کد خبر: ۳۴۴۸۹۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۲۱ مهر ۱۳۹۴
کارشناس نهاد ریاست جمهوری:
کارشناس روابط بین‌الملل نهاد ریاست جمهوری گفت: در دوره‌های قبل هم مذاکره بود ولی اتفاقی در آن سال‌ها رخ نداد اما امروز ما وارد مذاکره شده‌ایم و تابوی مذاکره با آمریکا را شکستیم.

به گزارش پایگاه 598، محمدرضا اکبری عصر روز دوشنبه در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد: یکی از دلایلی که منطقه خاورمیانه را از مراکز و مناطق دیگر متمایز می‌کند ویژگی‌های حائز اهمیت آن است و ایران به عنوان یک قدرت تاریخی در این منطقه مطرح است به گونه‌ای که بسیاری از طرح‌های اجرایی در منطقه بدون حضور آن قابل اجرا نیست و در اکثر زمان‌ها به عنوان قدرت منطقه‌ای مطرح است.

وی تئوری انقلاب اسلامی را تئوری حق و باطل خواند و افزود: ایران در منطقه به دنبال جنبش آزادی‌خواه و دایرکردن حکومت اسلامی و مبارزه با مستکبرین به عنوان دال انقلاب اسلامی بوده است.

کارشناس روابط بین‌الملل نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه آمریکا در منطقه به عنوان منظر ظلم است بیان کرد: حضور نیروهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خوشایند نیست و همانند غده چرکینی است که همیشه جمهوری اسلامی ایران مقابل آنها قرار دارد.

اکبری، حضور آمریکا در منطقه را برای دستیابی به اهداف فرامنطقه ای و حفظ امنیت رژیم صهیونیستی دانست و افزود: موضوع هسته‌ای و مذاکره، برای کنترل قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه مطرح شده است و درنهایت هدف براندازی نظام ایران را دارد؛ ما نیز با تکیه بر اولویت‌هایی که در منطقه داریم به دنبال کاهش تنش با قدرت‌های مختلف درون منطق، در کنار افزایش قدرت ایران هستیم.

وی رسیدن به اهداف را در گرو استفاده از ابزار مورد نیاز خواند و بیان کرد: هنگامی که جامعه‌ای از لحاظ مالی تامین نباشد دیگر جایی برای حل مسائل داخلی نداریم که بخواهیم برای آنها برنامه‌ریزی کنیم و هنگامی که فشار اقتصادی از یک طرف وارد شود چیزی که از طرف دیگر خارج می‌شود ایمان است.

کارشناس روابط بین‌الملل نهاد ریاست جمهوری با استناد بر دفاتر مختلف در کشورهای جهان و رابطه میان آن‌ها مذاکره را یک امر بدیهی خواند و افزود: مذاکره با آمریکا ممنوع است ولی در جاها و شرایط مختلف مذاکره به کار می‌آید.

اکبری مذاکرات را وابسته به این دوسال ندانست و بیان کرد: در دوره‌های قبل هم مذاکره بود ولی اتفاقی در آن سال‌ها رخ نداد اما امروز که ما وارد مذاکره شده‌ایم تابوی مذاکره با آمریکا را شکستیم؛ کشورهایی در این میان هستند که هراس رواج گفتمان و منطق ایرانی در جهان را دارند که با مذاکرات مخالفت می‌کنند.

کارشناس روابط بین‌الملل نهاد ریاست جمهوری در پایان اضافه کرد: مذاکرات هسته‌ای فرصتی بود که اگر دولت از آن استفاده نمی‌کرد زیرسوال می‌رفت؛ آن چیزی که روشن است استفاده از دیدگاه‌هایی است که نسبت به دولت‌های قبلی تغییر کرده و توانسته مذاکرات را به نتیجه برساند تا از تنش‌ها و مشکلات اقتصادی مردم بکاهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
کارشناس نهاد ریاست جمهوری:
تابوی مذاکره با آمریکا را ما شکستیم.
امریکا حتی یک آدامس مفت کف چنگ تو نخواهد گذاشت.
هر چه خوردی نوش جونت.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها