کد خبر: ۳۴۹۰۱۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۱۴ آبان ۱۳۹۴
قبح زدایی در دانشگاه رازی از آمریکا در روز ملی استکبارستیزی:
علی رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم افزایش روحیه استکبارستیزی ملت ایران 13 آبان روز ملی استکبارستیزی در دانشگاه رازی به شکل دیگری برگزار شد. در سالن شهید شهریاری دانشگاه رازی فیلم امریکایی «حرام زاده های بی شرف» اکران شد، فیلمی که در آن ارتش جنایتکار امریکا را قهرمان معرفی می کند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، علی رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم افزایش روحیه استکبارستیزی ملت ایران 13 آبان روز ملی استکبارستیزی در دانشگاه رازی به شکل دیگری برگزار شد. در سالن شهید شهریاری دانشگاه رازی فیلم امریکایی «حرام زاده های بی شرف» اکران شد، فیلمی که در آن ارتش جنایتکار امریکا را قهرمان معرفی می کند.

اکران ساعت 12 این فیلم حرامزاده های بی‌شرف که پروژه ای سینمایی مشهور برای قهرمان سازی ارتش آمریکا در خون‌خواهی از صهیونیست هاست در دانشگاه رازی در روز 13 آبان با اعتراض چند دانشجو برای دقایقی متوقف شد که با دخالت حراست دانشگاه فیصله پیدا کرد.
 
درهمین خصوص با یکی از دانشجویان معترض گفتگویی داشته این که وی در تشریح ماجرا اظهار داشت: شب قبل از اکران با معاون فرهنگی دانشگاه تماس گرفتم و به ایشان توضیح دادم که این فیلم حاوی چه محتوایی است و فارغ از این بدون طی مراحل قانونی مجوز اکران صادر شده است در جواب بنده گفتند که زیاد حرص نخورم و ذهنم را درگیر نکنم و این که این فیلم دیده شده و صحنه ی غیراخلاقی ندارد.

این دانشجو اظهار داشت: پس از اعتراض به اکران این فیلم و جلوگیری از اکران این فیلم آمریکایی که با هدف قبح شکنی از آمریکا در روز ملی استکبارستیزی که بدون طرح و تایید شورای فرهنگی دانشگاه به نمایش گذاشته شد با معترضین برخورد صورت گرفته و بیان شده که معترضین به کمیته انظباطی دانشگاه فرا خوانده خواهند شد.

همین مسئله باعث واکنش تشکل های دانشجویی این دانشگاه شد، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این دانشگاه در قسمتی از بیانیه خود آورده است: اکران این فیلم حاوی صحنه‌های مبتذل، کاملا هدف مند و جهت دار بوده، چرا که دقیقا در روز 13 آبان، که نماد استکبار ستیزی است و در حالی که همزمان مردم در خیابان‌ها شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند، در دانشگاه رازی کرمانشاه فیلمی اکران شده که هدف آن دفاع و جلو‌نمایی از ارتش خونخوار آمریکا است

این تشکل دانشجویی در ادامه بیانیه خود آورده است: در این بین آنچه جای سوال دارد، صدور مجوز اکران این فیلم از طرف معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی است، در حالی که مجوز برنامه کانون‌ها طبق ماده 3 آیین‌نامه فعالیت کانون‌های فرهنگی - مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی - در شورای فرهنگی دانشگاه تصویب شود، ولی معاونت فرهنگی دانشگاه خلاف این بند صریح قانون عمل کرد و بدون در جریان گذاشتن شورای فرهنگی، مجوز اکران این فیلم را صادر کرد.

همچنین در پایان این بیانیه آمده است: لذا انجمن اسلامی دانشجویان دانشجویان مستقل دانشگاه رازی در چارچوب قانون با تخلفات و بی اخلاقی‌های مسئولین فرهنگی دانشگاه برخورد مقتضی را در دستورکار خود خواهد داشت.

از سوی دیگر بسیج دانشجویی نیز با اشاره به هشدار این تشکل دانشجویی پیش از اکران این فیلم نیز در نامه ای به سرپرست این دانشگاه نوشت: در روز ۱۲ آبان طی تماس اعتراض بسیج دانشجویی نسبت به اکران این فیلم به معاونت فرهنگی دانشگاه اعلام شد. پاسخ معاونت فرهنگی این بود که «فیلم بدون صحنه‌های منافی عفت است و مشکلی ندارد». جای تاسف است که تنها خط قرمز فرهنگی دانشگاه رازی وجود صحنه‌های منافی عفت است و به جز آن هرچه بر سر فضای فرهنگی دانشگاه بیاید مشکلی ندارند. همچنین در روز مبارزه با استکبار جهانی که باید دانشگاه برنامه برای تبیین روحیه استکبارستیزی داشته باشد به اکران فیلمی می‌پردازد که ارتش آمریکا را ناجی معرفی می‌کند.

در ادامه این نامه نیز آمده است: وجود جریانی در عرصه سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌ها که سعی بر تضعیف و کم‌رنگ نمودن روحیه استکبارستیزی داشته و درصدد تطهیر چهره آمریکاست، نگران کننده هست. این جریان خواهان آن است که مطالبات آرمانگرایانه و استکبارستیز دانشجویی را جهت بهره‌برداری‌های شخصی و سیاسی به دعواهای حزبی تقلیل دهد و بستر را برای نفوذ سیاسی و فرهنگی آمریکا فراهم نماید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها