کد خبر: ۳۴۸۲۹۰
زمان انتشار: ۱۸:۰۱     ۱۰ آبان ۱۳۹۴
معرفی و شرح مختصر مستند دتروپیا:
در این‌ بین هزاران عدد از خانه‌ها تخریب ‌شده، حقوق شرکت‌های اتومبیل‌سازی به‌ شدت کاهش یافته و مؤسسات زیادی از بین رفتند و گردشگران با بی‌خیالی این فروپاشی عجیب را به نظاره نشسته‌اند. مستند دتروپیا با بهره‌گیری از تکنیکی قوی و به همراه یک موسیقی فراموش‌ نشدنی، مجموعه‌ای رویایی از یک شهر مجلل را به نمایش می‌گذارد که در آستانه فروپاشی قرار دارد.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، داستانِ شهر دیترویت[۱] روایت تصویری از آمریکا را در تمام قرن اخیر در خود خلاصه کرده است. روایت‌هایی نظیر خیل عظیم مهاجرتِ سیاه‌ پوستان آمریکایی به دیترویت برای فرار از قوانین تبعیض  نژادی جیم کرو[۲]؛ ارتقا تولید و رشد طبقه متوسط؛ علاقه شدید به اتومبیل‌ها؛ شکوفایی رویای آمریکایی؛ و در‌ نهایت فروپاشی اقتصادی و نابودی رویای آمریکایی.



در این‌ بین هزاران عدد از خانه‌ها تخریب ‌شده، حقوق شرکت‌های اتومبیل‌سازی به‌ شدت کاهش یافته و مؤسسات زیادی از بین رفتند و گردشگران با بی‌خیالی این فروپاشی عجیب را به نظاره نشسته‌اند.

مستند دتروپیا با بهره‌گیری از تکنیکی قوی و به همراه یک موسیقی فراموش‌ نشدنی، مجموعه‌ای رویایی از یک شهر مجلل را به نمایش می‌گذارد که در آستانه فروپاشی قرار دارد.

این مستند علاوه بر انتقاداتی که به سیستم کاپیتالیستی موجود در آمریکا وارد می‌کند، واقعیت شهر موتور[۳] را به تصویر می‌کشد؛ شهری که نیمی از جمعیت آن به دلیل بیکاری و نبود شغل آنجا را ترک کرده‌اند.

عنوان مستند: دتروپیا (آرمان‌شهرِ دیترویت) / Detropia

کارگردانان: هیدی اوینگ، راشل گِرادی / Heidi Ewing, Rachel Grady

نویسندگان: هیدی اوینگ، راشل گِرادی / Heidi Ewing, Rachel Grady

تهیه‌کننده: کِریگ اَتکینسون / Craig Atkinson

شرکت سازنده: Loki Films

سال تولید: ۲۰۱۲

کشور سازنده: آمریکا

زمان مستند: ۹۰ دقیقه

وب‌سایت تولید‌کننده:

‌ http://lokifilms.com/DET_synopsis.html

----------------------------------
 
[۱] Ditroit

بزرگ‌ترین شهر ایالت میشیگان است که کمپانی‌های خودروسازی اکووس آتوموتیو، فورد، جنرال موتورز و کرایسلر در آن قرار دارند.

[۲] Jim Crow: http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Crow_laws

[۳] Motor City

لقب شهر دیترویت است. زمانی در این شهر هنری فورد ـ از پیشتازان صنعت خودرو در اوایل قرن بیستم ـ برای اولین بار شروع به تولید انبوه خودروی سواری برای مردم عادی کرد. همین عاملی شد تا شهر دیترویت در مدت کمی به قلب صنایع خودروسازی آمریکا و جهان تبدیل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴
۱
۰
دوستان زحمتکش و عزیز خسته نباشید.این مستند رو زیرنویس هست بخریم یا دانلود کنیم؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها