أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۹۰۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۱۴ آبان ۱۳۹۴
راهکار آمریکایی خاورمیانه را میتوان در دو مقوله بر اساس کشورهای مخاطب بررسی ودرک نمود که مقام معظم رهبری در فرمایشات های اخیرشان از هر دو پروژه پرده برداری نموده و نقشه ی شیطان بزرگ را بر ملا کردند .
به گزارش پایگاه 598، شاید وقتی در اواخر قرن بیستم مک نید اعلام کرد به زودی هارتلند جهان خاورمیانه خواهد شد ، بسیاری از سردمداران منطقه ی غرب آسیا خود نیز به این موضوع باور نداشتند و تصور اینکه " قلب شهر " جهان ازغرب و به ویژه آمریکا که با تلاش فراوان آن را بدست آورده بود1 حرکتی قاره ای نموده و آسیا میهمان این عنوان شود ، لیکن در حال حاضر ، تمرکز اثرگذار ترین اتفاقات و کشورهای جهان در این منطقه حکایت از حدس درس مک نید دارد .

البته آنچه باعث شد تا مک نید در اواخر قرن بیستم این نظریه را مطرح کند مشاهده ی  قدرت بی نظیر و اثر گذاری دین مبین اسلام در جهان و اتفاقا در کشورهای غربی بوده است ، اتفاقی که اگر غرب برای آن چاره جویی نکند در سی سال آینده دین رسمی بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه اسلام خواهد شد 2 .

طبیعی است که آمریکا به عنوان رأس غرب ( غرب به معنای محجموعه ی کشورهای ضد اسلامی ) برنامه های متعددی را برای این منطقه طراحی و اجرا نماید تا از سویی بتواند هارتلند جهان را به سوی خود بازگرداند که اگر این اتفاق نیافتد ممکن است تغییر قطب اقتصادی و صنعتی نیز از پیامدهای این اتفاق باشد ، و از سوی دیگر در دفاع از مکتب مادی لیبرالیسم که نوع اخیر آن زائیده ی صهیونیسم یهودی است باید جریان نشر اسلام ناب با مشکل مواجه گردد.

راهکار آمریکایی خاورمیانه را میتوان در دو مقوله بر اساس کشورهای مخاطب بررسی ودرک نمود که مقام معظم رهبری در فرمایشات های اخیرشان از هر دو پروژه پرده برداری نموده و نقشه ی شیطان بزرگ را بر ملا کردند .
مقوله ی اول تجزیه کشورهای منطقه و دوم نفوذ در کشورهایی که امکان تجزیه نیست می باشد . استراتژی اول به این معناست که در برخی از کشورهای منطقه با ایجاد بحران از طرق مختلف مانند ایجاد گروههای معارض و... بنای تفکیک و تجزیه آنها را به دو کشور یا بیشتر میگذارند ، چنانچه این پروژه با موفقیت به انجام برسد ، عملا کشور تجزیه شده مدام گرفتار درگیریهای داخلی خواهد بود ، تاریخ کشورهایی مانند کره شمالی و جنوبی ، آلمان شرقی و غربی تا قبل از فروریختن دیوار برلین و ... نشاندهنده ی این واقعیت است ، و استراتژی دوم غرب در خاورمیانه مخصوص ایران و برخی کشورهایی که امکان اقدام برای تجزیه در آنها فراهم نگردد ، می باشد .
در پروژه نفوذ تغییر باورها ، دست کاری مبانی ، ایجاد گفتمانهای چند گانه در بین حاکمیت و مردم ، تزریق روحیه نا امیدی ، ترویج فساد اجتماعی و ... مد نظر بوده و در نهایت تبدیل کشور مورد نفوذ به کشوری همراه یا بی خاصیت نقطه ی آرمانی این استراتژی می باشد .
ایجاد و تشکیل گروههای تروریستی مانند داعش ، طالبان ، النصره و... درراستای اتفاق اول بوده و پیش بینی مذاکرات ،  تهدیدها و تحریمها نیز در جهت استراتژی دوم می باشد .
راه مقابله ی اصلی و جدی کشورهای مورد حمله در غرب آسیا ایجاد وحدت بین آنها و تشکیل کمر بند ضد آمریکایی می باشد ، هر چند وصول به این مطلوب به دلیل وجود کشورهای دارای اسلام آمریکایی بشدت سخت و صعب می باشد ، لیکن اقدام در حد توان نیز بسیار راهگشا و نجاتبخش است .
--------------------------------------------
1- مجموع اقدامات آمریکا از جنگ جهانی دوم تا کنون بیانگر تلاش بسیار زیاد این کشور برای رسیدن به مقام ارشد یا به قول فلاسفه غرب رئوس سازی آمریکا است .
2- ماجراهای مضحکی مانند شارلی ابدو و... در راستای اسلام هراسی وبرای جلوگیری از رشد روزافزون اسلام گرایی در اروپا به ویژه فرانسه طراحی گردیده است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها