أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۸۴۳۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۱ آبان ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598، غلامعلی جعفرزاده از نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخشی از یک گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی ایرنا اظهار کرده است: تاکنون بستر لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی به هر دلیلی ایجاد نشده است و برجام فرصتی ایجاد می‌کند تا در یک فضای مناسب، بستر اقتصاد مقاومتی را فراهم کنیم!

ایرنا برای این خبر از تیتر «برجام فضای مناسبی برای بسترسازی اقتصاد مقاومتی فراهم خواهد کرد»! استفاده کرده است.

در انتهای مصاحبه جعفرزاده با خبرگزاری ایرنا همچنین این جمله قید شده است: «ایران روند محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای خود براساس تعهدات برجام را آغاز خواهد کرد، تعهداتی که منابع غربی آن را بزرگترین فرآیند برچیدن تاسیسات هسته ای در تاریخ توصیف کرده‌اند»

 

*قبل از این نماینده مجلس، شخص دیگری یعنی معاون اجرایی رئیس‌جمهور روحانی هم طی سخنانی به‌صورت تلویحی مبحث اقتصاد مقاومتی را به تحریم‌ها گره زده بود.

محمد شریعتمداری، که چند روز قبل، سخنان وی در مراسم روز جهانی استاندارد در روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد منتشر شد، اظهار کرده بود: «امیدواریم با گشایش‌های بین‌المللی گره از پای فعالان اقتصادی برداشته شود و به تصمیمات راهبردی در تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه دستیابی به اقتصاد رقابتی دست پیدا کنیم»!

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز مدتی پیش‌تر، در گفت‌وگو با روزنامه دولتی ایران گفته بود: بحران در روابط خارجی ایران به حدی رسیده است که دیگر نمی‌توان بدون حل آن، یک گام جدی برداشت!

بایستی اذعان کرد که این روند خطرناک اگر بیش از این نضج بگیرد، تئوری مهم اقتصاد مقاومتی را با چالش‌های جدی مواجه خواهد ساخت.

بنیان اقتصاد مقاومتی بر ظرفیت‌های داخلی و با فرض وجود انواع تهدیدات و تحریم‌ها علیه کشور، ابتنا و قوام یافته است و گره زدن آن به تحریم‌ها یا برجام یا هرچیز دیگری که سرمنشأ خارجی داشته باشد یک اشتباه راهبردی و خطای محاسباتی است.

پیش از این سرنوشت مقولاتی همچون سطح درآمدها، معیشت، سرمایه‌گذاری، رونق اقتصادی، رفع رکود، اشتغال، آب خوردن و ... نیز از جانب برخی مقامات دولتی به مسئله رفع تحریم‌ها و تحقق برجام گره زده شده است.

این گره زنی، به اذعان معاون اول دولت و پس از آن به تصریح 4 وزیر کابینه روحانی در نامه مشهوری که به رئیس جمهور نوشتند، موجب ایجاد انتظارات کاذب در زمینه کاهش قیمت‌ها و رکود اقتصادی شده است...


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها