يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۷۱۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۰۴ آبان ۱۳۹۴
فاز نخست سریال «معمای شاه» به کارگردانی ابوالحسن ورزی قرار است از نیمه‌‌ی دوم آبان روی آنتن شبکه‌ی یک سیما برود.
به گزارش پایگاه 598، این سریال در سه فاز ساخته شده و در آن سه بازیگر زن ایرانی نقش همسران محمدرضا پهلوی را بازی کرده‌اند.
 
تصاویری از مهراوه ‌شریفی نیا، حدیث فولاد‌وند و ساغر عزیزی در نقش همسران شاه

 

مهراوه شریفی‌نیا در این سریال ایفاگر نقش ثریا است

ورزی گفته که برای نگارش فیلمنامه و ساخت سریال تیم تحقیقاتی پروژه بیش از 5هزار و 600 سند تاریخی را بررسی کرده‌اند. او همچنین به گریم ویژهی بازیگران برای نزدیک شدن چهره‌ها به اشخاص تاریخی اشاره کرده و گفته که مارال جیرانی طراح لباس این مجموعه‌ هم آلبوم‌های عکس متعددی را از لباس بانوان این سریال تهیه کرده که پس از این می‌تواند به عنوان یک کار تحقیقاتی مورد توجه قرار بگیرد.

 

 

تصاویری از مهراوه ‌شریفی نیا، حدیث فولاد‌وند و ساغر عزیزی در نقش همسران شاه

 

حدیث فولادوند در این سریال نقش فوزیه یکی دیگر از زنان شاه را بازی می‌کند

این سریال با توجه به این که شخصیت‌های تاریخی بسیاری را به تصویر کشیده، کار پر بازیگری هم هست و بسیاری از بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر ایران در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

 

 

تصاویری از مهراوه ‌شریفی نیا، حدیث فولاد‌وند و ساغر عزیزی در نقش همسران شاه

 

نقش فرح پهلوی را در این سریال ساغر عزیزی ایفا کرده است

در فاز اول این سریال قرار است مخاطبان شاهد زندگی محمدرضا پهلوی و فراز و نشیب تاریخ معاصر ایران در فاصله‌ی سال‌های 1321 تا 1331 باشند.

 

 

تصاویری از مهراوه ‌شریفی نیا، حدیث فولاد‌وند و ساغر عزیزی در نقش همسران شاه

 

آرام جعفری در «معمای شاه» نقش پروین غفاری معشوقه‌ی شاه را بازی کرده است

 

خبر آنلاین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها