أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۷۰۵۵
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۰۴ آبان ۱۳۹۴
داستان فصل دوم «در حاشیه»، در یک اردوگاه می‌گذرد و افرادی که در فصل اول به تخلفات حوزه پزشکی پرداخته بودند، دوران محکومیت‌شان را بین محکومان سابقه‌دار می‌گذرانند.

به گزارش پایگاه 598، روزنامه جام جم نوشت: تصویربرداری فصل دوم سریال تلویزیونی «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری و تهیه کنندگی حمیدرضا مهدوی کوچکسرایی در یک اردوگاه ادامه دارد و این روزها گروه مشغول ضبط قسمت پنجم این سریال است که بعد از تمام شدن ماه صفر از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این اردوگاه چهره‌هایی چون سیامک انصاری، جواد رضویان، مهران غفوریان، نصرالله رادش، نیما فلاح، رامین ناصرنصیر و علی اوجی حضور دارند.

به گزارش جام‌جم، داستان فصل دوم «در حاشیه»، در یک اردوگاه می‌گذرد و افرادی که در فصل اول به تخلفات حوزه پزشکی پرداخته بودند، دوران محکومیت‌شان را بین محکومان سابقه‌دار می‌گذرانند و درگیر ماجراهایی می‌شوند.

شیرینی فصل دوم

ابوالفضل نصیر، مدیر تولید درباره تولید این سریال به جام‌جم می‌گوید: پیش تولید فصل دوم سریال در حاشیه از مرداد شروع شد و اواخر شهریور کلید خورد. این فصل در 30 قسمت تولید می‌شود و هر هفته گروه نویسندگان به سرپرستی امیرمهدی ژوله هفت قسمت از فیلمنامه را در اختیار گروه تولید قرار می‌دهد. در حال حاضر هم قسمت پنجم سریال ضبط می‌شود. ساخت فصل دوم، سختی‌های خودش را دارد. به نظرم فصل دوم برای مخاطبان شیرین‌تر است. همزمان با تولید، تدوین هم انجام می‌شود.

بعد از گفت‌وگو با نصیر، همراه با ملک‌زاده، مدیر روابط عمومی سریال و حسین مجد طراح صحنه و دکور راهی طبقات پایین ساختمان می‌شویم تا شاهد بخشی از دکورهای این سریال باشیم. این طبقه شامل فضای داخلی اردوگاه از جمله بهداری، مشاوره، اتاق ملاقات، تلفنخانه، اتاق ورزش، سلول‌های انفرادی، سلول‌های جمعی، رستوران، کارگاه کفاشی، خیاطی، نجاری، قالیبافی، گلدوزی، کوبلن‌دوزی و... است.

بهره گرفتن از تخیل

حسین مجد گفت: برای ساخت اردوگاه نمی‌خواستیم یک جای خشن و وهم‌انگیز بسازیم، بلکه می‌خواستیم دکور اردوگاه کاملا با فضای شاد، شیرین و طنز در حاشیه همخوانی داشته باشد. به همین دلیل بعد از خواندن فیلمنامه و صحبت با مهران مدیری، شروع به ساخت دکور کردیم.من بیشتر دوست دارم با کمک گرفتن از تخیل دکورهای متنوع را طراحی کنم. وقتی فضا رئال نباشد، مسلما سدی هم جلوی راه نیست و راحت‌تر می‌توان ایده‌های خلاقانه را اجرا کرد. من برای هوش سیاه هم یک زندان طراحی کردم که خیالی بود. برای سریال در حاشیه 2 هم یک زندان خیالی طراحی کردم.

بازیگران بدون گریم

بعد از صحبت با مجد، سری هم به اتاق گریم می‌زنیم که یکی از دستیاران مشغول گریم نصر‌الله رادش است. بخشی از این اتاق به واسطه ماکت سر انسان، استتار شده است که به قول مهرداد شکرآبی طراح گریم، این ماکت‌ها بانک کارش محسوب می‌شود. وی درباره طراحی گریم سریال در حاشیه 2 می‌گوید: این سریال جزو طنزهای رئال و شخصیت‌هایش به‌روز است. دست طراح گریم برای آثار تاریخی باز است، اما در کارهای روز بسته است، چون باید گریم قابل باور باشد. با توجه به این که فضای فصل دوم این سریال در اردوگاه می‌گذرد، خیلی بازیگران گریم ندارند.

وی ادامه می‌دهد: به همین دلیل حتی فوم هم به صورت بازیگران نزدیم، چون می‌خواستیم رئال باشد. در این‌باره هم با مهران مدیری صحبت کردیم و بعد از مشورت به این نتیجه رسیدیم؛ چون سال‌ها با مهران کار کردم، خیلی خوب حرف همدیگر را متوجه می‌شویم.

بعد از صحبت با شکرآبی سری به اتاق لباس می‌زنیم که فضای آن با لباس‌های آبی‌ رنگ متحدالشکل پر شده است. شادی رستگار، سرپرست لباس عنوان می‌کند: برای این سریال 43 دست لباس دوخته شده چون فضای قصه در اردوگاه می‌گذرد، به همین دلیل پارچه خریدیم و لباس‌‌ها دوخته شد.

نیما فلاح: نقشم پیچیدگی‌های خاصی دارد و می‌توان گفت برای بینندگان و حتی خودم تجربه‌ای نو و متفاوت است

هنگام صحبت با رستگار، نیما فلاح به اتاق لباس مراجعه می‌کند تا لباسش را بپوشد. او که سابقه بازی در کارهای جدی و طنز را دارد، این روزها در سریال در حاشیه 2 مشغول بازی است. وی درباره نقش‌اش گفت: نقشم در این سریال پیچیدگی‌های خاصی دارد که قبل از روی آنتن رفتن این سریال خیلی نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم، اما می‌توانم بگویم که این نقش برای بینندگان و حتی خودم تجربه‌ای نو و متفاوت است. بنابراین ایفای آن برایم همراه با چالش و جذابیت است؛ زیرا نقش جای کار بسیاری دارد.

وی درباره این‌که آیا برای نقش‌تان پیشنهادی هم دادید یا نه، توضیح داد: مسلما بازیگر قبل از خلق هر نقش ایده‌هایی دارد، اما من ترجیح دادم بیشتر از راهنمایی‌های مهران مدیری استفاده کنم و دیالوگ‌های نقشی را که بازی می‌کنم به‌گونه‌ای ادا کنم که مختص با شخصیتی باشد که به‌عهده دارم.

فلاح درباره فضای رئال این سریال طنز عنوان کرد: چارچوب سریال‌های کمدی مدیری در سال‌های اخیر خیلی محکم‌تر شده و او به نوعی صاحب سبک است. همین مساله باعث می‌شود بازیگر فرصت بازی در کارهای مهران مدیری را از دست ندهد و برایش اولویت داشته باشد.

بعد از صحبت با فلاح، راهی محوطه باز ساختمان قلعه مانند می‌شویم که فضای باز اردوگاه کنارش قرار دارد. داخل محوطه نیمکت‌های آهنی شکل به چشم می‌خورد که محکومان روی آن نشسته و با یکدیگر مشغول صحبت کردن هستند. همه محکومان لباس‌های آبی‌رنگ پوشیدند. در طرف دیگر هم نگهبانان اردوگاه با کت‌ و شلوار مشکی و پیراهن سفید نظاره‌گر کار محکومان هستند. دوربین روی تراولینگ قرار دارد و مهران مدیری بعد از بررسی نهایی دستور ضبط را می‌دهد و دیالوگ‌های سیامک انصاری، مهران غفوریان و نصرالله رادش شروع می‌شود و... بعد از چند بار برداشت، مدیری رضایتش را اعلام می‌کند.

جواد رضویان: قصه در فصل دوم «در حاشیه» متفاوت از فصل اول است و امیدواریم بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم

جواد رضویان که نقش یکی از محکومان را به‌عهده دارد، درباره سختی‌های فصل دوم یک اثر و این‌که جذاب‌تر برای مخاطب باشد، به جام‌جم می‌گوید: مسلما فصل دوم یک اثر باید جذاب‌تر از فصل قبلی باشد تا برای مخاطب شیرین‌تر و جذاب‌تر باشد، اما بیشتر این زحمت به‌عهده نویسنده و کارگردان است، چون بازیگران به‌واسطه کارگردان هدایت می‌شوند، اما در مجموع تلاش شده این اتفاق در فصل دوم این سریال بیفتد.

وی عنوان می‌کند: لوکیشن، قصه و موقعیت‌ها نسبت به فصل قبلی تفاوت دارد. در این فصل بازیگر خانم هم نداریم، ولی این‌که چقدر موفق خواهیم بود منوط به دیده شدن، داوری و پسندیده شدن از سوی مردم است.

مهران غفوریان: تلاش کردیم نقش بهروز عشقی با نمک و شیرین باشد تا مخاطبان او را دوست داشته باشند

مهران غفوریان هم معتقد است بازیگر نمی‌تواند خارج از متن عمل کند و این اتفاق در سریال در حاشیه رخ داده است. وی درباره نقش‌اش در فصل دوم این سریال می‌گوید: با توجه به تغییر موقعیت‌مان تلاش کردم نقش بهروز عشقی همچنان بانمک و شیرین برای مخاطب باشد تا او را دوست داشته باشند.

نصرالله رادش: من همیشه دوست دارم نقشم حرفی برای گفتن داشته باشد. با این‌که نقشم در سری اول کوتاه بود، اما خیلی خوب دیده شد و مرتب مردم در کوچه و خیابان به شوخی به من می‌گفتند آقا کلیه می‌خری؟!

همچنین به حضور جادویی مهران مدیری اعتقاد دارم. او ذائقه مخاطب را می‌شناسد و می‌داند چطور از بازیگران بازی بگیرد. راستش وقتی با او کار می‌کنم از صمیم قلبم به حرف‌هایش گوش می‌دهم، ولی این اتفاق در هر پروژه‌ای نمی‌افتد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها