أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۷۹۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۰۹ آبان ۱۳۹۴
نتیجه گیری تلخ اجتماعی از حادثه تصادف سه راه یاسر:
غرور، تبختر، خودبرتر بینی، اعتماد به نفس کاذب و مردم را به عنوان زیر دست دیدن و خود را صاحب اصلی انقلاب و کشور دانستن نتایج طبیعی سبک زندگی اشرافی و راحت طلبی عده ای سابقا انقلابی خسته و پشیمان است که اتفاقاتی مانند هفت تیر کشی سه راه یاسر، هر از چندی مانند سر باز کردن یک دمل چرکین، چرک و کثافت این نوع زندگی را بیرون می ریزد ...
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، هفت‌تیرکشی محافظ ع - م برای فرزند شهید لاجوردی خبری بود که هفته گذشته در رسانه ها منتشر شد و حیرت و تعجب مردم را در پی داشت. از همان بدو رسانه ای شدن این ماجرای تلخ، واکنشهای جالبی که اکثرا در قالب طنز بودند در فضای مجازی و رسانه ها به این اتفاق نشان داده شد. برخی نوشتند: اگر بعد از تصادف کروکی بکشید، هفت تیر می کشند! بعضی از قول عفت مرعشی نوشتند: «اگر پلیس کروکی کشید، بریزید تو خیابونا!»؛ «هرگز در‌ مسیر خودروهای خاندان هاشمی قرار نگیرید، چون علاوه بر خسارت مالی خسارت جانی هم به دنبال دارد!» و بسیاری جملات دیگر که همه آنها نشان دهنده یک حقیقت بسیار تلخ در این ماجراست.

سرمستان از «آقازادگی»

ضرب و شتم یک شهروند عادی مسلمان ولو فرزند شهید والامقامی چون لاجوردی هم نباشد و هفت تیرکشی برای او، در ملأعام و جلو چشمان خانواده اش، به خاطر یک تصادف ساده که اتفاقا مقصر هم او نیست، به قدری زشت و زننده است که رسانه های همیشه طرفدار خاندان رفسنجانی هم در این چند روز نتوانستند از آن دفاع کنند و تنها با سکوت ماجرا را گذرانده اند. اما به راستی این نوع مشی و منش که البته ظاهرا در خانواده هاشمی سابقه دار هم هست، از کجا منشأ گرفته است؟ چرا برخی باید خود را به گونه ای بالاتر و برتر از بقیه مردم ببینند که به خود اجازه چنین رفتارهایی را داده و همچنان خودشان را محق هم بدانند؟ آیا اینها نتیجه پدیده شوم «آقازادگی» نیست که خود، مولود «رفاه طلبی» و «اشرافیت گرایی» در میان برخی مسئولین است؟

منظور از آقازادگی نه معنای لغوی آن، که بسیاری از فرزندان مسئولین و بزرگان ما اشخاصی بسیار محترم و انقلابی اند (اگر معنای لغوی مد نظر باشد فرزند شهید لاجوردی هم آقازاده است) بلکه معنای خاص اجتماعی اش مد نظر است. مصداق بارز و تامّ «آقازادگی» را می توان در منش و کردار فرزندان خاندان رفسنجانی مشاهده کرد.  اتفاق چند روز قبل سه راه یاسر، شاید تنها یکی از چند ده نمونه اتفاقاتی از این دست است که به خصوص مردم تهران روزانه با آن مواجه می شوند. مشاهده برخی رفتارهای متکبرانه و از سرِ دل خوشیهای سرمستانه توسط عده ای از آقازاده ها و منتسبین مسئولین، مشاهده خانه های مجلل و شبه کاخ برخی از مسئولین و فرزندانشان برای شهروندان تهرانی به امری عادی تبدیل شده است.

دملی که سر باز کرد

غرور، تبختر، خودبرتر بینی، اعتماد به نفس کاذب و مردم را به عنوان زیر دست دیدن و خود را صاحب اصلی انقلاب و کشور دانستن نتایج طبیعی سبک زندگی اشرافی و راحت طلبی عده ای سابقا انقلابی خسته و پشیمان است که اتفاقاتی مانند هفت تیر کشی سه راه یاسر، هر از چندی مانند سر باز کردن یک دمل چرکین، چرک و کثافت این نوع زندگی را بیرون می ریزد و بوی تعفنش در شهر می پیچد.

عدالت قضایی، پادزهر دمل چرکین «آقازادگی»

اما در مقابل اگر عدالت قضایی مانند آنچه در مورد مهدی هاشمی تا حد نسبتا قابل قبولی رخ داد، به یک رویه و روال جاری در کشور تبدیل شود هر چند در نگاه متبخترانه خاندان های عافیت طلب تغییری ایجاد نمی کند - مانند توهینهای عفت مرعشی به قوه قضائیه بعد از اعلام حکم پسر دلبندش- اما لااقل بروز بیرونی و اجتماعی این ویژگیِ خود را برتر از مردم دیدن، کمی تا قسمتی کم رنگ خواهد شد.

هفت تیرکشی سه راه یاسر، مظهر ناامنی روانی در جامعه

امنیت روانی در جامعه مسئله مهمی است که رهبر فرزانه انقلاب در دیدار چندماه قبل با نیروی محترم انتظامی بر آن تاکید داشتند و اتفاقا یکی از مظاهر خدشه در امنیت روانی جامعه را جولان جوانان سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهای گران‌قیمت در خیابانهای تهران دانستند. بنا براین از نیروی انتظامی هم انتظار می رود همانطور که به درستی بعد از تذکر رهبری، با دوردور کردن خودروهای لوکس در برخی خیابانهای شمال تهران برخورد کرد، با دیگر مصادیق تهدید امنیت روانی جامعه مانند آنچه در سه راه یاسر اتفاق افتاد نیز برخورد درخوری داشته باشد تا عرصه برای این دست گانگستربازیها و لمپن بازیهای خاندانهای سرمست قدرت و ثروت باز نباشد. تا دیگر کسی مجبور نباشد بعد از تصادف با خودرو یکی از این نوع افراد، حتی مال خود را رها کند تا جانش را نجات دهد!

روایت ماجرا

اما درباره اصل ماجرای هفت تیرکشی وطن امروز نوشت: سیداحسان لاجوردی، پسر شهید سیداسدالله لاجوردی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت که یک خودروی بی‌ام‌و در نیاوران و قبل از سه راه یاسر، با ماشین او برخورد کرد. او برای ممانعت از فرار بی‌ام‌و که سرنشین آن یک خانم جوان بود، از ماشین پیاده شد و با پلیس راهنمایی و رانندگی تماس گرفت. با این حال پس از مدتی قصد انصراف از پیگیری موضوع را داشت اما ادبیات نامناسب خانم بی‌ام‌و سوار او را مصمم به پیگیری شکایت خود کرد.

در این میان قبل از رسیدن افسر پلیس راهنمایی و رانندگی و تنها چند دقیقه پس از تماس سرنشین بی‌ام‌و، یک خودروی پژو سر رسید و راننده آن فرزند شهید لاجوردی را مورد ضرب و شتم قرار داد و در روز روشن برای او هفت‌تیر کشید!

اما اینکه این فرد چه کسی بود، در روایت احسان لاجوردی ماهیت او تا حدودی مشخص شد! به گفته لاجوردی، در صندلی عقب ماشین پژو خانم ع - م حضور داشت که این موضوع نشان می‌دهد فرد هفت‌تیر‌کش، محافظ بوده است! البته اصطلاح «ع - م» در روایت احسان لاجوردی آمده است.
محافظ عروس!

 سرنخ ماجرای اقدام عجیب این محافظ همان سرنشین خودروی بی‌ام‌و است! سرنشین خودروی بی‌ام‌و چه کسی بود؟ پیگیری‌های «وطن امروز»، البته حلقه وصل این ماجرا را روشن کرد. خودروی بی‌ام‌و مذکور، به اسم خانم «مریم سالاری» ثبت شده است؛ اما مریم سالاری کیست؟

یک جست‌وجوی ساده هویت صاحب خودروی بی‌ام‌و و نقطه وصل او با خانم ع - م را به خوبی مشخص می‌کند. مریم سالاری یکی از عروس‌های حجت‌الاسلام اکبر هاشمی‌رفسنجانی و خانم عفت مرعشی و همسر یاسر هاشمی است! البته این عروس خانواده آقای هاشمی، یکی از بستگان نسبی آنها نیز هست./ 9 دی
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۶
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
SLOVAKIA
۱۳:۳۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
۵
۱۵
چرا وقتی مداح معروف هفت تیرکشی کرد عصبانی نشدید
پاسخ
asas
RUSSIAN FEDERATION
۲۳:۴۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴
اگه فرق هفت تیرکشی یه مداح با هفت تیر کشی پدر خوانده هاااا رو نمیفهمی جوابت سکوت است و سکوت
عدالت
GERMANY
۲۳:۲۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴
مداح معروف در اتوبان برای دفاع از هجوم یه عده هفت تیر کشیده ولی ایتا در وسط خیابان ، این مجرا با اون قابل قیاس نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴
آقای محسنی اِه ای گفتن راننده ماشینی که کریمی تو اون بوده تیراندازی کرده نه مداح اهل بیت
ناشناس
ROMANIA
۱۹:۳۹ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
اول ازهمه مداح تو پمپ بنزین هفت تیر کشی کرده بوده اونم به یه خانواده.پس دنبال توجیه عمل شرم اور مداحتون نباشین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۳ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
۱۱
۱
کاپیتالاسیون خاندان هاشمی بر ملت مستضعف گرامی باد
پاسخ
asas
RUSSIAN FEDERATION
۲۳:۴۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴
اگر آرزوی کاپیتالاسیون رو به گور ببرند!!!
یا در خیالات از اون لذت ببرند
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
۸
۱
آن الله لا يحب كل مختال فخور . قابل توجه خاندان اكبر بهرماني .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
۱۰
۲
گدا گر معتبر شود از خدا بی خبر شود جولان بدهید . دیدید خدا چه بلایی سر خاندان پهلوی آورد ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
۹
۱
اين اتفاق ثمره نوع برخورد پليس وقوه قضاييه است، و در اين حال براي ما والسلام و فاتحه
پاسخ
ناشناس
-
۱۵:۱۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴
۵
۰
مرگ بر خاندان آل سعود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴
۴
۰
مرگ بر شاهنشاهی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴
۳
۰
چرا کسی جوابگو نیست؟
شما همیشه قصه حضرت علی علیه السلام را می گوید . الان کسی خلخال باز کرده یا نه؟
حق کسی ضایع شده یا نه؟
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴
۳
۰
قابل توجه ناشناس :اولا مطمئنید که کریمی به ناحق تیراندازی کرد؟ ثانیا .:سایت خبری ندای انقلاب نیز نوشت: «محمود کریمی مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام که بامداد چند روز پیش در یکی از اتوبان‌های تهران در حال حرکت بود از سوی سرنشینان چند خودرو مورد تهدید قرار گرفت.

یک منبع نزدیک به محمود کریمی در خصوص جزئیات این اتفاق گفت: در این جریان سرنشینان این خودروها با ویراژ دادن اطراف خودروی حاج محمود کریمی وی را مجبور به توقف در حاشیه اتوبان می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از توقف خودروی کریمی در حاشیه اتوبان، سرنشینان خودروهای مزاحم پیاده شده و به سمت خودروی کریمی می‌روند و این مداح که به همراه خانواده خود بوده برای دفاع از خانواده و دور کردن اراذل و اوباش اقدام به شلیک هوایی می‌کند که این کار هم نتیجه نمی‌دهد و نهایتا کریمی یک گلوله به سمت لاستیک ماشین یکی از این افراد مزاحم شلیک می‌کند که این گلوله به گلگیر خودرو اصابت می‌کند و نهایتا اراذل و اوباش از اطراف ماشین کریمی فاصله می‌گیرند.

بر اساس اظهارات این منبع، محمود کریمی از سوی نهادهای مربوطه دارای مجوز حمل سلاح است.

این منبع آگاه همچنین خاطرنشان کرد: به دلیل اثرگذاری حاج محمود کریمی در سال‌های اخیر و جذب جوانان به فرهنگ اهل بیت (ع) و ترویج این فرهنگ از سوی وی ما شاهد عصبانیت ضدانقلاب از این مداح اهل بیت هستیم.

نکته جالب و تامل‌برانگیز در حمله اراذل و اوباش به محمود کریمی اینجاست که اولین بار خبر مورد نظر از سوی سایت صهیونیستی بالاترین و یک سایت بدنام وابسته به آقازاده فتنه‌گر منتشر شده است که نشان از سناریوی از پیش طراحی شده رسانه‌های معاند برای تخریب چهره‌های هیئتی و مذهبی دارد.»
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
اقای کریمی مداح معروف به هفتیر کش
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
اصلا حاج محمو کریمی با این جریان قابل مقایسه نیست حاج محمود مداح اهل بیته ولی اونا بریده ازانقلاب
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها