أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۵۴۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۲۳ مهر ۱۳۹۴
مدیرعامل سابق استقلال گفت: «وقتی شما با وزیر زاویه دارید، آن‌هم زاویه‌ای که در هوا و در ذهن آقایان شکل گرفته چون ما هیچ نشستی با هم نداشتیم، بنابراین صلاح نیست من به استقلال بیایم.»
به گزارش پایگاه 598، خروج احتمالی بهرام افشارزاده از باشگاه استقلال باعث به وجود آمدن حرف و حدیث‌های زیادی شد. اینکه افشارزاده به بهانه دوشغله بودن آن‌هم بعد چند ماه از گذشت حکم مدیرکلی حوزه ریاست وزارت ورزش قصد دارد از مدیرعاملی استقلال که به مراتب مهم‌تر است کنار برود، جای بسیار تعجب و علامت سوال دارد.

ماجرای 40 هزار دلار، مشکلات مالی باشگاه و اسپانسرینگ و قهر هرایر مگویان و جاسم کرار همگی شاید از دلایلی باشد که افشارزاده ترجیح می‌دهد با کنار رفتنش به آنها رسیدگی نکند. به‌خصوص حالا که مشخص شده یک‌میلیون دلار جریمه در فیفا در انتظار استقلال است.

علی فتح الله زاده که در طول فصل گذشته و این فصل همواره سعی کرده مصاحبه‌های تندی علیه مدیران استقلال نداشته باشد، حالا هم به طور جدی از افشارزاده حمایت کرده و خواستار ماندن او در استقلال است.

فتح الله زاده همچنین جواب رویانیان را هم که گفته بود احمدی‌نژاد به‌خاطر استقلالی بودنش از فتح الله زاده حمایت می‌کرده، داد.

اظهارات فتح الله زاده را در ادامه می خوانید:

* فکر می‌کنید دوشغله بودن افشارزاده بهانه مناسبی برای کناره‌گیری از استقلال است؟

- به نظر من دوشغله بودن اگر قرار باشد باعث انتخاب یکی از این دو شغل توسط افشارزاده شود، مدیرعاملی استقلال ارجحیت بیشتری به مدیرکلی وزارت ورزش دارد. افشارزاده بهتر است شغل سازمانی‌اش در وزارت ورزش را کنار بگذارد چون وزن مدیرعاملی استقلال اصلا قابل مقایسه با پست وزارتی او نیست. من فکر می‌کنم صلاح نیست از استقلال برود. اگر قرار به معامله باشد باید وزارت ورزش را ول کند نه استقلال را.

* شاید هم این کناره‌گیری سیاسی باشد.

- هر چه که می‌خواهد باشد اما باید نفع استقلال را در نظر بگیرند. استقلال الان مشکلات زیادی دارد مثل کرار، مگویان و پول ریوالدو. اگر افشارزاده برود همه می‌گویند این 40 هزار دلار ریوالدو چه شد و این برای افشارزاده خوبیت ندارد. او با رفتنش استقلال را دچار مشکل و سختی می‌کند.

* شاید هم افشارزاده تحمل حاشیه‌های به‌وجودآمده بر سر ریوالدو و دیگر مسایل را ندارد و بر سر همین مسایل می‌خواهد میدان را خالی کند.

- این‌ها که چیزی نیست. ما بدتر از این را دیدیم اما نترسیدیم. باید بماند و مشکل را حل کند. ما هم به بازیکنان باید پول می‌دادیم و بعضی‌ وقت‌ها هم که پول نبود آ‌نها شکایت می‌کردند اما به مشکلات آنها رسیدگی می‌کردیم. خود من سر پرونده توزی خواستم که پیگیری این پرونده را به من بسپارند اما قبول نکردم. من حتی فکسی را که به توزی زدم که بیاید و پولش را بگیرد را هم دارم. حالا هم چیزی نشده همان‌طور که مدیران قبل‌تر از من بدهی‌های قبلی را دادند و مدیران بعد از من هم بدهی‌های قبلی من را دادند، بعد از افشارزاده هم بدهی‌های او را می‌دهند. ما که نباید کنار بکشیم. وضعیت پرسپولیس که بدتر از ماست. آنها فقط یک قلم شکایت مربی‌شان دو میلیون دلار برای‌شان خرج برمی‌دارد. البته من افشارزاده را درک می‌کنم.

* بابت چه چیزی افشارزاده را درک می‌کنید؟

- بابت اینکه پولی را که قرار بود به او بدهند، ندادند. آقایان در بوق و کرنا کردند که 25 میلیارد داده‌اند اما باز هم می‌گویم امکان ندارد چنین پولی داده باشند اگر 25 میلیارد داده بودند این مشکلات به وجود نمی‌آمد. آنها به این مرد پول ندادند اما او معرفت به خرج داد و سکوت کرد و مشکلات را به جان خرید.

* شما نه به عنوان مدیرعامل استقلال بلکه به عنوان کسی که سال‌ها در فوتبال مدیریت کرده‌اید، فکر می‌کنید اتفاقاتی مثل گم شدن پول ریوالدو ریشه در چه مسایلی دارد؟

- همان‌طور که افشارزاده گفت او به خیلی‌ها اعتماد کرد و باز هم طبق گفته خودش باید بیشتر احتیاط می‌کرده. برای همین است که جدیدا بیشتر وقت می‌گذارد و بعید می‌دانم اگر شغل وزارت ورزش را کنار بگذارد دیگر چنین مشکلاتی به وجود بیاید. مشکل فوتبال ما این است که پرداخت‌ها حرفه‌ای اما خروجی که مردم باید ببینند آماتور است. ساختار بیمار فوتبال ما چنین اتفاقاتی را هم به خودش می‌بیند. هرکسی می‌آید سرمایه‌گذاری کند جلویش را می‌گیرند و شش دست روی هر پروژه می‌آید تا آن پروژه انجام نشود. درست برعکس تمام دنیا که فوتبال درآمدزاست این‌جا فقط هزینه‌بر است.

* یعنی شما می‌خواهید بگویید افشارزاده از اطرافیانش رودست خورده؟ این که باز هم مدیریت او را زیر سوال می‌برد.

- قبول دارم افشارزاده با این صحبت‌ها توجیه مناسبی در خصوص پرونده ریوالدو ندارد. اما او هم مثل هر مدیر دیگری اعتماد کرده و کسانی که افشارزاده به آنها اعتماد کرده نباید از این اعتماد سوءاستفاده می‌کردند. من هم هنگام مدیریت در استقلال به نزدیکانم اعتماد می‌کردم. اما در کل فکر نمی‌کنم مشکلی به وجود بیاید و اینکه بعید می‌دانم کسی این پول را برده یا خورده باشد. اشتباه کرده‌اند و این پول را به مدیربرنامه‌ خارجی ریوالدو داده‌اند، نه مدیر برنامه‌ای که در ایران دارد. در هر صورت بی‌احتیاطی کار دست‌شان داد.

* فکر می‌‌کنید با تغییر افشارزاده استقلال چه سرنوشتی پیدا کند و آیا مدیر بعدی می‌تواند خوب کار کند؟

- بستگی دارد چه کسی را به عنوان مدیرعامل انتخاب کنند. با توجه به برداشتی که من از این ماجرا دارم، اگر یک مدیر ناوارد به استقلال بیاورند، استقلال چپه می‌شود. طبق گفته خودشان فصل گذشته 17 میلیارد بدهی داشتند و این هر مدیری را که ناوارد باشد اذیت می‌کند.

* شما خودتان حاضرید با وزارت ورزش تعامل کنید و مدیریت استقلال را بپذیرید؟

- عرض کنم که وقتی شما با وزیر زاویه دارید، آن‌هم زاویه‌ای که در هوا و در ذهن آقایان شکل گرفته چون ما هیچ نشستی با هم نداشتیم، بنابراین صلاح نیست من به استقلال بیایم.

* رویانیان مدعی شده چون احمدی‌نژاد استقلالی تیر است از شما حمایت می‌کرده.

- آخر من چه بگویم از دست این سردار... بی‌مرام از من زبانی حمایت می‌کرد، پول‌هایش را به تو می‌داد. شنیده‌ام گفته که احمدی‌نژاد از آن دربی 3 بر 2 هنگ کرده بود. اگر برای یک دربی احمدی‌نژاد هنگ کرد، شما برای سوبله‌چوبله‌ها چه بلایی سرتان آمد؟ از طرف من به سردار بگویید برایت دارم!

* این روزها همه برای هادی نوروزی شعار می‌دهند اما استقلالی‌ها همه‌جوره آمدند و عمل کردند.

- ما در داخل زمین و رسانه‌ها با هم کری داریم اما در عین رقابت به طور جدی می‌گویم که رفیق هستیم. اگر مدیرعامل استقلال بودم، در یکی از بازی‌ها به احترام هادی نوروزی آستین‌های پیراهن استقلال را قرمز می‌کردم تا بدانند که ما چقدر هادی را دوست داشتیم. من درست است با پرسپولیسی‌ها کری زیاد می‌خوانم، اما در چنین مواقع به مانند یک پرسپولیسی کنار‌شان هستم و هر کاری از دستم بربیاید، انجام می‌دهم.

* دوران قلعه‌نویی با افشارزاده با اینکه یک فصل بود اما دوستان امیر بیش از یک‌میلیارد کمک کردند. آیا اطرافیان قلعه‌نویی در دوران شما هم چنین کارهایی انجام داده بودند؟

- خیر، دوران من این مساله به وجود نیامد. زمانی که دوستان قلعه‌نویی در بحث سرمایش و گرمایش کمپ شروع به هزینه کردن، کردند، من از استقلال جدا شدم. اما باید بگویم که دوستان من هم برای ساخت کمپ حجازی چهار میلیارد کمک کردند.

* می‌شود این دوستان و مقدار کمک‌شان را بگویید؟

- شاید راضی نباشند. اما بیشترین کمک را شهردار منطقه پنج، دکتر طلوعی که فکر می‌کنم بیش از یک‌میلیارد بود، انجام داد. کمپ حجازی را من بدون هیچ کمک دولتی به بهره‌برداری رساندم.

 

منبع: روزنامه گل


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها