کد خبر: ۳۴۴۹۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۲۱ مهر ۱۳۹۴
کوچک‌زاده در تذکر آئین‌نامه‌ای:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دنیا بداند که هیچ اختلافی در مجموعه وابستگان به نظام در برجام وجود ندارد.
به گزارش پایگاه 598، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین‌نامه‌ای در موضوع برجام در جلسه علنی امروز پارلمان در سخنانی گفت: بنده به عنوان نماینده مردم ایران در مجلس و به عنوان دانشیار دانشگاه که در طی مدت تحصیلم هیچ کار اجرایی نکردم و واقعا درس خوانده‌ام، همچنین به عنوان مسئولیتی که برعهده دارم می‌گویم که افتخار همه این مجلس تبعیت از کسی است که به قول حضرت امام او را نایب پیغمبر می‌دانند.

وی افزود: در زمان رحلت آیت‌الله طالقانی امام فرمود عده‌ای روشنفکر می‌گویند که چون آقای طالقانی روشنفکر است مردم برای او کلنگ و بیل قبر او را می‌بوسند تو هم روشنفکری بمیر ببینم مردم برایت فاتحه می‌خوانند؟ مردم برای اینکه طالقانی را نایب پیامبر (ص) می‌دانند او را اینچنین می‌بینند.

کوچک‌زاده با بیان اینکه همه مجلس تبع رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: بنده با افتخار ایشان را امام خامنه‌ای خطاب می‌کنم و این تملق نیست. بی‌بی‌سی، وی او ای، من و تو و دست‌نشانده‌های داخلی‌شان بدانند چه دویست و چند نفری که امروز به این طرح رای داده‌اند که در مدت 20 دقیقه بود و چه آنهایی که رای ندادند، یک حجت داشتند و آن دویست و چند نفر بنابر نقل‌هایی که شد به این باور رسیدند که آقایاشان اینگونه می‌خواهد، ما به این نتیجه نرسیدیم، این را دنیا بداند که هیچ اختلافی در مجموعه وابستگان به این نظام وجود ندارد.

نماینده تهران در مجلس خطاب به لاریجانی گفت: آقای لاریجانی شما هم باید این مطالب را می‌گفتید اما عذر می‌خواهم و برای شما تعیین تکلیف نمی‌کنم اما علیرغم اختلاف نظرهایی در مواردی با شما، رئیس اختیاراتی دارد، خوب چه کنیم؟

وی تاکید کرد: همه دیشب در تلویزیون دیدند که 200 پیشنهاد برای این طرح مطرح است اما در ظرف 20 دقیقه تصویب شد اما در اینجا آقای باهنر اعلام کرد که دیشب آقای لاریجانی، شمخانی و حجازی که هر سه برای ما محترم هستند و لاریجانی بالاخره رئیس مجلس و شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و آقای حجازی نیز  مسئول دفتر رهبری هستند هر سه محترم هستند ولی بنده و ما که رای ندادیم فکر می‌کنیم که مجموعه نظرات این این 3 نفر هم نمی‌تواند نظر رهبری تلقی شود بقیه فکر کردند که این نظر رهبری است و هیچ اختلافی هم نیست.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده گفت: لازم است که این مسئله را اصلاح کنیم هیچ بحث رهبری مطرح نبوده که شما آن را می‌فرمایید. رهبری در این قضیه نقش ندارد و این موضوع تصمیم مجلس است اما ما با هم صحبت کرده‌ایم چرا آن را به رهبری وصل می‌کنید؟

رئیس مجلس با بیان اینکه اصل صحبت‌های کوچک‌زاده درست است افزود: همه کسانی که در این قضیه نظر مثبت و منفی دادند، همگی افتخار می‌کنند که ولی امرشان حضرت امام خامنه‌ای است و در این تردیدی نیست اما در این موضوع خودمان نشستیم و صحبت و بحث کردیم، آن را به جای دیگری ربط ندهید. ما دو گروه مجلس نشسته‌ایم و صحبت کردیم و دیدم که مصلحت کشور این است که این طرح برجام را قید می‌زند و قیودی برای اجرایش قائل می‌شود و این مصلحت کشور است.

لاریجانی در پایان خاطر نشان کرد: دوستان در بحث‌های بودجه هم بسیاری مواقع از پیشنهاداتشان صرفنظر می‌کنند، به جهت اینکه ما محدودیت زمانی داشتیم دوستان کمک کردند از این محدودیت زمانی عبور کنند و حتما ما مراقبت می‌کنیم و نظارت‌های دیگری هم داریم لذا اصل صحبت‌های کوچک‌زاده درست است اما مربوط کردن آن به نظرات مقام معظم رهبری را نفرمایید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها