يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۴۹۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۲۱ مهر ۱۳۹۴
رئیس مجلس در توضیح تذکر شفاهی نماینده تهران گفت: تصویب جزئیات برجام تصمیم مجلس است و ربطی به رهبری ندارد.
به گزارش پایگاه 598، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه‌شنبه 21 مهر در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس گفت: من به عنوان نماینده مردم ایران در مجلس و به عنوان دانشیار دانشگاه که در مدت تحصیلم هیچ کار اجرایی نداشتم می‌گویم که افتخار هم این مجلس تبعیت از کسی است که به قول حضرت امام (ره) او را نایب پیغمبر می‌دانند.

وی افزود: زمان رحلت آیت‌الله طالقانی امام می‌فرمودند که یک عده روشنفکر می‌گویند چون آقای طالقانی روشنفکر است مردم بیل و کلنگ قبر او را می‌بوسند، تو هم روشنفکری بمیر ببین مردم برایت فاتحه می‌خوانند؟ مردم برای اینکه طالقانی را نایب پیغمبر می‌دانند این چنین می‌کنند.

کوچک‌زاده با تأکید بر اینکه تمام مجلس تابع رهبر معظم انقلاب است، گفت: VOA، BBC و دست‌نشانده‌های داخلی‌شان بدانند که چه 200 و چند نفری که به این طرح رأی دادند و چه آنهایی که رأی ندادند یک حجت داشتند.

وی افزود: آن 200 و چند نفر بنا بر نقل‌هایی که شد به این باور رسیدند که رهبرشان چنین می‌خواهد و ما به این نتیجه نرسیدیم اما این را دنیا بداند که هیچ اختلافی در مجموعه وابستگان به این نظام وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: این مطالب را شما آقای لاریجانی باید می‌گفتید البته رئیس اختیاراتی دارد اما این را می‌خواهم بگویم که این را نمی‌شود لاپوشانی کرد. همه دیشب در صدا و سیما دیدند که 200 پیشنهاد مطرح شده است اما ظرف 20 دقیقه طرح تصویب شد چون در اینجا آقای باهنر اعلام کرد که دیشب آقای لاریجانی، شمخانی و حجازی که هر سه برای ما محترم هستند. آقای لاریجانی رئیس این مجلس است، آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی است و آقای حجازی مسئول دفتر رهبری ما است ولی ما که رأی ندادیم فکر می‌کنیم که مجموعه نظرات این سه نفر نظر رهبری نمی‌تواند تلقی شود.

لاریجانی در توضیح سخنان کوچک‌زاده اظهار داشت: اصلاً هیچ بحث رهبری مطرح نبوده است و ایشان در این قضیه نقشی ندارند و این موضوع تصمیم مجلس است و ما نشستیم با هم صحبت کردیم چرا به رهبری وصل می‌کنید؟

وی ادامه داد: اصل فرمایش شما درست است همه کسانی که به این طرح رأی مثبت یا منفی دادند افتخار می‌کنند که ولی‌امرشان امام خامنه‌ای است در این تردیدی نیست ولی در این موضوع خودمان نشستیم و صحبت کردیم به جای دیگر ربطش ندهید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دو گروه نشستیم صحبت کردیم و دیدیم مصلحت کشور این است که این طرح که برجام را قید می‌زند به مصلحت کشور است و دوستان نیز در خیلی مباحث دیگر از جمله بودجه از پیشنهادات خود صرفنظر می‌کنند برای اینکه ما یک محدودیت زمانی داشتیم و دوستان کمک کردند که از این محدوده زمانی عبور کنیم پس اصل فرمایش درست است ولی منوط کردن آن به فرمایش مقام رهبری را نفرمایید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها