يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۴۶۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۲۰ مهر ۱۳۹۴
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور با انجام ۶۴ سورتی پرواز بیش از ۶۳ هدف داعش در استان‌های حما، لاذقیه، ادلب و رقه سوریه را در فاصله نیم روز شنبه تا صبح یکشنبه بمباران کرده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، هشدار موشکی مسکو به دوحه اعصاب شیخ‌نشین‌های قطری را فلج کرده است. این کشور بندانگشتی که به لطف منابع افسانه‌ای گاز و نفت ثروتی هنگفت به هم زده در سال‌های گذشته به آلت دست آمریکا و اسرائیل برای سرمایه‌گذاری روی جریانات تروریستی خاورمیانه از لیبی تا سوریه تبدیل شده است و در آخرین ماجراجویی دیوانه‌وار خود موشک‌هایی به ترکیه به قصد تروریست‌های داخل سوریه فرستاده است تا بلکه امثال داعش، جبهه النصره، احرار شام یا ارتش آزاد موازنه فعلی جنگ را که با حملات هوایی و موشکی قاطع روسیه به نفع ائتلاف چهارگانه ضدتروریستی سوریه، روسیه، ایران و عراق تغییر کرده عوض کنند.

به گزارش روزنامه لبنانی الدیار، به نظر می‌رسد فرانسه و بریتانیا و اروپا به قطر فشار می‌آورند تا موشک‌های زمین به هوا برای تکفیری‌ها در سوریه بفرستد، اگرچه خود قطر نیز تمایل به انجام این کار دارد برای اینکه گمان می‌کند موشک‌های استینگر می‌توانند مانع از حمله جنگنده‌های روسی به مقر گروه‌های تروریستی شوند که دوحه سرمایه‌گذاری بسیاری روی آنها کرده است. با همین تصور بود که قطر ۲۰۰۰ موشک استینگر به ترکیه فرستاد. اما به نظر می‌رسد شیخ بچه‌سال قطری نتوانسته حجم خطری که با این کار متوجه خود کرده است را درک کند. برای همین وقتی که دفاتر سیا در منطقه از قصد قطر برای ارسال موشک‌های زمین به هوا به سوریه و رساندن آنها به گروه‌های تکفیری مخالف سوری باخبر شدند و فهمیدند که ترکیه نیز از این موضوع خبر دارد فورا واشنگتن را در جریان گذاشتند، واشنگتن نیز فورا از آنکارا خواست که کار انتقال این موشک‌ها را به سوریه متوقف کند و آنها را به پایگاه هوایی آمریکا در قطر برگرداند. دولت ترکیه نیز از فرستادن این محموله‌ها به تقاضای واشنگتن خودداری کرده است. واشنگتن هشدار داده ارسال این موشک‌ها برای تروریست‌ها و هدف قرار دادن جنگنده‌های روسی با آنها می‌تواند جنگ با روسیه را به مرحله بی‌پایانی برساند، چراکه خشم کرملین را برخواهد انگیخت تا با پیشرفته‌ترین تجهیزات در سایر نقاط جهان جنگ پنهان با نیروهای ناتو و دست‌نشاندگان عربی و اسرائیلی‌شان را کلید بزند و حتی دیگر متحدانش مثل چین، ایران و کشورهای آمریکای جنوبی را وارد معرکه کند. واشنگتن به قطر نهیب زد که ایالات متحده این موشک‌ها را براساس اینکه قطر مالک آنها باشد به آن فروخته است و دوحه به هیچ وجه حق ندارد آنها را در اختیار طرف‌های دیگر قرار دهد. آمریکا همچنین روسیه را در جریان این کار قطر قرار داده است. پوتین به‌روشنی هشدار داده عزم خود را جزم کرده است که همه گروه‌های تروریستی را بدون استثنا از بین ببرد و در این کار تاب مقاومت هیچ کشوری در برابر خود را ندارد و در برابر هرگونه واکنش ایذایی بشدت واکنش نشان خواهد داد. برای همین نیز روسیه از دریای خزر مواضع تروریست‌ها را در سوریه هدف قرار داد تا ضمن موشکباران مواضع داعش، به قطر نیز هشدار داده باشد که برد موشک‌هایش به ۱۵۰۰ کیلومتر می‌رسند و اگر اراده کند می‌تواند با موشک‌های خود چاه‌ها و تاسیسات گاز و سواحل قطر را که کلاً ۳۹۵ کیلومتر مساحت دارند، هدف قرار دهد. روسیه از دریای خزر ۲۶ موشک به مواضع داعش در سوریه شلیک کرد تا این پیام را نیز بدهد که روسیه چه با جنگنده‌های خود و چه با موشک‌هایش می‌تواند به هر هدفی که اراده کند، حمله کند. مسکو به‌روشنی به دوحه هشدار داده است نیروگاه‌های گاز و همه خط ساحلی آن در تیررس موشک‌هایش قرار دارند. کرملین همچنین به دوحه هشدار داده است اگر دست از پا خطا کند هیچ چیز مانع از آن نمی‌شود که روسیه تاسیسات گازی آن را هدف قرار ندهد حتی اگر این کار باعث افزایش قیمت گاز شود که البته این اتفاق می‌تواند به سود روسیه و کشورهای صادرکننده گاز از جمله ایران تمام شود .

ادامه حملات روسیه به تروریست‌ها
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور با انجام ۶۴ سورتی پرواز بیش از ۶۳ هدف داعش در استان‌های حما، لاذقیه، ادلب و رقه سوریه را در فاصله نیم روز شنبه تا صبح یکشنبه بمباران کرده‌اند. بدین ترتیب جنگ هوایی روس‌ها علیه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی از دهمین روز خود گذر کرد. به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «جنگنده‌های سوخو ۳۴، سوخو ۲۴ و سوخو ۲۵ با انجام ۶۴ سورتی پرواز ۶۳ هدف داعش در استان‌های حما، لاذقیه، ادلب و رقه را بمباران کردند. جنگنده‌های روسی ۵۳ پناهگاه داعش، یک مرکز فرماندهی، ۴ اردوگاه آموزشی و ۷ انبار مهمات را نابود کرده‌اند. همچنین جنگنده‌های سوخو ۲۴ مقرهای داعش در سلما را که اقدامات تروریست‌ها در لاذقیه را هماهنگ می‌کرد، منهدم کردند. در نتیجه استفاده از بمب هدایت‌شونده و دقیق «کی‌ای‌بی‌۵۰۰» ساختمانی که رهبران تروریست‌ها مخفی شده بودند، تخریب شده است. در این حمله همچنین، ۵ خودروی زرهی مجهز به موشک‌های ضدهوایی «زد یو ۲۳» منهدم شده است».


آمریکا ناو هواپیمابرش را از خلیج‌فارس بیرون کشید
با ورود روسیه به جنگ با داعش و تشکیل ائتلاف ضد تروریستی مسکو با تهران، دمشق و بغداد شاهد تحولات شتابان هژمونیک در خاورمیانه هستیم، چنانکه آمریکایی‌ها تنها ناو هواپیمابرشان را از خلیج‌فارس بیرون کشیده‌اند.به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، پنتاگون این تصمیم را تنها یک روز پس از حمله موشکی دوربرد روس‌ها از دریای خزر به مراکز تروریست‌ها در سراسر سوریه اتخاذ کرده است. مقامات نظامی وزارت دفاع ایالات متحده نیز خبر خروج ناو هواپیما بر «یواس‌اس تئودور روزولت» با ۵۰۰۰ خدمه و ۶۵ جنگنده از خلیج فارس را در روز پنجشنبه گذشته تایید کرده‌اند. این در حالی است که چهارشنبه گذشته پنتاگون اعلام کرده بود برای پرهیز از برخورد با رقیب ترتیباتی را اتخاذ کرده است. احتمالا خروج ناو هواپیمابر روزولت از خلیج فارس به‌خاطر وحشتی بوده که آمریکایی‌ها از مورد هدف قرار گرفتن آن توسط موشک‌های رقیبشان داشته‌اند آن هم در حالی که می‌دانند ممکن است بلافاصله رزم‌ناوهای روسی در این منطقه جایشان را بگیرند.حتی به نظر می‌رسد شایعه برخورد ۴ موشک کروز روسی شلیک شده به سمت سوریه به خاک ایران، به عنوان پوششی تبلیغاتی برای مخفی کردن فرار ناو هواپیمابر روزولت از خلیج‌فارس در اتاق جنگ روانی ساختمان پنج ضلعی واشنگتن ساخته و پرداخته و به عنوان یک خبر جنجالی به رسانه‌های زنجیره‌ای غرب فروخته شده باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
حکایت قطر همان است که مورچه که شورتش گم شده بود به فیل داخل استخر میگه بیا بیرون فیل اومده بیرون گفت هیجی تمام شد فکر کردم شورتم را تو پوشیدی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها