أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۴۸۶۸۷
زمان انتشار: ۰۱:۱۶     ۱۳ آبان ۱۳۹۴
شریعتمداری در همایش نفوذ ممنوع در دانشگاه امیرکبیر:
مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به این که یکی از راه های نفوذ دشمن «شکار میانجی» است گفت: میانجی کسی است که باید سابقه مثبت و شناخته شده داشته باشد فردی با این خصوصیات به مجردی که با خط اصلی انقلاب زاویه بگیرد برای شکار شدن آماده است.

به گزارش پایگاه 598، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در همایش نفوذ ممنوع که امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد گفت: گاهی اوقات افراد، خبرها و گزارش‌هایی می‌آورند که برخورد با این اخبار دو نوع است گاهی می‌توان به دلیل اعتماد به آورنده خبر آن را قبول کرد و گاهی نیاز به اعتماد نیست زیرا گزارش اعلام شده همراه با مستندات است.

وی افزود: در رابطه با نفوذ نیز در گام اول برای بررسی نفوذ باید مختصات نقطه‌ای که در آن ایستاده‌ایم را بدانیم زیرا تا زمانی که اصل ماجرا ارزیابی نشود نمی‌توان فلش‌های نفوذ را کشف کرد.

شریعتمداری درگیری ما با آمریکا را درگیری ماهوی برشمرد و گفت: اینگونه نیست که یک اتفاق سبب کدورت و تخاصم شده باشد، مادامی که ما در نسخه حکومتی بر اسلام ناب تکیه داریم به دلیل ظلم ستیزی نظام سلطه را در مقابل خود خواهیم دید و این درگیری از نخستین روزهای انقلاب اسلامی وجود داشته است، پیش از انقلاب از این طرف سازش و تسلیم و از آن طرف زورگیری و غارت بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان عنوان کرد: درگیری ما با نظام سلطه هنگامی به پایان می‌رسد که یا ما در نسخه حکومتی از اسلام ناب دست بکشیم یا حریف از خوی استکباری خود جدا شود.، طبیعی است که نباید دشمن قسم خورده و ماهوی خود را فراموش کنیم، امام خمینی نیز فرمودند و امروز هم مقام معظم رهبری فرمودند که هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم، البته منظور ما مردم آمریکا نیست بلکه حاکمیت استکباری آمریکا است.

وی ادامه داد: این شعار، عقربه قطب نماست که دشمن اصلی را نشان می‌دهد ، تا نگاه ما به جوانب فرعی و مسائل پیرامونی مشغول نشود و از دشمن اصلی غفلت نکنیم.

وی در ادامه نفوذ را به معنای ورود پنهان برای آسیب رساندن به حریف دانست و گفت: هدف نهایی نفوذ در بستری تعریف می‌شود که در آن درگیری‌ها پدید آمده است و از آنجایی که موجودیت ما با موجودیت نظام سلطه در تقابل است طبیعی است که فلش نهایی نفوذ مقابله با موجودیت ماست.

شریعتمداری عنوان کرد: گاهی اوقات نفوذ برای عملیات تخریبی مانند عملیات تروریستی است ولی مسئله اصلی نفوذ این نیست، نفوذی که برای عملیات تروریستی است وقتی به مقصد می‌رسد ماموریتش تمام می‌شود و افراد نفوذگر در این نفوذ افراد معمولی هستند که البته باید شناسایی شوند ولی کار شناسایی کار مراکز اطلاعاتی و نظامی است که کارشان را خوب انجام داده‌اند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با ذکر مثالی گفت به طور مثال کشمیری که دفتر نخست وزیر را منفجر کرد، از برخی افراد مسئول پرسیدم که آیا شما به وی شک نکردید؟ گفتند ظاهر بسیار متدینی داشت، یعنی این افراد ممکن است در ظاهر متدین کار نفوذ را انجام دهند.

* نفوذ در کانون‌های تصمیم گیری و تصمیم سازی انجام می‌شود

شریعتمداری گفت: آنچه مورد نظر دشمن است نفوذ در کانون‌های تصمیم گیری و تصمیم سازی است به طوری که یکی از راههای موثر نفوذ هم شکار میانجی است.

به گفته وی میانجی کسی است که باید سابقه مثبت و شناخته شده داشته باشد که این سابقه در میان مردم و مسئولان نظام تعریف شده باشد، فردی با این خصوصیات به مجردی که با خط اصلی انقلاب زاویه بگیرد برای شکار شدن آماده است.

شریعتمداری با بیان اینکه کار میانجی این است که با تابلوی سابقه خود در جامعه حضور دارد ولی با شناسنامه کنونی خود عمل می‌کند اظهار داشت: فردی با تابلوی نخست وزیر دوران امام و یار نزدیک امام و نماینده امام در جنگ به میدان می آید ولی شناسنامه خودی ندارد.

وی با بیان اینکه دشمن دقیقا کانون‌های مانع نفوذ را هدف می گیرد گفت: می‌گویند من عوض شده ام ولی دیگران که قبلا با من دشمنی می‌کردند تغییر کرده‌اند، آقای عزیز! این ‌ها به خاطر اینکه شما یک روز فرد انقلابی بودی دورت جمع نشدند بلکه به خاطر این جمع شدند که دیگر انقلابی نیستی!

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: نمی گویم وقتی تفاوتی بین ظاهر و اعمال را دیدیم حتما فرد را نفوذی بدانیم ولی حداقل تردید کنیم. باید با نگاه تیزبین مراقب بود همان طور که امام گفت میزان، حال فعلی افراد است. که امام این مسئله را در مورد کسانی فهمیدند که قبلا خوب بودند و حالا تغییر کردند.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند گذشته را فراموش کنیم، اگر گذشته با حال ارتباط نداشت فراموش می‌کنیم ولی برخی گذشته‌ها اکنون هم در میدان هستند.

* راه مقابله با نفوذ مقایسه مواضع و عملکرد افراد با خط اصلی انقلاب است

شریعتمداری راه مقابله با نفوذ را مقایسه مواضع افراد با خط اصلی انقلاب برشمرد و گفت: ممکن است سلیقه ها متفاوت باشد ولی در مورد نظام، مردم و وطن همه متفق القول هستیم بنابراین اگر فردی از خط اصلی انقلاب فاصله گرفت می‌توان به نفوذ پی برد.

وی افزود: خبرنگار واشنگتن پست به من گفت شما با جواد ظریف دشمنی دارید وقتی علت را پرسیدم مواضع مان را به عنوان علت بیان کرد که من گفتم ما انتقاد داریم نه دشمنی، گفتم ما یک موی گندیده خودی را به همه آن ها نمی‌دهیم.

شریعتمداری اضافه کرد نمی‌گویم در مورد نفوذ بلافاصله حکم صادر کنیم ولی حداقل حواسمان جمع باشد، برخی در خلوت با حریف می‌نشینند ولی این نشستن باید نتیجه‌ای در ظاهر داشته باشد، به کسی که به دروازه‌های اصلی ممانعت از نفوذ حمله می‌برد شک کنیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در توضیح برخی مسائل در رابطه با تسخیر لانه جاسوسی عنوان کرد: عده‌ای مانند شهید وزوایی و ورامینی الگوهای بزرگی هستند که انسان به حال آنان غبطه می‌خورند ولی در مورد تغییر هویت برخی که لانه جاسوسی را تسخیر کردند و امام آن را تائید کرد و مردم فوج فوج آمدند و به طوری که جلوی لانه جاسوسی یک لحظه خلوت نبود حتی تا صبح از شهرستان‌ها مردم می‌آمدند، حالا اگر تفسیر کننده‌ای پشیمان شده  و انتظار دارد که به خاطر هویت قبلی اش مردم هم پشیمان شوند مردم این کار را نمی‌کنند.

شریعتمداری گفت:آن دیوار که از آن بالا رفتیم حالا برایت شده دیوار ندبه و دوست داری به آن تعظیم کنی و مردم هم تعظیم کنند ولی مردم این کار را نمی‌کنند.

وی در رابطه با واژه دوگانه فریب عنوان کرد: می گویند کشور شما در جایگاهی است که هیچ کشوری به شما نمی‌رسد حالا چه نیازی به انقلابی گری دارید؟ یادتان هست که مقام معظم رهبری چندین بار فرمودند که انقلاب تمام نشده است، ما قدرت برتر را به این علت داریم که انقلابی عمل کردیم.

وی اظهار داشت: حالا اگر قرار باشد این عامل را کنار بگذاریم تضعیف می‌شویم، پیشنهاد می‌کنم دوستان کتاب های مربوط به لانه جاسوسی را مطالعه کنند فردی می‌گفت تمام مشکلات ما از استکبارستیزی است در حالی که مشکلات ما از استکبار است.

شریعتمداری با بیان اینکه آمریکایی ها هیچ گاه کینه توزی علیه ما را متوقف نکردند گفت: دوران طاغوت روزی 6 میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم و قیمت نفت به 20 دلار هم رسید. ولی پس از انقلاب به سختی سقف 2 میلیون بشکه در روز صادر کردیم که حتی نفت 4 یا 5 دلار فروختیم.

وی اضافه کرد هواپیمای C130 ما در اختیار اسرائیلی ها بود که به شورشی‌های یمن تدارکات برسانند، یک گروهبان ارتش آمریکا پایش را روی میز امیر ایرانی می‌گذاشت و در اوج غارتگری می‌خواستند کاپیتولاسیون را هم به ما تحمیل کنند.

شریعتمداری ادامه داد: مرتجع‌ترین و دیکتاتورترین کشورها کنارشان هستند و می‌گویند ما خواهان انتخابات آزاد در سوریه هستیم، خاندان آل سعود تاکنون فقط یک بار انتخابات داشتند آنهم برای شهید کردن حضرت رسول (ص) بود. امیر بحرین هم که مساحت خودش از مساحت کشورش بیشتر است اینگونه صحبت می‌کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل نفوذ القای ناامیدی است، کسی که ناامید می‌شود از مسیری که آمده پشیمان شده، می‌ایستد و احتمال بازگشت هم دارد.

وی ادامه داد: چرا می‌گویید توان ما در حد پختن آبگوشت بزباش است، توان ما را دست کم نگیرید، از قول یکی از وزرای رژیم صهیونیست نوشتند که وی ابراز نگرانی کرده که چرا ایران از 30 سال قبل تاکنون تعداد دانشگاه هایش 20 برابر شده ولی رژیم صهیونیستی تنها 3 برابر دانشگاه هایش را افزایش داده است.

در ادامه پرسش و پاسخ دانشجویان با شریعتمداری آغاز شد که سلیمانی یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به شریعتمداری گفت: روزنامه کیهان یک روزنامه دولتی است که ارگان‌های دولتی آنرا خریداری می‌کنند و کاغذ آن نیز به نرخ دولتی است، شما که 22 سال مسئولیت این روزنامه را دارید چقدر خواستار خون شهدا بودید؟ آیا بررسی عملکرد وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم در مقطع کنونی اهمیت بیشتری دارد یا عملکرد وزیر امور خارجه؟

شریعتمداری در پاسخ به این دانشجو گفت این که 22 سال سردبیر و مدیرمسئول روزنامه کیهان بوده‌ام درست است ولی اینکه غیر از ارگان های دولتی کسی روزنامه کیهان را نمی‌خرد بی انصافی است و این صحبت شما را به حساب بی اطلاعی‌تان می‌گذارم.

وی افزود: دولت کارگزاران ، دولت اصلاحات ، دولت احمدی‌نژاد و دولت اعتدال ما را تحریم آگهی کردند که البته نباید از حق بگذریم این مورد در دولت  اصلاحات کمتر بوده است. ولی در حال حاضر وزارت ارشاد مدتی است که یارانه ما را قطع کرده و می‌گوید از بودجه عمومی استفاده می‌کنید، از وزیر ارشاد که تعریف بودجه عمومی را نمی‌داند تعجب می‌کنم ما کدام ردیف بودجه را داریم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: کیهان نه روزنامه حزبی است و نه دولتی، ما اگر حزبی بودیم یک حزب برایمان خط قرمز بود آیا ما واقعا این گونه هستیم؟

وی اضافه کرد: در رابطه با مسائل اقتصادی به جرات می گویم شما هیچ پرونده فساد بزرگ اقتصادی را نمی‌توانید بیابید که بیش از رسیدگی قضایی به آن پرونده روزنامه کیهان به آن نپرداخته باشد.

وی از پرداختن روزنامه کیهان به موضوعاتی مانند کسب و کار،‌ثروت‌های بادآورده ، اشرافی گری و نزول خواری نام برد و گفت: امیدواریم توانسته باشیم از خون شهدا دفاع کنیم. یا حداقل فکر نمی‌کنم که به شهدا خیانت کرده باشیم.

وی با بیان اینکه دوران احمدی نژاد دو بخش مشخص دارد عنوان کرد: می‌توانیم هم به روزنامه کیهان و هم به روزنامه‌های مدعی اصلاحات مراجعه کنیم، خزانه دولت دخل سوپرمارکت نیست که به راحتی و بدون مجوز بتوان از آن خرج کرد، همه می‌دانند که در دوره احمدی نژاد بودجه به تمام شهرستان ها و استان ها تعلق گرفت و احمدی نژاد از جاهایی بازدید کرد که حتی یک مدیرکل هم به آنجا نرفته بود اما انحراف وی ضربه سختی وارد کرد.

شریعتمداری گفت: انحراف احمدی نژاد از زمانی آغاز شد که وی بینش و منش اصلاح طلبان و کارگزاران را دنبال کرد، آن زمانی که خدمات انجام می‌داد روزنامه های مدعی اصلاحات دائما به وی اعتراض می‌کردند ولی از زمانی که خط خود را عوض کرد مورد حمایت قرار گرفت که اولین نیز اعتراض از روزنامه کیهان بود.

وی افزود: پرداختن به موضوع فساد کیش را ما آغاز کردیم، پرداختن به موضوع حلقه انحرافی برای نخستین بار از سوی کیهان بود که حتی محاکمه شدیم ولی شاکی حرف مستندی نداشت.

به گفته شریعتمداری در زمان احمدی نژاد دستورات کتبی و رسمی برای تحریم آگهی برای روزنامه کیهان به وزاتخانه‌ها رسید.

وی گفت: ایستگاه و مواضع دولت دهم را با مواضع کارگزاران و دولت کنونی مقایسه کنید در میدان هسته‌ای و مسائل امور خارجه نیز تفاوتی نیست به طوری که یک بار احمدی نژاد گفت من در جزییات مسائل هسته ای نیستم.

شریعتمداری با بیان اینکه بیشتر پیش بینی‌های روزنامه کیهان پیرامون مسائل مختلف براساس مستندات و صحیح بوده است گفت: حسن روحانی زمانی که دبیر عالی شورای امنیت ملی بود در رابطه با یکی از خبرهای روزنامه کیهان به دنبال منبع خبر بود که من منبع را نگفتم و روحانی گفت به دنبال این هستم که بدانم خبر را از کجا اورده‌ای. گفتم پس حتما خبری وجود داشته که می‌خواهید بدانید از کجا آمده است.

وی اضافه  کرد: در رابطه با مسائل دیگر نیز ما از مدتها قبل گفتیم و پیش بینی کردیم که پرونده ما را به شورای امنیت سازمان ملل می‌برند زیرا می‌دانستیم مسئله اصلی آن‌ها هسته ای نیست.

شریعتمداری ادامه داد: گفتیم توافق به شکلی که ما می‌خواهیم محال است ولی با توصیه های الزامی رهبر معظم انقلاب طبیعی است که شکل قانونی پیش می‌رود و باید از آن حمایت کرد.

وی اضافه کرد: دلواپسی جرم نیست اتفاقا اگر کسی خطری را می‌بیند و دلواپس نمی‌شود شایسته ملامت است و یکی از راههای نفوذ نیز بیرون راندن نیروهای اصلی انقلاب از صحنه است که ما به شدت در مقابل کسانی که نیروهای انقلابی را با مارک تندرو و افراطی می‌خوانند می‌ایستیم و معتقدیم دشمن می‌خواهد آن‌ها را بیرون کند.

شریعتمداری افزود: مسئولان مملکت مسئولیت خود را مدیون نیروهای کف خیابان هستند.

در ادامه محسنی گویا یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در سوال خود از شریعتمداری گفت: با توجه به اطلاعاتی که شما از مسائل مملکتی دارید شما وزیر اطلاعات هستید یا مدیرمسئول روزنامه کیهان؟

شریعتمداری در پاسخ به وی گفت: برخی اطلاعات وزارت اطلاعات را هم ما می‌دهیم.

محسنی گویا ادامه داد ما برای دانشگاه امیرکبیر متاسفیم که بازجوها و اطلاعاتی ها در این دانشگاه حضور می‌یابند، حجمی از بی اخلاقی‌ها و تمسخرها در صحبت های حسین شریعتمداری بوده است و در رابطه با بحث تحریم‌ها ناعادلانه آن را به نخست وزیر امام منتسب کرده‌اند و سالیان پیش به سروش گفتند که شما اطلاعاتی را به خارج از کشور منتقل می کنید،‌آیا سروش لایق این است که بیشترین تهمت ها به وی زده شود؟ البته شخصی از مسئولان این مسئله را نقل می کرد و گفت مگر سروش یک شخص مملکتی است؟ وی یک معلم است.

محسنی گویا گفت: زعم ما این است که در ادبیات فکری شریعتمداری طفلانی هستند که نیاز به اطلاعات دارند و 3 میلیون نفر که در خیابان آزادی برای میرحسین موسوی جمع شدند و یا 20 میلیون نفر که به خاتمی رای دادند نیاز به نگاه پدرانه دارند .

شریعتمداری در پاسخ به این دانشجو دانشگاه امیرکبیر گفت از شما تشکر واقعی می‌کنم که مطالب غیرواقعی فراوانی را بیان کردید و به من فرصت دادید که پاسخ دهم، من بازجو نبودم ولی به شدت تاسف می‌خورم که چرا در نظام جمهوری اسلامی ثواب بازجویی در نامه اعمال من نوشته نشده و به تمام برادران بازجو که وقتی شما خواب بودید خطرهای زیادی را دفع کردند و حالا شما به آن‌ها می‌تازید افتخار می‌کنم و از آن‌ها پوزش می‌خواهم .

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: کاش یک نمونه از رفتارهای ناعادلانه ما را می‌گفتید زیرا راحت می‌توان هر اتهامی را به افراد وارد کرد کاش مثال‌هایی را داشتید.، اگر کسی این حرفها را به شما می‌گوید کار درستی نیست زیرا یک دانشجو نباید از جایی خط بگیرد.

وی افزود: آنچه ما در مورد تحریم گفتیم درست نبود؟ ما گفتیم تحریم‌ها باید برداشته شود شما می‌گویید تحریم باشد؟ این مردم دوستی است؟ به ما تهمت زدند که کاسب تحریم هستید، اگر ما کاسب تحریم بودیم چرا به دنبال رفع آن هستیم؟

شریعتمداری گفت: شما در مورد انتخابات چه نظری دارید؟ چرا ابتدا آرای مردم را تقلب دانستید و سپس اعتراف کردید که تقلب نیست ولی حاضر نشدید پوزش بخواهید؟ آن‌هایی که واژه تقلب را مطرح کردند پس از آن اعتراف کردند که این مسائل از کجا آمده است.

وی اضافه کرد: برخی که شما به آن ها اعتماد دارید و امیدوارم نداشته باشید ما می‌دانیم از کجا ناراحت هستند ما تمام مراحل فتنه 88 را مرحله به مرحله پیش بینی کردیم و حتی من در اصفهان گفتم فرمول کودتای مخملی انتخاب رنگ است.

وی گفت: مایکل لوین می‌گوید اگر فکر می‌کنید ماجرای جنبش سبز از سال 2009 شروع شد اشتباه می‌کنید در آینده خواهید دید که آغاز این جنبش از دفتر موسوی بوده است، خاتمی وسط ماجرا اعلام کرد که رفراندوم کنیم به وی نامه نوشتم و گفتم این حرف شماست یا مایکل لوین؟ که مایکل لوین گفت نظر من هم همین است ولی ایشان جدای من این حرف را زدند.

شریعتمداری افزود: این ها چه رهبران فکری هستند که تا شیر کاکائوی آن ها قطع می‌شود مانند بلبل حرف می‌زنند. دنبال این ها راه نیفتید.

وی خطاب به محسنی گویا دانشجوی دانشگاه امیرکبیر گفت: در رابطه با خبر آقای سروش و شخص مسئول که نامش را بیان نکردید همه می دانند که عطاءالله مهاجرانی این مسئله را بیان کرده است چرا نامش را نمی گویید؟ ما حرفمان این است که آقای سروش اگر شخصیت علمی است چرا همه مراکز سیاسی اروپا و آمریکا از وی دعوت می‌کنند؟

در شورای روابط بین‌الملل آلمان شرکت کرد به شرط آنکه خبرنگار ایرانی حضور نداشته باشد و وقتی یک خبرنگار به آنجا رفت و این مسئله را اعلام کرد به وی گفتند که خبر را تکذیب کند چرا باید پنتاگون اعلام کند که 6 میلیون دلار هزینه ترجمه انگلیسی و عربی کتاب سروش را برعهده گرفته اند.

شریعتمداری گفت: هر زمان که خواستید جایی صحبت کنید حتما سند داشته باشید. من معتقدم در انتخابات سال 88 ، 11 میلیون رای تقلب شده است زیرا موسوی در آن انتخابات شعارهایی داده بود و آرایی جمع کرد که به آن شعارها پایبند نبود.

وی گفت: در مورد رای خاتمی هیچ اعتراضی نکردیم حتی گاهی حامیان وی جا زدند ولی ما ایستادیم و حتی در جایی از خاتمی دفاع کردیم،‌آنجا که رئیس جمهور فرانسه خاتمی را به ضیافت دعوت کرد و خاتمی گفت شرط من این است که در این ضیافت نوشیدنی‌های الکلی سرو نشود که رئیس جمهور فرانسه نپذیرفت و خاتمی در این مراسم شرکت نکرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها