يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۷۰۲۵
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۰۳ آبان ۱۳۹۴
در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد
پنجمین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، پنجمین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، امشب (یکشنبه) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از عاشقان حضرت سیدالشهدا علیه السلام در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی، ذلت ناپذیری را از مهمترین عناصر تشکیل دهنده حماسه حسینی خواند و تاکید کرد: برای حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی باید گفتمان ذلت ناپذیری در جامعه نهادینه شود.

سخنران مراسم نرفتن زیر بار بیعت با یزید و به رخ کشیدن قدرت دین را از جمله مصادیق ذلت ناپذیری عاشوراییان دانست و با بیان اینکه «تا زمانی که در راه عاشورا و کربلا باشیم، روی ذلت را نخواهیم دید»، گفت: ملت ایران شعار تاریخی حضرت سیدالشهدا علیه السلام یعنی شعار «هیهات من الذله» را در عمل پیاده کرده و به نمایش گذاشته است.

همچنین در این مراسم آقایان مرتضی طاهری و سعید حدادیان مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کردند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها