يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۸۲۵۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۰ آبان ۱۳۹۴
گفت‌وگو با دبیر اجرایی جشنواره «مدرسه عشق»
شیوه های مختلف ارسال آثار، جوایز و محورهای متنوع ترین جشنواره کشور با نام «مدرسه عشق» تشریح شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی جشنواره مدرسه عشق، احمد مداحی دبیر اجرایی این جشنواره با تاکید بر هدایت فرهنگ و افکار عمومی با حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، اهداف جشنواره مدرسه عشق را برشمرد.

این مسئول اجرایی در سازمان بسیج در گفت‌وگوی خود، ضمن تشریح محورها و موضوعات جشنواره، به شیوه دریافت آثار، میزان استقبال و جوایز برگزیدگان اشاره کرد.

محورهای متنوع‌ترین جشنواره کشور

احمد مداحی، دبیر اجرایی جشنواره مدرسه عشق با تشریح 6 بخش مختلف این جشنواره گفت: امسال در بخش «هنرهای تصویری و نمایشی» که شامل فیلم مستند، فیلم داستانی، فیلمنامه نویسی، تئاتر، فیلم کوتاه موبایلی و طرح فیلم، «بخش هنرهای تجسمی» شامل خط، نقاشی و خط نقاشی، پوستر و تراکت، عکس، طراحی گرافیک، کاریکاتور، تندیس و اینفوگرافی، «بخش نشر» شامل نشریات، کتاب، رسانه های دیجتیال، ایده پردازی روش های ترویج کتابخوانی، «بخش موسیقی و سرود» شامل سرود، آواها و موسیقی انقلابی، تواشیح، ابتهال و همخوانی، فتوکلیپ و نماهنگ، تیزر و مداحی، «بخش پویانمایی و بازی های رایانه ای» شامل نرم افزارهای چند رسانه ای، بازی های رایانه ای، پونمایی و ایده و فیلمنامه پویانمایی، «بخش نوآوری و ابتکارات» شامل طراحی های سن و دکور مراسم و فضاسازی ابتکاری، تابلوهای اعلانات، مراسم های مناسبتی با ایده های نو، ایده های نو برگزار می شود.

وی در ادامه ضمن تشریح شیوه های شرکت در جشنواره گفت: علاقه مندان می توانند به 3 روش در این جشنواره شرکت کنند که بهترین روش آن ارسال آثار به سایت مرکزی جشنواره به آدرس www.madreseheshgh.ir است؛ چرا که از این طریق، بسیجیان می توانند در تمام مراحل جشنواره اثر خود را ردیابی کنند.

مداحی افزود: شرکت‌کنندگان می توانند آثار خود را به پایگاه های های مقاومت خود و همچنین به آدرس پستی جشنواره به شماره 1583988133 ارسال کنند.

دبیر اجرایی جشنواره ادامه داد: در صورت نیاز جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد جشنواره با اداره هنرهای تجسمی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین، با شماره تلفن ۸۷۵۵۱۳۱۲-0۲۱، دورنگار: ۸۸۳۲۲۹۲۷ و شماره تماس نماینده دبیرخانه مرکزی جشنواره مدرسه عشق (09105941040 اداره تجسمی) ارتباط برقرار نمایند.

100 سکه طلا در انتظار برگزیدگان

مداحی با توجه به استقبال 34 هزار اثر در سال گذشته، خاطرنشان کرد: جشنواره «مدرسه عشق» از سال 1391 به صورت سالانه برگزار شده است و در تمامی دوره ها استقبال بسیجیان گرامی چشمگیر بوده است. از طرفی تنوع بالای جشنواره به غنای آن افزوده است.

وی با اشاره به اهدای 100 سکه طلا در روز اختتامیه گفت: برای آثار برگزیده در بخش های مختلف سکه بهار آزادی و به ترتیب برای نفرات دوم و سوم، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی در نظر گرفته ایم؛ البته جایزه ویژه سفر عتبات عالیات نیز برای برگزیده بخش نورآوری و ابتکارات در نظر گرفته شده است.

دبیر اجرایی جشنواره مدرسه عشق افزود: مهلت ارسال آثار تا اوخر آبان است. و پس از داوری، اختتامیه جشنواره در نیمه دوم دی ماه برگزار می شود.

استفاده از هنر برای شناساندن انقلاب

احمد مداحی، دبیر اجرایی جشنواره «مدرسه عشق» گفت: این جشنواره عنوانش را از پیام امام به دانشجویان گرفته و با هدف حمایت ازآثار میلیونی بچه های بسیجی راه افتاده است. بسیجیان در پایگاه های مختلف دارای استعدادهای هنری و فرهنگی هستند که این جشنواره برای معرفی و حمایت از آنها کلید شکل گرفته است.

وی با اشاره به «هدایت فرهنگ و افکار عمومی با حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و فضاسازی تبلیغی به‌عنوان یکی از مأموریت‌های اساسی سازمان بسیج مستضعفین» ادامه داد: بر این اساس سازمان بسیج توجه و اهتمام ویژه‌ای به ساماندهی، کیفی سازی و هدفمند کردن تولیدات و محصولات فرهنگی معمول داشته و با تدوین سیاست‌ها و ضوابط در جهت هدایت فعالیت‌های فرهنگی هنری به‌سوی تولیدات فاخر، متنوع و جذاب چه ازلحاظ هنری و چه ازلحاظ محتوایی اقدام نموده است.

مداحی افزود: بسیجیان باید از ابزار و زبان هنر و فرهنگ به شناساندن ارزش ها و حقایق انقلاب اسلامی به ملت و دنیا بپردازد.

وی در پایان تاکید کرد: این جشنواره برای تقویت، شناسایی و هویت بخشی به آثار فرهنگی و هنری ۴۰ هزار پایگاه مقاومت بسیج در سراسر کشور برگزار می شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها