کد خبر: ۳۴۸۱۰۴
زمان انتشار: ۰۸:۲۶     ۱۰ آبان ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: هیئت صلح کنفرانس اسلامی اکنون نیز همان سیاست ها دست اندرکار تحمیل مصالحه ای بر ما هستند که در نتیجه با آن تهاجم نظامی یکی است و نه تنها صلحی پایدار را به ارمغان نمی آورد بلکه فتنه و ناامنی را پیش از همیشه بر سراسر این منطقه حساس حکمفرما می سازد .

رخدادهای10 آبان 1361

چکیده

  • آیت الله خامنه ای رئیس جمهور در پاسخ به طرح صلح کنفرانس اسلامی :  طرح مصالحه ای نه تنها هیچ یک از حقوق حقه و مسلم ملت انقلابی ایران در آن رعایت نشده بود بلکه حتی متضمن تشویق آشکار رژیم متجاوز عراق نیز بود .

 

  • مقام های دولتی انگلیس هفته پیش فاش کردند که ولادیمیر کوزیچکین دیپلمات وابسته به سازمان جاسوسی شوروی که در سفارت آن کشور در تهران کار می کرد به انگلیس گریخته است .

 

  • آریل شارون وزیر جنگ و اسحاق شامیر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی توافق کرده اند که در صورت کناره گیری مناخیم بگین از نخست وزیری این رژیم شامیر جانشین وی شود .

 

  • انتشار ، خرید و فروش و مطالعه نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه ، تفاسیر قرآن ، کتب و روایات ائمه اطهار و قریب 400 کتاب اسلامی تالیف دانشمندان طراز اول جهان اسلام در کویت ممنوع شد .

آیت الله خامنه ای : طرح صلح کنفرانس اسلامی تشویق صدام است

به دنبال سفر هیئت صلح کنفرانس اسلامی به تهران و تقدیم نامه احمد سکوتوره رئیس جمهور گینه و رئیس هیئت صلح کنفرانس اسلامی به آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و پس از جواب شفاهی رئیس جمهور و نیز به دنبال آن اظهار نظرهای مقامات کنفرانس اسلامی رئیس جمهور کشورمان امروز طی نامه ای به آقای سکوتوره رئیس هیئت صلح کنفرانس اسلامی جوابیه رسمی ایران را در قبال پیشنهادات کنفرانس اسلامی در مورد پایان دادن به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران انتشار دادند.

در بخشی از این جواب آمده است : هیئت نمایندگی شما طرح مصالحه ای را با رژیم متجاوز عراق به ما ارائه کرد که متاسفانه نه تنها هیچ یک از حقوق حقه و مسلم ملت انقلابی ایران در آن رعایت نشده بود بلکه حتی متضمن تشویق آشکار رژیم متجاوز عراق نیز بود .

ایشان افزودند : با این که در سخنان رسمی منتشر شده از سوی هیئت صلح این طرح پیشنهادی به عنوان یک طرح جدید معرفی شده است با همه دقت و امعان نظری که به عمل آمد نکته جدیدی که قبلا مورد بحث و مناقشه قرار گرفته نشده باشد در آن ملاحظه نشد . مضمون این طرح بارها در جلسات هیئت صلح در تهران مورد بررسی مشترک قرار گرفته و با دلائل موجه و قوی مردود شناخته شده است .

آیت الله خامنه ای ادامه دادند : ما نظر خود را درباره شرایط اجتناب ناپذیر متارکه این جنگ همواره به صراحت اعلام کرده ایم ، این شرایط مبتنی بر قبول این نکته است که رژیم بغداد آغاز گر جنگ و مسئول حمله به مرزهای ایران بوده است ما این ادعا را با دلایل غیرقابل تردید به اثبات رسانده ایم به طوری که هیچ یک از منصفانی که دست اندرکار میانجیگری صلح بوده اند ،از جمله خود جنابعالی و اعضای محترم هیئت صلح در صحت آن شک نکرده اید . بسی روشن است که ملت انقلابی ایران نمی تواند غمض عینی از حقوقی را که قابل قبول همه منصفان است تحمل کند و نه اجازه می دهد که هیچ یک از مسئولان جمهوری اسلامی از سوی او چنین ظلمی را بپذیرند.

ایشان ادامه دادند : بر شما روشن است که انگیزه اصلی حمله به مرزهای ما و نابودی انقلاب اسلامی پیروز و سربلند ما است ، این کار به تحریک حکام دست نشانده آمریکا در منطقه و با طراحی سیاست گذاران آمریکایی و به وسیله رژیم بغداد صورت گرفت ، اکنون نیز همان سیاست ها دست اندرکار تحمیل مصالحه ای بر ما هستند که در نتیجه با آن تهاجم نظامی یکی است و نه تنها صلحی پایدار را به ارمغان نمی آورد بلکه فتنه و ناامنی را پیش از همیشه بر سراسر این منطقه حساس حکمفرما می سازد ، انتظار ما از همه آزادگان و همه کسانی که طعم تلخ تعرض قدرت های بزرگ را چشیده اند آن است که با درک صحیح این واقعیت با ملت مظلوم ایران همراهی کنند.(1)

بهزاد نبوی : بمباران ژاپن یکی از اعمال ددمنشانه ابرقدرت ها است

پیش از ظهر دیروز معاون بازرگانی وزارت امورخارجه ژاپن به همراه هیئت اقتصادی سیاسی این کشور با بهزاد نبوی وزیر صنایع سنگین دیدار و گفت و گو کرد .

در این دیدار بهزاد نبوی اظهار داشت : یکی از دلائلی که ما علاقمندیم با کشور و ملت شما روابط گسترده ای داشته باشیم این است که احساس می کنیم کشور شما هم مثل ما از سلطه ابرقدرت ها رنج برده و بمباران شهرهای شما توسط آمریکا یکی از اعمال ددمنشانه ابرقدرت ها است و ما در این موارد با شما اشتراک زیادی داریم .

وزیر صنایع سنگین به هیئت ژاپنی گفت : روابط بین ایران و ژاپن منافع زیادی برای ژاپن دارد ، زیرا ایران بزرگترین بازار بالقوه ژاپن در منطقه است چرا که با جمعیت فزاینده 40 میلیونی یکی از پرجمعیت ترین کشورهای خاورمیانه است . (2)

فرار دیپلمات روس از تهران به لندن !

آسوشیتدپرس به نقل از ساندی تلگراف نوشت : در نتیجه اطلاعاتی که دیپلمات فراری شوروی به انگلیس در اختیار مقامات این کشور قرار داده است چندین دیپلمات شوروی در سفارت این کشور در لندن اخراج خواهند شد .

مقام های دولتی انگلیس هفته پیش فاش کردند که ولادیمیر کوزیچکین دیپلمات وابسته به سازمان جاسوسی شوروی که در سفارت آن کشور در تهران کار می کرد به انگلیس گریخته است .

این روزنامه افزود : اگر دولت انگلیس اطلاعات دیپلمات فراری را منتشر کند روابط انگلیس و شوروی وارد یک دوره تیرگی جدید خواهد شد لازم به یادآوری است که در سال 1971 انگلیس 105 دیپلمات روس را اخراج کرده بود . (3)

توافق بر سر جانشین بگین

آریل شارون وزیر جنگ و اسحاق شامیر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی توافق کرده اند که در صورت کناره گیری مناخیم بگین از نخست وزیری این رژیم شامیر جانشین وی شود . یکی از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی گفته است که بر اساس این توافق شارون در پست وزارت دفاع باقی خواهد ماند . (4)

انتشار کتاب های اسلامی در کویت ممنوع شد !

انتشار ، خرید و فروش و مطالعه نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه ، تفاسیر قرآن ، کتب و روایات ائمه اطهار و قریب 400 کتاب اسلامی تالیف دانشمندان طراز اول جهان اسلام در کویت ممنوع شد .

تفسیر مجمع البیان علامه طبرسی ، تفسیر صافی ملامحسن فیض کاشانی ، تفسیر بیضاوی ، تفسیر المیزان علامه طباطبایی ، مفاتیح شیخ عباس قمی نیز از دیگر کتب تازه ممنوع شده در کویت هستند. در هفته گذشته سرکوب مسلمانان کویت و بخصوص شیعیان در این کشور تشدید شده است . (5)

پی نوشت:

1-کیهان ، 10 آبان 1361 ، صفحه 2

2-کیهان ، 10 آبان 1361 ، صفحه18

3-اطلاعات ، 10 آبان 1361 ، صفحه 3

4-اطلاعات ، 10 آبان 1361 ، صفحه 3

5-جمهوری اسلامی ، 10 آبان 1361 ، صفحه 3

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها