه تنها برای فرودگاه بلکه تاثیر بسزایی در اقتصاد پایتخت و حتی کشور می‌گذارد. علاوه بر این ایجاد منطقه ویژه تجاری با مساحت حدود ۲۵۰۰ هکتار در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه حدود ۷ هزار هکتار نیز مربوط به خدمات جانبی هوانوردی و مناطق آزاد است، گفت: در دنیا ۸۳ شهر فرودگاهی فعالیت دارد که فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و حتی کارخانجات در آنها ایجاد شده است که می‌توانند یک کل کشور را متحول کنند.

وی با بیان اینکه انواع فعالیت‌های تجاری و اقتصادی از جمله بورس نفت، هتل فرودگاهی و شرکت‌ها تجاری و اقتصادی در شهر فرودگاهی امام خمینی ایجاد خواهد شد گفت: در آینده نزدیک ثبت شرکت‌ها فعال می‌شود و مذاکرات مفصلی هم برای حضور بخش خصوصی از جمله شرکت‌های دانش بنیان و اتاق بازرگانی در شهر فرودگاهی انجام شده است.

نویدی تاکید کرد: با فعالیت شهر فرودگاهی به دنبال ایجاد رونق اقتصادی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هستیم که این رونق اقتصادی ابتدا اطراف فرودگاه، سپس تهران و در آینده به سایر نقاط کشور تسری می‌یابد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به پروژه‌های جاری این شهر فرودگاهی گفت: در حال حاضر ترمینال مسافری-زیارتی «سلام» با ظرفیت سالانه ۴ میلیون مسافر در حال ساخت است که با تکمیل آن ظرفیت فعلی فرودگاه امام که حدود ۶ میلیون مسافر در سال است به ۱۰ میلیون در سال افزایش می‌یابد.

وی افزود: امیدواریم ترمینال سلام در صورت تامین اعتبارات در زمان مقرر در تابستان سال آینده و قبل از عملیات حج به بهره برداری برسد.

نویدی ساخت ترمینال «ایران شهر» را یکی دیگر از پروژ‌ه‌های شهر فرودگاهی امام خمینی عنوان کرد و گفت: ظرفیت مسافری این ترمینال سالانه حدود ۲۰ میلیون نفر است که در دو فاز اجرایی می‌شود. ظرفیت فاز نخست این ترمینال ۸ میلیون و ظرفیت فاز دوم آن نیز ۱۲ میلیون مسافر در سال است. با تکمیل ترمینال سلام و ساخت ترمینال ایران شهر ظرفیت مسافری این فرودگاه تا ۵ سال آینده به ۳۰ میلیون مسافر در سال افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای اجرای ترمینال ایران شهر ۱.۲ میلیارد دلار پیش بینی‌ شده است اظهار کرد: امیدواریم با سرمایه‌گذار خارجی عملیات اجرایی این ترمینال در سال جاری آغاز شود.

وی اظهار کرد: اگر موانع بانکی حذف شود قطعا ساخت این ترمینال مسافری برای سرمایه‌گذاران توجیه اقتصادی دارد. تاکنون سرمایه‌گذارانی از کشورهای فرانسه، کره و آلمان مذاکراتی برای سرمایه‌گذاری در ساخت این ترمینال انجام دادند اما در زمان فراخوان عمومی قطعا میزان حضور شرکت‌ها افزایش می‌یابد.

نویدی با بیان اینکه زمان ساخت ترمینال ایران شهر بین ۳ تا ۵ سال پیش بینی شده است گفت: با توجه به اینکه این ترمینال در دو فار اجرا می‌شود در تلاش هستیم فاز نخست این پروژه در مدت ۳ سال احداث و به بهره برداری برسد تا بعد از ساخت ترمینال ایران شهر، نسبت به توسعه شهر فرودگاهی به ویژه منطقه آزاد فرودگاه اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به ایجاد اصلاحاتی در ترمینال فعلی فرودگاه به پایگاه خبری وزارت راه گفت: در حال حاضر مساحت ترمینال یک فرودگاه بین المللی امام خمینی متناسب با میزان ظرفیت نیست و به طور طبیعی در این شرایط سطح ارائه خدمات به مسافران کاهش می‌یابد که به همین منظور توسعه فضای ترمینال در دستور کار قرار گرفته است. اگر اعتبارات تامین شود این اصلاحات طی ۶ تا ۹ ماه قابل انجام است.

نویدی درباره آخرین وضعیت ساخت باند جنوبی فرودگاه امام نیز گفت: عملیات ساخت آن در مراحل پایانی قرار دارد و عملیات آسفالت باند در حال انجام است. همچنین یک مسیر تاکسی‌وی برای ارتباط باند فعلی و باند جنوبی در حال احداث است که ساخت آن توسط پیمانکار آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: در صورت تکمیل باند جنوبی امکان نشست و برخاست همزمان هواپیما در دو باند فرودگاه امام فراهم خواهد شد؛ علاوه بر این در صورت بروز مشکل در یک باند از باند دیگر می ‌توان استفاده کرد. باند جنوبی این فرودگاه تا یکسال آینده قابل بهره‌برداری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها