امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۴۹۰۹۶
زمان انتشار: ۰۹:۰۲     ۱۶ آبان ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
شیمون پرز رهبر حزب کارگر رژیم اشغالگر قدس گفت : اگر مذاکرات اردن و اسرائیل هر چه زودتر آغاز نشود ، ما در آینده مجبور خواهیم شد با سازمان آزادیبخش فلسطین مذاکره کنیم .

رخدادهای 16 آبان 1361

چکیده

  • عملیات پیروزمندانه محرم با یورش به قلب مواضع نیروهای عراقی در منطقه عملیاتی محرم از دیشب وارد مرحله تازه ای شد.

 

  • سید احمد زرگر: اگر تشخیص داده شود که یک فردی قاچاقچی است اگر مواد کشف شده از او اندک هم باشد ولی تشخیص داده شود که فعالیت او به سلامت نظام اسلامی را به هم میزند اعدام خواهد شد .

 

  • در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی نامه میرحسین موسوی نخست وزیر به رئیس مجلس مبنی بر معرفی وزرای ارشاد ، بهزیستی و سپاه اعلام وصول شد .

 

  • فواد محی الدین نخست وزیر رژیم حاکم بر مصر گفت : مصر آماده است تا سلاح های بیشتری در اختیار عراق قرار دهد .

 

  • شیمون پرز رهبر حزب کارگر رژیم اشغالگر قدس گفت : شاه حسین حاضر است با اسرائیل به گفت و گو بنشیند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم .

 

  • به دنبال درخواست های مکرر کارمندان دولت مبنی بر اعزام به صحنه نبرد نخست وزیر نامه ای خطاب به آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع نوشت.

عملیات محرم وارد مرحله تازه ای شد

عملیات پیروزمندانه محرم از دیشب وارد مرحله تازه ای شد و رزمندگان اسلام با یورش به قلب مواضع نیروهای عراقی در منطقه عملیاتی محرم و حوالی پاسگاه شهرهانی عراق چند موضع استراتژیکی را به تصرف خود در آوردند.

در این عملیات شکارچیان تانک  به شکار تانک های مدرن ارتش عراق پرداختند و طی آن 40 دستگاه تانک و نفر بر و 20 دستگاه خودروی عراقی منهدم شد . خبر دیگر این که مسئول عملیات تخریب مهندسی رزمی در منطقه گفت : در منطقه عملیاتی محرم در حدود 800 هزار مین ضد نفر ، تانک و خودرو توسط دشمن کار گذاشته شده است .(1)

طرحی که در سال 61 برای مبارزه با مواد مخدر پیگیری می شد

سید احمد زرگر دادستان دادسرای انقلاب اسلامی مبارزه با مواد مخدر مرکز در پاسخ به این سوال که چرا واقعا با این همه شدت عمل باز هم قاچاق می کنند و این که غیر از شدت عمل چه راهی لازم است که واقعا جلوی این فساد خانمان سوز گرفته شود ؟» گفت : در رابطه با اعدام قاچاقچیان و قاطعیت دادگاه در مقابل قاچاقچیان ، این یک راهی است که می تواند جلوی قاچاقچی گری را بگیرد ولی تنها این راه کافی نیست . بلکه لازم است در کنار این مسئله کارهای اساسی دیگری نیز انجام بگیرد.

وی گفت : در مقابله با قاچاقچیان هیچ رحمی نخواهد بود اگر تشخیص داده شود که یک فردی قاچاقچی است اگر مواد کشف شده از او اندک هم باشد ولی تشخیص داده شود که فعالیت او به سلامت نظام اسلامی را به هم میزند اعدام خواهد شد .

این مقام مسئول ادامه داد : در رابطه با مسئله جمع آوری معتادین ما کماکان به همان عقیده خودمان باقی هستیم و درصدد هستیم که انشاء الله جزیره خارکو آماده شود و بتوانیم معتادانی را که سابقه اعتیاد دارند و تشخیص بدهیم که نمی خواهند به جامعه برگردند را به آنجا اعزام کنیم پس از اعزام یقینا تا مدتی که تشخیص داده نشود که فرد معتاد پس از ترک اعتیاد می تواند در جامعه اسلامی زندگی کند در آن جا خواهد ماند . (2)

وزرای جدید ارشاد ، سپاه و بهزیستی به مجلس معرفی شدند

در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی نامه میرحسین موسوی نخست وزیر به رئیس مجلس مبنی بر معرفی وزرای ارشاد ، بهزیستی و سپاه اعلام وصول شد . بر اساس این گزارش « محمد خاتمی ، حجت الاسلام جواد اژه ای و رفیق دوست » به ترتیب برای تصدی وزارتخانه های « ارشاد اسلامی ، وزیر مشاور و سرپرست سازمان بهزیستی و سپاه » به مجلس معرفی شدند . (3)

مصر سلاح های بیشتری به صدام می دهد

فواد محی الدین نخست وزیر رژیم حاکم بر مصر گفت : مصر آماده است تا سلاح های بیشتری در اختیار عراق قرار دهد . خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در این رابطه می گوید مصر حداقل طی سه قرارداد بزرگ سلاح و مهمات در اختیار عراق قرار داده است که دیپلمات های غربی ارزش آن را صدها میلیون دلار بر آور می نمایند.

نخست وزیر رژیم مبارک که در پارلمان این رژیم سخن می گفت افزود : علیرغم ارسال سلاح به عراق مصر برای اعزام نیرو به منظور جنگ در کنار سربازان عراقی علیه ایران هیچ گونه برنامه ای را طرح ریزی نکرده است.(4)

شیمون پرز : شاه اردن حاضر است با اسرائیل مذاکره کند

شیمون پرز رهبر حزب کارگر رژیم اشغالگر قدس گفت : شاه حسین حاضر است با اسرائیل به گفت و گو بنشیند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم . پرز در یک مصاحبه تلویزیونی گفت : اگر مذاکرات اردن و اسرائیل هر چه زودتر آغاز نشود ، ما در آینده مجبور خواهیم شد با سازمان آزادیبخش فلسطین مذاکره کنیم . (5)

اعلام آمادگی نخست وزیر برای رفع کامل نیازهای جبهه

به دنبال فتوای اخیر امام امت مبنی بر حضور در جبهه های جنگ و اولویت آن نسبت به هر کاری و همچنین درخواست های مکرر کارمندان دولت مبنی بر اعزام به صحنه نبرد میرحسین موسوی نخست وزیر نامه ای خطاب به آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع نوشت.

در بخشی از این نامه آمده است : اینک به عنوان رئیس دولت جمهوری اسلامی به حضور آن مقام محترم اعلام می نمایم که خیل عظیم نیروهای اداری که از مرز میلیون می گذرد ، عمار وار این زمزمه الهی را به پیشگاه رهبر کبیر انقلاب و فرزند پیامبر اکرم سر می دهند که اماما « اذهب انت و ربک فقاتلا انا معکما مقاتلون » از این رو تقاضامندم از مسئولین محترم جنگ ، اعم از سپاه و ارتش بخواهید که سریعا نیازهای کمی و کیفی خود را اعلام نمایند تا به فوریت اقدام گردد.(6)

پی نوشت:

1-اطلاعات ، 16 آبان 1361 ، صفحه 2

2-اطلاعات ، 16 آبان 1361 ، صفحه 2

3-کیهان ، 16 آبان 1361 ، صفحه 2

4-اطلاعات ، 16 آبان 1361 ، صفحه 12

5-اطلاعات ، 16 آبان 1361 ، صفحه 12

6-جمهوری اسلامی ، 16 آبان 1361 ، صفحه 12

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها