يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۴۹۲۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۱ مهر ۱۳۹۴
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به ارسال 45 ضعف حادثه منا برای دبیر کل سازمان ملل، سران کشورهای اسلامی و وزیران بهداشت کشورهای آسیب دیده این حادثه گفت: رژیم آل‌سعود 80 سال است به دلیل مدیریت ضعیف هر ساله با درگذشت حاجیان می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، طی حادثه‌ای که پنج‌شنبه دوم مهر در مراسم رمی جمرات رخ داد 464 زائر ایرانی جان خود را از دست داد، در این رابطه محمد رئیس‌زاده با بیان اینکه در حوزه در بحث حوادث و بلایای طبیعی اقدامات خوبی از سوی بسیج جامعه پزشکی و ارگان‌ها مسئول صورت گرفته است، ادامه داد: در این باره می‌توان به برگزاری 6 کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا در 12 سال گذشته اشاره کرد؛ همچنین راه‌اندازی رشته P.H.D سلامت در حوادث و بلایا و مدیریت بحران و تعامل جامعه بسیج پزشکی با نهادها و سازمان‌های ذیربط و ارائه نظرات کارشناسی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش است.

رئیس‌زاده گفت: با تشکیل تیم‌های تخصصی صاحب نظر بعد از هر حادثه تلخ به بررسی و آسیب‌شناسی اتفاق رخ داده پرداخته می‌شود و بررسی‌های صورت گرفته در حادثه تلخ منا نشان می‌داد که 45 آیتم در مدیریت بحران این حادثه به علت عدم کفایت رژیم آل‌سعود رعایت نشده و منجر به این فاجعه انسانی شده است.

وی افزود: در نامه‌ای به پارامترهایی که در حادثه منا رعایت نشده اشاره کردیم و این نامه را به دبیر کل سازمان ملل آقای بان‌کی‌مون، سران کشورهای اسلامی و وزیران بهداشت کشورهای آسیب دیده در حادثه منا ارسال کردیم و خواستار محاکمه رژیم آل‌سعود و پیگرد قانونی به دلیل عدم کفایت در مدیریت حج و نقض آشکار در برگزاری مراسم حج شدیم تا در آینده شاهد تکرار چنین حوادث تلخی نباشیم و همین نامه را به وزیر بهداشت عراق و وزیر کشور خود نیز ارسال کردیم تا در تجمع بزرگ و باشکوه اربعین حسینی موارد فوق رعایت شوند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور به بخشی از موارد مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که در منا رعایت نشده بود تهیه نقشه جامع خطر برای تجمعات بزرگ است که شامل راهنمایی مسیرهای اضطراری و اعلام وضعیت راه‌ها، تیم‌های پاسخگو، تدارکات و اقدامات سریع، عملیات پیش بیمارستانی است.

رئیس‌زاده گفت: رژیم آل‌سعود 80 سال است به دلیل مدیریت ضعیف هر ساله با درگذشت حاجیان به دلایل مختلف مواجه است. آل سعود امروزه حامی تروریسم است و به تروریسم‌پروری در جهان اسلام روی آورده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند مذاکرات با آمریکا تنها در موضوع هسته‌ای بوده که به مسئله برجام منتهی شده است دیگر هیچ دلیلی برای مذاکره با آمریکا در سایر موضوعات وجود ندارد.

وی افزود: برخی جریان‌های سیاسی در داخل و خارج از کشور به دنبال یافتن نقطه‌ای از راه مذاکرات هسته‌ای هستند تا با قبح‌زدایی بتوانند آزادانه با آمریکا پای میز مذاکره بنشینند که رهبر معظم انقلاب خدا رو شکر با فرمایشات اخیر خود به خوبی خود راه مذاکره این افراد با آمریکا را بست.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه مذاکره با آمریکا با توجه به سیاست‌های استکباری که در طول تاریخ داشته است، نمی‌تواند کمکی به کشورمان کند، افزود: ایالات متحده آمریکا اگر راه نفوذی پیدا کند قطعاً استیلای خود را بر ما تحمیل خواهد کرد و به دنبال این است که هر آنچه در سال‌های بعد از انقلاب نتوانست برابر ما به دست آورد با مذاکرات به ما تحمیل کند که مطمئناً در نهایت به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

رئیس‌زاده تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با نگرش عالمانه خود به خوبی سیاست‌های کشور در برابر آمریکا را تبیین فرمودند که مذاکرات با آمریکا و دست دادن با آنها سودی برای کشور ما نخواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که روزی صدام حسین با جیمی کارتر دست داد و زمانی هم قذافی و حسنی مبارک با سردمداران آمریکایی‌ها دست دادند، اما سرنوشت خود این افراد و کشورهایشان به جز مرگ و فلاکت نبود، گفت: من در عجبم که چرا با وجود سیاست‌های سلطه‌گرانه آمریکا عده‌ای به دنبال مذاکره با آمریکا هستند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود فرمودند که خیالم از سوی دانشگاه آسوده است که این موضوع نشانگر لطف ایشان به جامعه دانشگاهی بوده است؛ بر همین اساس اساتید، کارکنان و دانشجویان علوم پزشکی کشور تا آخرین قطره خون خود در پاسداری از آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایستادگی کرده و همیشه حامی رهبری بوده و خواهند بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها