أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۶۰۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۲۷ مهر ۱۳۹۴
تعدادی از اکران‌کنندگان و فیلمسازان جشنواره عمار، ضمن تقدیم چند فیلم به وزیر خارجه آلمان، از وی خواستند تا پیش از ترک تهران، به مناطق غرب کشور سفر، و تبعات کمک آلمان به صدام را از نزدیک ببیند و به مصدومان جنایات شیمیایی پاسخ دهد.

به گزارش پایگاه 598، همزمان با حضور وزیر امورخارجه آلمان در ایران، جمعی از فعالان فرهنگی، تعدادی از فیلم‌ها با موضوع جنایات شیمیایی صدام علیه مردم ایران را تقدیم وی کردند.

عصر دیروز، یک اکران‌کننده و یک فیلمساز، به نمایندگی از جمعی از اکران‌کنندگان و فیلمسازان جشنواره عمار، این فیلم‌ها را همراه با یک نامه به سفارت آلمان تحویل دادند.

در این نامه از اشتاین مایر خواسته شده بود تا ضمن مشاهده فیلم‌ها، پیش از خروج از ایران سفری نیز به استان‌های غربی ایران داشته باشد و با مردمی که هنوز مصیبت‌زده و در رنج جنایات شیمایی صدام با پشتیبانی دولت آلمان هستند روبرو شود و به سوالات‌شان پاسخ بگوید.

متن نامه اکران کنندگان مردمی عمار، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای اشتاین مایر، وزیر محترم امورخارجه جمهوری فدرال آلمان

با عرض سلام و خوش‌آمد گویی ورود جنابعالی به کشورمان؛

حدود سه دهه قبل‌تر، کشورهای مدعی حقوق بشر از جمله کشور متبوعه جنابعالی، حکومت دیکتاتور صدام در عراق را به سلاح‌های شیمیایی مسلح کردند تا برخلاف همه قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و در سایه سکوت مجامع بین‌المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر، بارها از تسلیحات شیمیایی علیه مردم بی‌دفاع ایران، استفاده شود.

در جریان این تهاجم‌ها، بیش از همه، مردم بی‌دفاع بسیاری از شهرها و روستاهای ایران مثل سردشت، مریوان، بانه، نودشه و سومار، هدف قرار گرفتند؛ امروز و علی‌رغم گذشت سه دهه از این جنگ، هنوز عوارض سلاح‌های شیمیایی ادامه دارد و مردم زیادی پس از درد و زجر فراوان، به شهادت می‌رسند.

فیلم‌هایی که در این نامه، عنوان شده‌اند تنها نشان‌دهنده بخشی از این مصائبی است که با پشتیبانی دولت آلمان، به مردم وارد شده است.

از این رو پیشنهاد می‌کنیم در کنار سایر برنامه‌های سفر خود به کشورمان، وقتی هم به تماشای این فیلم‌ها اختصاص دهید و سفری نیز به استان‌های غربی ایران داشته باشید و حال و روز ستمدیدگان تصمیم دولت خود را ببینید و پاسخگوی سوالاتشان باشید.

فیلم‌ها:

1. مستند «بوی لیمو می‌آید» به کارگردانی بشیر آزادپور درباره دختر دانشجویی که در بمباران شیمیایی سردشت، مصدوم شده است.

2. مستند «گیسوی آشفته زمین» به کارگردانی مهدی یارمحمدی درباره بمباران شیمیایی روستای «بان زرده» شهرستان دالاهو کرمانشاه پس از قطعنامه 598

3. انیمیشن «شهر من سردشت» به کارگردانی زیبا ارژنگ

4. مستند «سپیده دمی که بوی لیمو داد» به کارگردانی آزاده بی‌زار گیتی

5. مستند «چریک بی‌دنگ» به کارگردانی نرگس آبیار درباره قربانیان بمباران شیمیایی شهر سردشت

6. مستند «گلابی سیاه» به کارگردانی نرگس آبیار درباره بازماندگان قربانیان بمباران شیمیایی شهر سردشت

7. فیلم داستانی «کابوس یک رویا» به کارگردانی سمیه کریمی

8. انمیشین «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» به کارگردانی امید خوش‌نظر

9. مستند «یاد ایام» به کارگردانی پناه برخدا رضایی

10. مستند «خاطراتی برای تمام فصول» به کارگردانی مرتضی رزاق کریمی

11. فیلم سینمایی نغمه به کارگردانی ابوالقاسم طالبی

مهر 94

جمعی از اکران کنندگان و فیلمسازان جشنواره عمار

به گزارش فارس، وزیر خارجه آلمان، که کشورش 52 درصد منابع عراق برای تولید تسلیحات شیمیایی را تأمین کرده بود، بدون اینکه پاسخی به این نامه بدهد تهران را به مقصد ریاض ترک کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
پیشنهاد میکنم اول فیلمها را به مسولین خودمان نشان بدهید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها