أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۶۳۶۸
زمان انتشار: ۰۰:۴۰     ۲۹ مهر ۱۳۹۴
کینه‌توزی بی‌پایان جریان اصلاح‌طلب نسبت به منتقدان/
گروه‌های تلگرامی حامی دولت که از جیب بیت‌المال ارتزاق می‌کنند، اقدام به تخریب و توهین علیه نماینده مجلسی کرده‌اند که جرمش تنها ارائه یک پیشنهاد است.

به گزارش پایگاه 598، شبکه اطلاع رسانی راه دانا نوشت: داستان از آنجا آغاز شد که به هر شکل ممکن، بحث بررسی برجام به مجلس شورای اسلامی رسید و مخالفت های رئیس جمهوری و موافقان توافق هسته ای هم موجب نشد که بررسی این پرونده ملی در مجلس روی زمین بماند. در داخل مجلس نیز برخی از نمایندگان اقدامات لازم را انجام داده و با تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام، تحقیقات خود را نسبت به متن توافق هسته ای آغاز و بعد از بررسی های چند هفته ای، نتایج را در اختیار هیئت رئیسه و سایر نمایندگان مجلس قرار دادند.

اما بالاخره روز موعود فرا رسید و برجام با تمام حاشیه های ایجاد شده به مجلس رفت. منتقدان پشت تریبون مجلس قرار گرفتند و توضیحات خود را در باب علل مخالفت با توافق هسته ای بیان کردند. این در شرایطی بود که ماجرای بررسی برجام در مجلس تا حدودی به حاشیه رفت و اعضای هیئت رئیسه مجلس نیز که تمایل خود را به تایید متن و جزئیات برجام نشان داده بودند، با اقداماتی نظیر جلوگیری از قرائت بخش های مهم نطق زاکانی، به تسریع موافقت نمایندگان مجلس با برجام کمک شایانی کردند.

موضوع حاشیه سازی ها برای نمایندگان مخالف برجام اما فقط به صحن مجلس معطوف نشد و اتفاقا موجی از حملات مخرب اصلاح طلبان و حامیان دولت به این نمایندگان، در رسانه های زنجیره ای و فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی که از سوی دولت حمایت می شوند، شکل گرفت.

یکی از این نمایندگان که به شدت مورد بی مهری اصلاح طلبان و رسانه های زنجیره ای قرار گرفت، مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس و مدیر مسئول روزنامه منتقد وطن امروز بود. بذرپاش که در جریان رسیدگی به پرونده برجام در مجلس نیز جزو منتقدان نطق کننده بود، وقتی پشت تریبون خانه ملت قرار گرفت، پیشنهادی را مطرح کرد  گفت: "واژه کاسب، کلید واژه محبوب رئیس جمهور محترم است. کاسبان تحریم بیشترین واژه مصرف شده ادبیات سیاسی ایشان را داراست. پیشنهاد من این است که صدا و سیما به منزل منتقدان برود و از منزل آنها، املاک، خودروها و دارایی هایشان ثبت تصویر کند. از آن طرف سراغ کسانی برود که از واژه کاسب تحریم زیاد استفاده می کنند. از منزل، املاک، خودروها و دارایی های آنها نیز تصویر برداری کند. آن وقت حجم کاسبی افراد کاملا برای مردم روشن می شود. راستی آزمایی این موضوع هم با قوه قضائیه."

 

صف آرایی مقابل پیشنهاد مباهله اقتصادی

پیشنهادی که مهرداد بذرپاش در مجلس شورای اسلامی و برای راستی آزمایی سخنان افرادی که دائم از واژه کاسب تحریم استفاده می کنند، پیشنهاد معقول و به نوعی مباهله ای اقتصادی به شمار می رفت که می تواند حقایق بسیاری را در خصوص اتفاقات اخیر و حاشیه سازی های ایجاد شده از سوی حامیان دولت روشن کند. اما این پیشنهاد نه تنها از سوی دولتی ها مورد بی توجهی قرار گرفت بلکه هجمه ای از حملات متعدد نسبت به ناطق این پیشنهاد که همان مهرداد بذرپاش است، ایجاد شد. هجمه ای که هم از سوی حامیان دولت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و هم از سوی اصلاح طلبان در رسانه های زنجیره با یک فرمان واحد شکل گرفت. در این بین به نظر می رسد همانند گذشته بار دیگر تخریب چهره منتقدان از یک اتاق فکر واحد در جمع اصلاح طلبان بیرون آمده است. این در شرایطی است که همین اهالی جریان اصلاحات پیش از این همواره بر شعار "زنده باد مخالف من" تاکید داشته اند اما این روزها به هر شکلی شده مقابل مخالفان ایستاده و انواع و اقسام توهین ها را خطاب به جریانات و تفکرات مخالف خود، روا می دارند.

 

ابتکار- نطق اضطراری بذرپاش؛ اوج تلاش مخالفان: ابتدا این روزنامه ابتکار بود که یک روز پس از نطق بذرپاش در مجلس بدون اشاره به پیشنهاد مطرح شده از سوی این نماینده مجلس، تنها به انتشار نقطه نظرات مطرح شده پرداخت و خود را نسبت به پیشنهاد بذرپاش بی توجه نشان داد و نوشت: شاید بتوان اوج تلاش پایداری‌ها را در نطق اضطراری مهرداد بذرپاش نماینده مخالفان برجام در هیات رئیسه مجلس جست‌و‌جو کرد؛ بذرپاش در نطق 4 صفحه‌ای خود که پیش از قرائت در صحن در اختیار خبرنگاران قرار داده بود، اعلام کرد: دیروز روز خوبی برای مجلس شورای اسلامی نبود. حتما می‌پرسید چرا؟ مهمترین طرح سیاست خارجی و امنیت ملی در عرض 15 دقیقه تعیین تکلیف شد. بذرپاش با بیان اینکه واژه کاسب کلیدواژه‌ای محبوب در نگاه رئیس‌جمهور محترم ماست و اینکه کاسبان تحریم بیشترین واژه مصرف شده سیاسی را در ادبیات ایشان دارد، پیشنهاد کرد صداوسیما به منزل منتقدان برود و از منازل آنها مستندی تهیه کند و اگر املاک، ویلا و خودرویی هم دارند ‌آنها را هم تصویر کنند. از آن طرف به منزل کسانی بروند که این واژه را استفاده می‌کنند و از منزل آنها، املاک، ویلای آن‌ها و خودروهای آنها تصویر تهیه کنند. آن وقت حجم کاسبی افراد کاملا برای همه مردم روشن می‌شود. راستی‌آزمایی این موضوع هم با قوه قضاییه. کاسب تحریم آنانند که با آن از مردم رای گرفتند. یعنی با استفاده از تحریم و قول رفع آن از مردم رای گرفتند.

 

آفتاب یزد- از سکوت در برابر مصوبات«30ثانیه» ای تا طعنه به نحوه تصویب برجام: روزنامه آفتاب یزد نیز در گزارشی تند، اوج عصبانیت خود را نسبت به بذرپاش نشان داد. البته این عصبانیت در متن نوشته شده توسط آفتاب یزد معطوف به طرح پیشنهادی بذرپاش نمی شد؛ چراکه بدون شک آفتاب یزد و سایر دوستان رسانه ای و مطبوعاتی اش به این نتیجه رسیده اند که طرح معقولانه بذرپاش را در سانسور خبری قرار دهند. از همین رو این روزنامه برای ابراز مخالفت با بذرپاش، سوژه ای جدید طراحی کرد و نوشت: مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی پارلمان طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت:«در شان مجلس جمهوری اسلامی نبود که مهمترین طرح سیاست خارجی این دوره در عرض یک ربع بدون قرائت سایر پیشنهادها تصویب شود.» این‌ها را با سابقه ترین عضو مجلس یا باتجربه ترین وزیر دولت نمی گوید این را مهرداد بذرپاش، مشاور جوان احمدی‌نژاد و کسی که راه پیموده شده سی ساله را خیلی کوتاه پیموده می گوید و این حکایت از شیوع یک نوع فراموشی بدخیم دارد، فراموشی که در مواقعی حساس بروز پیدا می‌کند و بسیاری از بدیهیات را از یاد می برد و اما این چندسطر را تنها و صرفا«جهت یادآوری» می نگاریم.

 

شبکه های اجتماعی و حامیان دولت- موج حملات رسانه ای حامیان دولت و رسانه های حامی این جریان اما به شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی راه اندازی شده توسط برخی نزدیکان دولت صورت می گیرد. جایی که در گذشته ای نه چندان دور نیز اخباری مبنی بر حمایت های مادی و معنوی نهاد ریاست جمهوری از گروه های حامی خود در فضای مجازی شنیده شده بود. حالا همین گروه های حامی دولت که از جیب بیت المال ارتزاق می کنند، اقدام به تخریب و توهین علیه نماینده مجلسی کرده اند که جرمش تنها ارائه یک پیشنهاد است. پیشنهادی که می تواند حقایق بسیاری را برملا کند.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
اسلام علیک یا اباعبدالله
ROMANIA
۰۲:۱۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴
۰
۱
این اقای بذرپاش کی هست .ایشون خودش در دوره احمدی نژاد بصورت کیلیویی وارد مناصب دولتی شد و بعد هم مجلس ..
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴
۱
۰
مرده باد خائنین به وطن (کلیه اصلاح طلبان)
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها