أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۸۹۰۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۱۴ آبان ۱۳۹۴
در مقالات گذشته به دو مبحث پرداخته شد. اول معرفی کلی جریان نفوذ در عرصه های مهم و دوم جنبه هایی از نفوذ در اقتصاد ایران.
به گزارش پایگاه 598، در مقالات گذشته به دو مبحث پرداخته شد. اول معرفی کلی جریان نفوذ در عرصه های مهم و دوم جنبه هایی از نفوذ در اقتصاد ایران.

اما باید گفت مهم تر از اقتصاد و سیاست، فرهنگ است. فرهنگ شکل دهنده مردم یک کشور و بوجود آورنده رفتار سیاسیون و اقتصاد دانان است. فرهنگ است که بر وضع معیشتی مردم، سطح توقع شان از زندگی، رفتارشان در ناملایمات مانند قرار گرفتن کشور اسلامی در اوضاع جنگی، انتخابشان در نوع کالای مصرفی مثلاً پر زرق برق و خارجی می خواهند یا ساده و ایرانی و..

سبک زندگی ها در سال های اخیر مورد هجمه شدید دشمنان بوده است. الگو گرفتن از فرهنگ غربی در خرید اسباب زندگی خود نوعی مانع برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی است. وقتی تجمل گرایی در میان خانواده ها زیاد شد به تدریج میل به ازدواج کاهش می یابد. خرید جهیزیه سنگین و گران قیمتی، وسایلی که مادرها این روزها بعنوان جهاز برای دخترانشان تهیه می کنند در زندگی خودشان بعد از اینهمه سال قناعت وجود ندارد.

دور شدن قلب ها از یکدیگر

وقتی تمام همّ و غم می شود تجهیز و زیباکردن زندگی خودمان، پس فرهنگ نوع دوستی و انفاق از بین می رود. افرادی که در فامیل از توانایی مالی کمتری برخوردارند و زندگی ساده تری دارند به تدریج گوشه گیر می شوند. آنهایی هم که وضع مالی خوبی دارند آنقدر دغدغه های دنیایی برای خودشان فراهم کرده اند که کم بضاعت ها را نخواهند دید و مدام سرگرم خودشان هستند.

عدم پیشرفت در اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی در هنگام تحریم فقط بهترین اقتصاد نیست. بلکه یک راهکاریست برای پیشرفت کشور در مقابل تز توسعه برون زا. اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر داشته های خودمان(طبق یادداشت پیشین)، که مردم یک کشور بیایند و فرهنگشان را بگذارند بر پایه پیشرفت کشورشان. از پیروی مد و مصرف گرایی و دنبال کردن برندهای معروف ایتالیایی و فرانسوی و آمریکایی برسند به برندهای باکیفیت ایرانی. در واقع پا بگذارند بر فرهنگ غربی تا زمانیکه صادرات گوی سبقت را از واردات برباید.


منبع: گلستان 24
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها