يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۸۲۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۱۰ آبان ۱۳۹۴
پنجمین جلسه دادگاه متهم فساد نفتی/
متهم پرونده فساد نفتی گفت: تأمین اجتماعی باید به بانک مسکن بگوید 4 میلیارد یورو را برگرداند و چک‌هایش را بگیرد، من از تأمین اجتماعی چیزی نگرفته‌ام که امروز از من شکایت دارد.

به گزارش پایگاه 598، ب-ز در ادامه دفاعیات خود در جلسه دادگاه اظهار داشت: مجموعه تأمین اجتماعی باید به بانک مسکن بگوید که 6 تا 7 ماه 4 میلیارد یورو در حساب این بانک پول داشت، اگر من آدم بدی بودم به بانک مسکن ارتباط دارد چون تأمین اجتماعی به واسطه پرینت و نامه بانک مسکن به من چک داده است اما امروز یکی دیگر پول را برداشته و تأمین اجتماعی علیه من اقامه دعوا کرده است.

وی ادامه داد: همین حالا تمام چک‌ها روی پرونده است، تأمین اجتماعی باید به بانک مسکن بگوید 4 میلیارد یورو را برگرداند و چک‌هایش را بگیرد، من از تأمین اجتماعی چیزی نگرفته‌ام که امروز از من شکایت دارد.

این متهم نفتی درخصوص سیستم سوئیفت گفت: این سیستم یک وسیله پرداخت است و مثل ایمیل است و قابلیت حک ندارد و به صورت MT پیام‌ها را بین ببانک‌ها جابجا می‌کند. این سیستم در وزارت نفت پیش از تحریم وجود داشت اما بعد از اینکه تحریم شد به سمت بانک مرکزی و بانک‌های دیگر رفت.

وی تاکید کرد: زمانیکه سیستم MT طراحی شد باید برای صدور برات به سوال‌هایی پاسخ می‌دادیم ضمن اینکه در این سیستم یک زبان واحد ترسیم شده بود بنابراین اینکه بگویند من چون از طریق MT پیام‌ها را ارسال کردم و به سوئیفت کاری نداشتم و جعل کرده‌ام، سخن اشتباهی است.

این متهم نفتی در خصوص دستور پرداخت‌ها گفت: این دستورها طبق قانون UCP انجام می‌شود ضمن اینکه قانون این سیستم هر چند سال تغییر می‌کند، اینکه اعلام شده به من شماره حساب‌هایی را داده‌اند و گفته‌اند پرداخت‌هایی انجام دهم که پرداخت نکرده‌ام به علت این است که وظیفه قانونی‌ام نبوده است.

وی ادامه داد: یکی از اختلافات بزرگ ما با بازپرس در خصوص سیستم Cash Desk است.

بازپرس می‌گوید: پول این Cash Desk از کجاست؟ آخر پول را که به Cash Desk منگنه نمی‌کنند، بلکه سهام و اموال است که Cash Desk را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بانک من همین الان در چین، کره، آلمان و خیلی جاهای دیگر صدها حساب کارگزاری دارد و اگر بخواهم وضعیت حساب‌هایم را رصد کنم همه را تک به تک بررسی نمی‌کنم بلکه از Cash Desk  کمک می‌گیرم.

وی همچنین با اشاره به موضوع Farex گفت: یکی از کارهای بانک FIIB کار فارکس بود، من خودم یک Farex کار حرفه‌ای هستم، در مالزی پول‌های بزرگ در Farex به کار گرفته می‌شود. بازپرس دیده من مدام دلار را به ین ژاپن و ین ژاپن را به دلار تبدیل می‌کنم و نوشته که معلوم نیست چرا این آقا پول‌ها را هی تبدیل می‌کند، خب من که دیوانه نبودم بلکه کار ذاتی بانک من اینگونه بوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها