کد خبر: ۳۴۷۴۱۰
زمان انتشار: ۱۵:۴۰     ۰۵ آبان ۱۳۹۴
تعدادی از نمایندگان مجلس در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار صدور دستور لغو قراردادهایی شدند که با شرکت‌های آمریکایی واردکننده کالاهای مصرفی منعقد شده است
به گزارش پایگاه 598، محمد دهقان در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 5 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- دامادی نماینده ساری و میاندرود به وزارت راه و شهرسازی درباره توضیح علت واگذاری زمین‌های بندر امیرآباد به فردی خاص تذکر داد.

- عمرانی نماینده سمیرم به وزیر راه و شهرسازی در مورد وضعیت استخدامی و قرارداری کارمندان این وزارتخانه تذکر داد.

- خجسته نماینده مردم همدان به وزیر اقتصاد لزوم تبیین صریح و شفاف عملکرد اقتصادی دولت را متذکر شد.

- شریعت نژاد نماینده تنکابن به رئیس جمهور پیرامون توضیح علت عدم ارائه لایحه مدیریت خدمات کشوری به مجلس برای اصلاح تذکر داد همچنین به وزیر بهداشت درباره توضیح علت کمبود شدید داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی در استان مازندران تذکر داد.

- ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تسریع در اتمام تکمیل مجتمع فرهنگی هنری قیام لاهیجان و به وزیر ورزش و جوانان در خصوص تسریع در تکمیل مجموعه ورزشی تختی لاهیجان و به وزیر راه و شهرسازی درباره تسریع در آسفالت راه‌های روستایی این منطقه و تسریع در تکمیل محور سراوان-سنگر و سیاهکل تذکر داد.

- مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر ارتباطات در مورد توضیح علت ورود پست جمهوری اسلامی ایران به ارائه خدمات به دستگاه های دولتی و برهم زدن موازنه رقابتی و به وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد لزوم برنامه ریزی دقیق ارائه قطعات در بازار و وجود کالاهای تقلبی و واسطه های سودجو تذکر داد.

- جدگال نماینده چابهار به وزیر آموزش و پرورش درباره توضیح علت درخواست تمدید ادامه کار روسای بازنشسته استان سیستان و به وزیر کشاورزی درباره کاهش سهمیه سوخت کشاورزان تذکر داد.

- کوچکی نژاد نماینده رشت به رئیس جمهور درباره توضیح علت ممنوع کردن فرهنگیان در افزایش سطح تحصیلات برای افزایش حقوق آنها تذکر داد.

- برومند نماینده مردم پارس‌آباد به وزیر کشور در مورد بی‌اعتنایی به مکاتبات و مطالبات قانونی نمایندگان مجلس تذکر داد.

- جوکار نماینده مردم یزد به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لزوم پرداخت حقوق مستمری بگیران و کارمندان بازنشسته در موعد مقرر و به رئیس جمهور لزوم پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت به خانواده شهدا را متذکر شد.

- طاهری، آشتیانی عراقی، ‌آقاتهرانی، نبویان، کوثری، افضلی‌فرد، حسینی، آذین و دهقان نمایندگان گرگان، قم، تهران، اردبیل، قزوین، رفسنجان و چناران در تذکری به رئیس جمهور خواستار صدور دستور لغو قراردادهایی شدند که با شرکت‌های آمریکایی واردکننده کالاهای مصرفی منعقد شده و از انعقاد قراردادهای جدید در این ارتباط با شرکت‌های مذکور اکیدا پرهیز شود.

- قاضی‌پور، محجوب، سبحانی‌فر و دهقان نمایندگان ارومیه،  تهران، سبزوار و چناران در تذکری به وزرای دادگستری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و کشور خواستار تسریع در حل مشکل مسائل مربوط به شرکت پدیده شاندیز شدند.

- خجسته نماینده همدان به وزیر صنعت در مورد توضیح علت اخراج و تعلیق 10 هزار کارگر قطعه ساز طی هفته‌های گذشته و به وزیر فرهنگ در مورد توضیح علت عدم وجود سینما در حدود هزار شهر در کشور تذکر داد.

-  قاضی پور و محجوب به وزرای صنعت و تعاون کار و رفاه اجتماعی لزوم رسیدگی جدی به وضعیت شرکت دخانیات کشور را و به وزیر اقتصاد لزوم رسیدگی جدی به مشکلات کارخانه‌جات واگذار شده در راستای خصوصی سازی از جمله مخابرات و دخانیات و لزوم کاهش مقررات دست و پا گیر راجع به کنترل عبور و مرور کالا از طریق حمل و نقل ریلی به ویژه در مبادی صادراتی را متذکر شدند.

- جلیلی نماینده مسجدسلیمان به وزیر نفت در مورد تسریع اجرای راه مواصلاتی مسجد سلیمان به ایذه و راه خروجی هفتگل و تکمیل ساختمان‌های نیمه تمام مسجدسلیمان تذکر داد.

- قاضی پور،‌ دهدشتی و محجوب نمایندگان ارومیه،‌ آبادان و تهران به وزیر نفت درباره تسریع اجرای طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان تذکر دادند.

- عارفی، زاهدی، حاجی‌دلیگانی، هاشم‌ زهی، طباطبایی نائینی، فیاضی، صابری، غضنفرآبادی نمایندگان جیرفت، کرمان، شاهین‌شهر، نهبندان، نائین، نور، آزادشهر و بم در تذکری به وزیر کشاورزی خواستار تسریع در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، ذرت و محصولات کشاورزی شدند.

- حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر به رئیس جمهور لزوم توسعه خدمات دولت الکترونیک و واگذاری این خدمات به دفاتر پیشخوان خدمات دولت را متذکر شد.

- عیسی‌زاده نماینده مردم میاندوآب در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح علت اهانت به ساحت مقدس شهدا شد.

- اربابی نماینده مردم ایرانشهر در تذکری به رئیس جمهور خواستار نصیحت به رئیس شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور مبنی بر ممانعت از نابودی بیشتر منطقه آزاد چابهار جهت تأمین منافع شخصی شد.

- سلطانی صبور، دهقان و صادقی نمایندگان رزن، چناران و شیراز به رئیس جمهور در مورد عدم همکاری سازمان‌های بیمه‌گر و بیمه ایران در تمدید بیمه تکمیلی جانبازان و ایثارگران تذکر دادند.

- بشیری و سعیدی نمایندگان پاکدشت و تبریز در تذکری به وزیر صنعت خواستار اقدامات فوری و اساسی برای حمایت بیشتر از صنایع تولیدی کشور به ویژه قطعه‌سازان خودرو شدند.

- طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر امور خارجه عنوان کرد: حضور آزادانه "جک‌استراو" در شهرهای مختلف ایران از علائم نفوذ در دوران پسابرجام است.

- آلیا، طبیب‌زاده، طلا، آقاتهرانی، میرگلوبیات، عالی، کارخانه‌ای، کائیدی، نوری، آشتیانی عراقی، جوکار، زمانیان دهکردی، بیرانوند، کریمی قدوسی و دهقان نمایندگان تهران، ساوه، زابل، همدان، پل‌دختر، شوش، قم، یزد، شهرکرد، بروجرد، مشهد و چناران در تذکری به رئیس جمهور خواستار صدور دستور تسریع در رسیدگی به وضعیت نابسامان سازمان محیط زیست کشور و عملکرد ریاست آن به ویژه در خوزستان، سیستان و بلوچستان، تهران و تعداد دیگری از استان‌ها شدند.

- بذرپاش نماینده مردم تهران در تذکری به رئیس جمهور خواستار رسیدگی به وضعیت سازمان محیط زیست شد.

- عارفی، حاجی‌دلیگانی، هاشم‌زهی، رجبی، زاهدی، فیاضی، صابری،‌ غضنفرآبادی، امیری نمایندگان جیرفت، شاهین‌شهر، نهبندان، مینودشت، کرمان، نور آزادشهر، بم و کهنوج به وزیر آموزش و پرورش لزوم اجرای دقیق قانون بکارگیری حق‌التدریسی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها را متذکر شدند.

- زمانیان دهکردی نماینده مردم شهرکرد در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح علت عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش شد.

- رضایی نماینده مردم خمین به وزیر آموزش و پرورش در مورد عدم اجرای قانون در به کارگیری مربیان پیش دبستانی و برخوردهای تبعیض آمیز و اهانت به آن‌ها و در مورد علت عدم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش تذکر داد.

- بذرپاش نماینده مردم تهران در تذکری به رئیس جمهور عنوان کرد: عملکرد وزارت اقتصاد در حوزه مالیاتی به هیچ وجه قابل قبول نیست. فشار مضاعف به اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش مالیاتی باعث مشکلات عدیده و تعطیلی تعدادی از واحدهای تولیدی و کسب و کار شده  است.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها