أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۶۲۰۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۲۸ مهر ۱۳۹۴
هفته نهم لیگ برتر؛
هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران فردا با انجام 5 دیدار به پایان می‌رسد.
به گزارش پایگاه 598، هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران چهارشنبه 29 مهر با انجام 5 دیدار به پایان می‌رسد که در مهم‌ترین دیدارها استقلال به مصاف هم‌نام خوزستانی‌اش می‌رود و ذوب آهن با گسترش فولاد دیدار می‌کند.

صبای قم – فولاد، ساعت 16:45، ورزشگاه یادگار امام قم

اولین دیدار روز چهارشنبه را تیم‌های صبا و فولاد در قم برگزار می‌کنند. شاگردان علی دایی که هفته گذشته پرسپولیس را در تهران متوقف کردند، این بار به مصاف قعرنشین جدول رده‌بندی می‌روند و روی کاغذ کار آسانی برای پیروزی خواهند داشت. صبا اکنون 11 امتیازی است و در رده هشتم جدول قرار دارد. پیروزی برابر فولاد می‌تواند جایگاه این تیم را در جدول بهبود دهد. در آن سوی میدان فولاد با دراگان اسکوچیچ فصلی کابوس‌وار را سپری می‌کند. این تیم از 8 بازی گذشته‌اش، فقط سه امتیاز کسب کرده و در رده شانزدهم جدول قرار دارد. با توجه به توانایی بالای صبا و جایگاه تیم در میانه جدول چندان دور از انتظار نیست که فولادی‌ها نهمین بازی خود را نیز با شکست پشت سر بگذارند.

نفت تهران – راه آهن، ساعت 16:45، ورزشگاه تختی تهران

دیگر دیدار روز چهارشنبه بین تیم‌های تهرانی نفت و راه‌آهن برگزار می‌شود. بر خلاف آنچه در ابتدای فصل تصور می‌شد، در هفته نهم جایگاه نفت تهران پایین‌تر از راه آهن است. با اینکه نفت فصل قبل تا آستانه قهرمانی در لیگ و جام حذفی پیش رفت و خود را به جمع 8 تیم برتر آسیا هم رساند، ولی راه آهن در وقت اضافه لیگ و با رای کمیته استیناف در لیگ برتر ماند.

راه آهن با 8 بازی و 9 امتیاز یازدهم است و نفت تهران با یک بازی کمتر و 5 امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفته است.

ذوب آهن - گسترش فولاد، ساعت 16:45، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

تیم خوب ذوب آهن این فصل نتایج قابل تحسینی گرفته و هم‌اکنون سایه به سایه سه تیم نخست جدول پیش می‌رود. یحیی گل‌محمدی و شاگردانش اکنون 14 امتیاز دارند و با یک پیروزی می‌توانند به صدر جدول برسند. البته این به این شرط است که استقلال، سپاهان و استقلال خوزستان در کسب نتیجه ناکام بمانند.

گسترش فولاد هم مانند ذوب آهن سطح نسبتا خوبی داشته و فقط دو امتیاز از این تیم کمتر دارد. این تیم تبریزی بالاتر از تراکتورسازی در رتبه هفتم جدول قرار گرفته و پیروزی برابر ذوب آهن می‌تواند جایگاه این تیم را بسیار بهتر کند.

استقلال – استقلال خوزستان، ساعت 16:45، ورزشگاه آزادی

صدرنشین این روزهای جدول رده‌بندی این هفته به مصاف هم‌نام خوزستانی‌اش می‌رود. جدال تیم‌های اول و سوم جدول قطعا زیبا و تماشاگرپسند خواهد شد. عبدالله ویسی در استقلال خوزستان و پرویز مظلومی در تیم تهرانی اندیشه‌های خاصی برای پیروزی در این دیدار دارند. تهرانی‌ها به فکر حفظ صدرنشینی و خوزستانی‌ها در اندیشه فتح صدر هستند.

استقلال تهران هفته گذشته برابر پدیده متوقف شد و چیزی نمانده بود که صدر جدول را به سپاهان یا استقلال خوزستان تقدیم کند اما ناکامی آن دو تیم در کسب پیروزی، باعث شد که استقلال تهران همچنان صدرنشین بماند. اینک استقلال خوزستان این فرصت را دارد که در جدالی رودررو جای استقلال را در جدول بگیرد.

استقلال اهواز – پدیده، ساعت 17، ورزشگاه تختی اهواز

پدیده مشهد هفته قبل در خانه برابر استقلال تهران به تساوی رسید و این بار در اهواز به مصاف استقلال این شهر می رود. پدیده اکنون با 10 امتیاز دهم است و استقلال اهواز با نیمی از این امتیازات در رده پانزدهم قرار گرفته است. این نخستین آزمون علی حنطه سرمربی جدید تیم اهوازی پس از کنار رفتن سیاوش بختیاری‌زاده در لیگ برتر است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها