يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۶۷۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۳۰ مهر ۱۳۹۴
یک کارشناس مسائل سیاسی هدف اساسی مذاکرات را رفع تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: برای رفع تحریم‌ها شرایطی از سوی رهبر انقلاب تعیین شد که اجازه نخواهد داد این مسئله در بین لفاظی و شیطنت‌های طرف مقابل به ویژه آمریکا دچار آسیب شود.

به گزارش پایگاه 598، مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به نامه تاریخی رهبر انقلاب درباره توافق هسته‌ای اظهار داشت: از ابتدا که برجام در مذاکرات بین ایران و 1+5 به نتیجه رسید این موضوع محل بحث و تحلیل‌های مختلفی در داخل کشور قرار گرفت و خارج از نقدها دو مسیر قانونی برای بررسی برجام انتخاب شد.

فضائلی با اشاره به نقش شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی برای طی کردن روال قانونی برجام در داخل کشور تصریح کرد: این دو نهاد پذیرش برجام را به صورت صددرصد قابل تأیید ندانستند و تأکید کردند که این طرح دارای ابهاماتی است که عدم برطرف شدن آن منجر به خسارات غیرقابل جبران خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اعلام نظر رهبر انقلاب درباره برجام طبق قانون که مصوبات شورا باید به تأیید رهبری برسد افزود: از آنجایی که گفته شده بود پاسخ به برجام باید به صورت بله یا خیر باشد، پذیرش مشروط از سوی رهبر انقلاب و نوع پاسخ ایشان بسیار هوشمندانه بود.

وی ادامه داد: با این شروطی که رهبری گذاشتند تلاش کردند برجام را به صورت کامل یا نزدیک به کامل به منافع ملی نزدیک کنند و مواردی که می‌توانست به امنیت ملی آسیب بزند با این شروط پیشگیری شد که این بسیار حائز اهمیت است.

فضائلی تأکید کرد: مسئله مهم دیگر غیرت‌مندی رهبر انقلاب نسبت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای کشور بود که ایشان از قبل هم گفته بودند این دستاوردها نباید آسیب ببیند.

این کارشناس مسائل سیاسی هدف اساسی مذاکرات را رفع تحریم‌ها عنوان کرد و یادآور شد: برای رفع تحریم‌ها شرایطی از سوی رهبر انقلاب تعیین شد که اجازه نخواهد داد این مسئله در بین لفاظی و شیطنت‌های طرف مقابل به ویژه آمریکا دچار آسیب شود.

وی با بیان اینکه سراسر محتوای بیانیه رهبری بی‌اعتمادی مستدل نسبت به آمریکا است، خاطرنشان کرد: با توجه به فریبکاری آمریکا در جریان مذاکرات اخیر و تغییر حرف‌ها در جریان مذاکرات صرف نظر از پیشینه پر نیرنگ و فریب آمریکا، این مسئله بسیار حائز اهمیت بود.

فضائلی تأکید کرد: رهبر انقلاب دستور مهمی به شورای عالی امنیت ملی مبنی بر تعیین یک کارگروه جامع برای رصد اجرای برجام دادند.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره پیشنهادات خود برای تعیین اعضای این هیأت نظارت گفت: قاعدتا با تعبیری که رهبری درباره این هیأت داشتند علی‌القاعده کسانی باید در این گروه قرار بگیرند که ضمن برخورداری از ویژگی تدبیر و خدمت،‌نسبت به طرف مقابل خوشبین نبوده و از نگاهی واقع‌بینانه برخوردار باشند.

وی با اشاره به لزوم برخورداری اعضای این هیأت نظارت از دانش، تخصص و اشراف به مسائل برجام خاطرنشان کرد: شورای عالی امنیت ملی باید با در نظر گرفتن این ملاحظات افرادی را انتخاب کند که در افکار عمومی نسبت به آنها اعتماد وجود داشته باشد و منافع و امنیت ملی را به عنوان اولویت در نظر بگیرد.

فضائلی درباره مسدود شدن راه‌های نفوذ در صورت اجرای دقیق نامه رهبری توضیح داد: محدود کردن بحث نفوذ دشمن به برجام اشتباه بوده و به معنای باز گذاشتن راه‌های دیگر برای نفوذ دشمن است.

این کارشناس مسائل سیاسی یکی از راه‌های نفوذ دشمن را بی‌دقتی و ساده‌انگاری در اجرای برجام عنوان کرد و گفت:‌ باید مراقب منافذی که دشمن در صدد نفوذ از طریق آن است باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها