أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۵۴۵۰
زمان انتشار: ۱۹:۳۸     ۲۳ مهر ۱۳۹۴
فاطمه آلیا در گفتگو با ۵۹۸ مطرح نمود:
وی عنوان کرد: دشمنان برنامه ریزی کرده اند که از طریق نفوذ سیاسی و اقتصادی ، استقلال سیاسی کشور ما را خدشه دار نماید. ما شاهد هستیم که بعضی از افراد هنگامی که اسمی از یک هیئت خارجی به میان می آید آب دهانشان راه می افتد و نفوذ این افراد را در خیلی از ارکان و نهادهای نظام می توانیم مشاهده نماییم و حتی آثار نفوذ را با مطرح کردن ایده هایی که از طرف چند واسطه عنوان می شود در بعضی از قوای کشور می توان مشاهده نمود.
فاطمه آلیا نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در رابطه با قبح زدایی در روابط ایران و آمریکا توسط مسئولان دولتی اظهار داشت: اساسا از پیروزی انقلاب تاکنون در بحث سیاست خارجی یک نکته بسیار مهم  نحوه مواجهه با شیطان بزرگ یعنی آمریکا بوده است و همیشه در بحث سیاست خارجی امام خمینی و مقام معظم رهبری بر دو نکته تاکید نموده اند  که اولا هیچ زمانی ما رژیم صهیونستی را به رسمیت نمی شناسیم  و دوما تا زمانی که تغییری در موضع و رفتار سیاسی آمریکایی ها مشاهده نشده است همچنان دشمن  بزرگ و شماره یک کشور ما است.

وی در ادامه افزود:  در تکمله این موضوعات بحث دشمن شناسی و شاخص های دشمن همواره مطرح بوده است.بنابراین ملت ایران آمریکا را دشمن شماره یک انقلاب اسلامی و منافع ملی می داند. اینکه نحوه مواجهه مسئولینی از نظام جمهوری اسلامی  با مقامات آمریکایی بر اساس عاطفه و صمیمیت و نزدیکی باشد برای ملت ایران تامل برانگیز است. به هرحال آداب برخورد با دوست و دشمن حتی در ادب و آموزه های اسلامی متفاوت است.

نماینده تهران تصریح کرد: در ادبیات سیاسی انواع مختلفی از دست دادن وجود دارد  که هرکدام پیامی جداگانه دارد. لذا متاسفانه ما اخیرا می بینیم که وزیر امور خارجه کشورمان با آمریکایی ها دست می دهد و مفهوم این دست دادن را هم به خوبی می داند و وقتی با واکنش و نارضایتی ملت مواجه می شود می گویند که میخواستم ادب اسلامی را به جا بیاورم. ملت ما با ادب اسلامی به خوبی آشنا هستند و نیازی ندارند تا کسی این عمل را توجیه کند .

ایشان ادامه دادند: این اعمال همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند می تواند مقدماتی برای نفوذ و رخنه آمریکاییها در فضای فرهنگی کشور شود  و آن هم از طریق مجوزی که برخی از خواص ما  به آمریکاییها می دهند. وقتی شما دست دوستی به کشوری می دهید و برخورد عاطفی انجام می دهید  به معنی آنست که در حال کمرنگ کردن حساسیت ها هستید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کردند: به نظر می رسد یکی از دلایلی که مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کرده اند روابط عاطفی و صمیمانه آقای ظریف با وزیر خارجه آمریکا بوده است. قدم زدن و دست دادن و خوش و بش کردن با طرف آمریکایی نوعی حساسیت زدایی کردن از مولفه های حاکم بر دشمن انقلاب اسلامی است.



وی افزود: لذا بهانه توافق و مذاکرات هسته ای هم با توافق دولت و رئیس مجلس و به سرانجام رساندن آن طی 20 دقیقه در مجلس  از دولت گرفته شد و  از این به بعد رهبرانقلاب هیچ مجوزی مبنی بر مذاکرات نداده اند تا افرادی بروند و عاطفی و صمیمی برخورد نمایند. ملت  ایران انتظار دارد آثار ادب اسلامی را ابتدا در داخل کشور ملاحظه کند.

ایشان اظهار داشتند: نمایندگان مجلس انتظار داشتند که ادب اسلامی را زمانی از آقای ظریف ببینند که وقتی از ایشان خواستند گزارشی را از مذاکرت با 5+1 و آمریکاییها دهد آقای ظریف در پاسخ به مجلس گفتند حتی اگر من را استیضاح هم نمایید هیچ گزارش خبری به مجلس نخواهم داد. در آنجا هم نمایندگان ملت انتظار ادب اسلامی را داشتند و ادب اسلامی فقط در هنگام مواجهه با اوباما به کار نمی رود.

نماینده تهران گفت:  ادب اسلامی و این دسته از واژگان توجیهی در قبال خط شکنی صورت گرفته است و ادبیات لبخند و دست دادن و قدم زدن در راستای این کار صورت می گیرد. این افراد باید بدانند ملت با بصیرت و ولایت مدار است و بهتر از همه ادبیات برخورد با دوست و دشمن را می داند و نارضایتی  در بدنه ملت مشاهده می شود.

ایشان درباره نفوذ فرهنگی در کشور اظهار داشتند: تغییرات فرهنگی بسیار نا محسوس و تدریجی است و عده ای در تلاشند این فرآیند تدریجی را طی کنند مانند اینکه عده ای سخن از باز کردن دفتر منافع آمریکا در ایران و یا بازگشایی مک دونالد که نماد زندگی آمریکایی است به میان می آورند که باعث حساسیت زدایی می شود. همچنین دست دادن ها و مقابله با شعار مرگ بر آمریکا باعث بازکردن رخنه ها برای نفوذ فرهنگی دشمنان می شود.

وی اضافه کرد: می توان به صورت خوشبینانه گفت که این افراد خائن نیستند ولی خیلی زیاد به آمریکا اعتماد دارند و نجات کشور را در رابطه با آمریکا می بینند. حتی بعضی از این افراد که متاسفانه در دولت یازدهم جایگاهی به دست آورده اند در کتابی که تحت عنوان ایران و جهانی شدن  که منتشر کرده اند مطرح کرده اند که ما نباید حرفی از استقلال به میان آوریم و یا ما نیازی نداریم که از پسوند اسلامی در عنوان جمهوری اسلامی استفاده نماییم و تحت عنوان دموکراسی هرنوع خدشه ای به  اسلامیت نظام وارد می آورند.



این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود بیان داشتند: آنان عنوان می کنند که نباید وزنی برای دین داری در رابطه با کشورهای دیگر قائل باشیم و در مباحث اقتصادی نگاه به بیرون دارند.بحث اقتصاد مقاومتی فقط در سخنرانی ها به میان می آید و در عمل هیچ تلاشی برای اجرای آن نمی شود.بزرگنمایی سفر هیئت های خارجی به کشور یکی دیکر از تلاشهای این افراد است.ملت ایران هوشمند است و هرگز به یاد ندارند که خارجی ها دلی برای کشور ما بسوزانند و می دانند که  کشورهای خارجی به فکر مردم و اشتغال جوانان و رونق اقتصادی و شرکت های ورشکسته کشور خود هستند.

وی عنوان کرد: دشمنان برنامه ریزی کرده اند که از طریق نفوذ سیاسی و اقتصادی ، استقلال سیاسی کشور ما را خدشه دار نماید.ما شاهد هستیم که بعضی از افراد هنگامی که اسمی از یک هیئت خارجی به میان می آید آب دهانشان راه می افتد و نفوذ این افراد را در خیلی از ارکان و نهادهای نظام می توانیم مشاهده نماییم و حتی آثار نفوذ را با مطرح کردن ایده هایی که از طرف چند واسطه عنوان می شود در بعضی از قوای کشور می توان مشاهده نمود.

ایشان تصریح کردند: عرصه رسانه هم عرصه بسیار مهمی است.بعضی از رسانه های زرد و زنجیره ای در خدمت این تفکر هستند. به نظر می رسد ملت ما هوشمند و بابصیرت تر هستند و در آستانه محرم  ما مشاهده می کنیم که ملت ما وفادار به قیام امام حسین هستند. این تلاشها در گذشته هم مشاهده می شده و در فراز و فرود انقلاب اسلامی گاهی مشاهده کرده ایم که بعضی خواص به فرهنگ بیگانه چراغ سبز نشان می دهند. ممکن است در کوتاه مدت برای کشور هزینه داشته باشد ولی در دراز مدت  با توجه به نهضت عاشورا و اصل ولایت فقیه در نظام اسلامی ما کاری از پیش نخواهند برد و باعث تنفر بیشتر مردم از این افراد خواهد شد.

آلیا درباره وظیفه مردم و نهادها برای مقابله با نفوذ اظهار داشتند: ما اکنون نیاز به رزمنده جنگ نرم داریم.قوانینی که در مجلس به تصویب می رسد و سیاست های به تصویب رسیده در شورای عالی انقلاب فرهنگی  شرایط را برای  مقابله با دشمنان اسلام فراهم می کند . ما نیاز به ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی در دانشگاه ها ، رسانه ملی ،مجلس و دولت داریم.

وی ادامه داد: افرادی که موضع شجاعانه و فعالانه و نه انفعالی داشته باشند. قطب نمای حرکت مشخص است ولی متاسفانه بعضی از خواص برای مردم تردید و شبهه ایجاد می کنند. برای مثال گفته شد که کربلا درس مذاکره است در حالیکه رهبر انقلاب جواب این سخنان را می دهند. ما رزمنده جنگ نرم می خواهیم تا فرمایشات مقام معظم رهبری را سینه به سینه و مسجد به مسجد برای مردم جا بندازند.

نماینده تهران تصریح کرد: متاسفانه بعضی از خواص با استفاده از واژگان غلط حتی نهضت عاشورا و یا اندیشه های والای حضرت امام(ره) را هم تحریف می کنند . ما در مقطعی با فتنه و در مقطعی دیگر با انحراف مواجه بوده ایم و اکنون با هجمه تحریف در داخل کشور مواجه هستیم. من فکر میکنم سیاستها موجود است و شرایط کاملا فراهم است و ما نیاز به افراد شجاع و ایثارگر داریم تا از طریق فضای سایبری  و فضای مجازی نفوذ و توطئه های فرهنگی را که به اسم اسلام و انقلاب بر علیه اسلام و انقلاب صورت می گیرد خنثی کنند.

وی در پایان گفت: اکنون زمان احیای گفتمان انقلاب اسلامی است و گرد و غبار تحریف و نفاق و دورنگی را از آن کنار بزنند. البته در این راه باید هزینه هایی داده شود کما اینکه ما در مجلس و فضای فرهنگی این هزینه را می دهیم ولی این کشور و انقلاب اسلامی و رهبر عظیم الشان آن ارزش فداکردن جان و از خود گذشتگی را دارد حتی اگر به آنها  بی سواد و بی شناسنامه گفته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها