يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۸۹۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۱۴ آبان ۱۳۹۴
یک لژیونر و سه بازیکن حاضر در لیگ برتر ایران، چهار دروازه بان دعوت به اردوی تیم ملی فوتبال ایران هستند و در این میان نامی از بهترین دروازه بان حال حاضر لیگ برتر به چشم نمی خورد.

به گزارش پایگاه 598، علی رضا حقیقی، سوشا مکانی، علی رضا بیرانوند و محمد رضا اخباری چهار دروازه بانی هستند که به اردوی جدید تیم ملی فوتبال ایران دعوت شده اند. در این مطلب سعی شده به صورت کامل عملکرد این دروازه بان ها مورد بررسی قرار بگیرد.

علی رضا حقیقی: موثر در تنها بازی حاضر
 

بررسی دروازه‌بانان دعوت شده به تیم ملی


این دروازه بان که در سومین سال حضور خود در روبین کازان، همانند سال های قبل به تیم های دیگر نقل مکان نکرد، در بازی های تیمش نیمکت نشین است، حقیقی که اخیرا در یکی از بازی های این تیم در جام حذفی به میدان رفت و در نهایت با شکست دو بر یک تیمش روبرو شد اتفاقا عملکرد خوبی داشت و در چند مورد ناجی دروازه تیمش شد، البته تجربه حضور در بازی های اروپا (همچون دیدار با لیورپول در هفته پیش) بسیار به کمک این دروازه بان آمده است.

سوشا مکانی: دعوت پس از محرومیت

بررسی دروازه‌بانان دعوت شده به تیم ملی


دروازه بان اول پرسپولیسی ها، از نظر عملکرد، در میان سایر دروازه بانان لیگ برتری دعوت شده به تیم ملی بهترین عملکرد را داشته است، وی که از نظر آماری در رده هشتم دروازه بانان حاضر در تیم های لیگ برتر قرار دارد تاکنون در 7 بازی تیمش حاضر بوده و در این تعداد بازی 6 بار دروازه خود را باز شده دید، مکانی در 3 بازی موفق به کلین شیت شد و میانگین زمانی بسته نگه داشتن دروازه خود را به 105 دقیقه رسانده است.

علی رضا بیرانوند: نیمکت نشینی کامل

بررسی دروازه‌بانان دعوت شده به تیم ملی


گلر نفتی ها که شش بازی است روی نیمکت ذخیره های این تیم رفته است و این نیمکت نشینی او کاملا به دلیل اختلاف وی با سرمربی تیم بر می گردد در دوران حضور خود در بازی لیگ پانزدهم، برخلاف حضور درخشانش در لیگ چهاردهم، نتوانسته بود عملکرد فوق العاده ای از خود به جا بگذارد، بیرانوند در 4 دیداری که از دروازه نفتی ها دفاع کرد 5 بار دروازه خود را باز شده دید و تنها در یک بازی موفق به کلین شیت شد، وی متوسط زمان بسته نکه داشتن خود را 72 دقیقه ثبت کرده است.

محمدرضا اخباری: امید تیم ملی

بررسی دروازه‌بانان دعوت شده به تیم ملی

دروازه بان اصلی تیم ملی امید کشورمان، به تیم ملی بزرگسالان نیز دعوت می شود و یکی از دروازه بانانی است که اتفاق نظر روی عملکرد خوب وی وجود دارد، البته در یکی دو بازی تراکتورسازان بدشانسی آورد و همین موضوع باعث خدشه دار شدن آمار خوب او شد. وی که در تمام بازی های تیمش حاضر بوده است، از نظر آماری رتبه یازدهم را در بین دروازه بانان لیگ برتری دارد و به غیر از 11 گلی که در بازی های تیمش دریافت کرده است در 4 بازی نیز موفق به بسته نگه داشتن دروازه اش شد و میانگین زمانی بسته نگه داشتن دروازه خود را 90 دقیقه نگه داشته است.

غایب بزرگ

بدون شک، محمدرشید مظاهری، دروازه بان ذوب آهن، غایب بزرگ دروازه بانان دعوت شده به اردوی تیم ملی است، وی که در بین دروازه بانان ایرانی حاضر در لیگ برتر بهترین آمار را دارد با وجود اینکه در اردوی قبلی تیم ملی حاضر بود به این اردو دعوت نشد که شاید به دلیل پذیرفتن چهار گل از سوی وی در بازی برابر تراکتورسازی بوده است، اما مظاهری در 11 بازی خود 7 بار دروازه خود را باز شده دید و در 7 بازی نیز موفق به کلین شیت شد، در ضمن وی میانگین زمان بسته نگ داشتن دروازه خود را 141.4 دقیقه ثبت کرده است.البته مظاهری که دیروز هم نشان داد کاملا آماده است مشکل ویزا داشته و الا جزو گلرهای ملی است .

البته وحید شیخ ویسی، حامد فلاح زاده، محسن فروزان و شهاب گردان نیز از نظر آماری توانستند شرایط خوبی برای خود مهیا کنند و اما شاید انتظار بابت دعوت آنها به تیم ملی از سوی کی روش نمی رفت.
منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها